Th 350

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Ducky-13, 1.6.2020.

  1. Ducky-13

    Ducky-13 Gearhead

    Ostettii vähä niiku vahingossa 68 Impala, joka seisonut vuosia kylmässä navetassa.
    Pienten punnerruksien kautta tankki saatiin pitämään bensat sisäpuolella,sähköne b.pumppu heräteltyä eloon, jarrut kuntoon ja kone tulille.
    Lootassa (th350) ei juurikaan öljyä ja sinne lisättiin n.3,5litraa atf.ää
    Auto oli pukeilla, vaihteet käytiin läpi ja kaikki näytti hyvältä.
    Auto alas ja käytiin heittämässä parin sadan metrin lenkki.
    Aika lailla heti huomas pienen luiston ja takas tullessa paheni.
    Sain pakiteltua auton parkkiin ja yritin vielä eteen päin, muttei mihinkään.
    Pakki tuntuis edelleen toimivan.. tahtoo siis sanoa, ettei turbiinissa vikaa?
    Mitää ylimääräsiä käryjä ei käyny nokkaan ja öljyt tsekattiin.
    Vähän yli ylärajan lorahti, mut öljyt kirkkaan punaset.
    Auto takaisin pukeille vielä eilen ja käyntiin.
    Vaihteet löytyy..eli vaikuttais olevan öljynpaineissa ongelmaa?!
    Laittelin edelliselle omistajalle kyselyä ja viimeks ollu 2-3 vuotta sitten käynnissä ja vaihteet toiminu ok.
    Mistähän alkais vikaa paikallistamaan?
     
  2. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Öljyt tarkistettu P-asennossa tyhjäkäynnillä?
     
    SBChevy tykkää tästä.
  3. Weijari

    Weijari Gearhead

    Saanu öljyt seisonnassa kosteutta / paskat laskeutuneet öljypohjaan. Nyt kun laitoitte käyntiin, niin imas kaiken suodattimeen ja paine jäää alas? Jos näin olis, niin se olis lodjun öljypohja pois ja suodattimen putsaus / vaihto.

    Viittais kyllä öljyn vähyyteen tuo. Aika tyhjäksi valuu tuollainen th350 varsinkin jos vuotaa turbiinin kaulasta / öljypropusta. Lodju + Turbiini + lauhdutin voi helposti olla 10 litraa öljyä
     
  4. Ducky-13

    Ducky-13 Gearhead

    Öljymäärä tarkistettu vapaalla, eli N.llä ja tuota mietitty kans, et paskat tosiaa pohjalla ja ny tukkinu suodattimen.
    Tuo ny pikkase häiritsee, et pakki pelittää kuitenki..
    Tänää ollu katse jossain muualla ja huomenna aamusta korkkaan pohjan hiitee ja ollaan sen jälkeen taas hieman enemmän kartalla.
     
  5. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Kone käynnissä?

    Ja GM:n lootissa ohjeen mukaan vaihteisto P-asennossa. Tiedä sitten, miten se vaikuttaa mutta eipähän pitäisi ainakaan lähteä auton valumaan.
     
    Muokattu: 2.6.2020
  6. Ducky-13

    Ducky-13 Gearhead

    Jep, kone käynnissä ja tuli se katottua myös testi mielessä parkillakin ja ei ollut vaikutusta öljyn tasoon.
    Tänää vaihtelin suodattimen ja pohjan tiivisteen, mut perhana unohin ottaa kannuu lisää bensaa kylillä käydessä ja tietenki petrooli loppu kesken öljyn lisäyksen.
    Suodatin oli kyllä aika mielen kiintosen näköne, mut ei nii paha mitä mielessä piirtelin.
    Tollane 4,5 litraa kerkesin valutella lootaa ja vaihteita käymää läpi.
    Näytti tikusta, et alarajoilla ollaa.
    Auto siis pukeilla vielä ja testiajot siirtyy johonki toiseen päivää..
    Pien pelko, ettei tuo toimi vieläkää, ku pakki edelleen menee rivakasti päälle ja 1 tosi laiskasti.
    Noh, se selviää kyllä ajallaa
     

Kerro tästä muillekin!