TH-400 alipainemodulaattorin asennus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja audiq, 12.5.2009.

  1. audiq

    audiq Gearhead

    Jeepissä laatikko hieman tihkutteli modulaattorin välistä ja katselin tuossa räjäytyskuvaa ja siinä näkyy "washer" O-renkaan yläpuolella. Tuollaista en nähnyt kyllä irroittamassani modulaattorissa.

    Mikäs tuon "washerin" tarkoitus tuolla on. -Onko se aluslevy vai tiiviste. O-rengashan tuon sauman luulisi tilkitsevän ja se olisi tarkoitus vaihtaa uuteen.

    Pitäisikös tuosta nyt kovasti huolestua, kun tuollainen "washer" puuttuu vai unohtaa koko homma.

    Toinen pähkäilyn aihe olisi "modulator leverin" asennus "modulator valven" koloon. Pitäisikö sitä venttiiliä kiskoa ulospäin vai meneekö tuo yleensä ihan suosiolla sokkona oikeaan koloseen. Kun näytti siltä, että sen ohikin saisi asennettua.
     
  2. paskamaha

    paskamaha 1st gear

    Kyllähän niissä tollanen tukirengas on,painaa o-rengasta tasaisemmin.Luulis kyllä toimivan ilmankin,modulaattori menee hieman eri paikkaan mutta onhan se pelannut ennenkin.Tohon muistaakseni sopii se säädettävä yleismalli modulaattori heittämällä.
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Sulla on varmaan se orkkis kranaatin kokoinen modulaattori heivattu maastoon ja tilalla on sellainen pieni keltapassivoitu vastaava tilalla?? On tai ei niin ota se kulmapala pois niin saat modulaattorin paikalleen helpolla!! Se lever ei mahdu alakautta pois!!
     
  4. audiq

    audiq Gearhead

    Kyllä siellä ihan alkuperäinen kranaatti on paikoillaan. Sain venttiilin nyppästyä ulos ja irtonaisen venttiilin passasin siihen mobulaattorin kieleen ja laitoin venttiili edellä modulaattorin paikoilleen.

    Tuntui menevän kivuttomasti, mutta jätin vielä mömmöt kuivumaan, niin täytyy huomenna vasta kaadella öljyt laatikkoon ja tehdä koeajo.

    Saakohan tuohon 400:seen oikeita tiivisteitä, vai onko öljypohjan tiivisteet kaikki tuommosia korkkisia. Minä en niistä tykkää yhtään. :-?

    Sitäkin tuossa ihmettelin, että kuuluuko suodattimen tosiaan roikkua sen pultin varassa, joka sallii suodattimen liikkumisen. Vähän oudon oloinen kiinnitys, mutta kai sekin siellä pysyy, kun on tähänkin asti pysynyt.
     
  5. Ck

    Ck Gearhead

    Se korkkitiiviste pitää jos pohja on suora ja pultit vetää momenttiin. Mutta siihen on kyllä ollu saatavilla semmosta vähän kovempaa ja ohkasempaa tiivistettä joka pitää paremmin.
     
  6. audiq

    audiq Gearhead

    Kiitos vinkistä! Kyllä pohja suora on, eikä laatikko tuosta välistä ollut vuotanut, mutta kun pultit lähtee sormin kiertämällä auki, niin ei tuo korkki oikein vakuuta materiaalina.
     
  7. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

  8. audiq

    audiq Gearhead

    Jamantin tiiviste näyttää kyllä hyvältä. Täytyy pitää mielessä tuo, kun seuraavalla kerralla tilailee sulta osia.
     

Kerro tästä muillekin!