TH 400 kysymyksiä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja ChevyCaprice, 7.2.2013.

  1. Caideman

    Caideman 1st gear

    Niin ja amerikanpoika ei oo laittanut automaattiin tyhjennysproppua siksi, että suodatin vaihtettaisiin samalla kuin öljytkin. Siks suosittelenkin, ettei paljon harrasta mitään imuvaihtoja öljyn kanssa jos aiot autoa pitää. Aina vaan rohkeasti pohja pois ja uusi suodatin paikoilleen... Silloin näet samalla, jos laatikossa alkaa olla mekaanista oiretta(silppua öljypohjassa). Huolehdithan muuten että magneetti tuli kunnolla öljypohjaan?

    Tollanen ikitiiviste olis joka autossa kyllä äärettömän hyvä, kun noita öljyjä tulee lähes päivittäin vaihdeltua. Mutta asiakkaat ei välttämättä innostu maksamaan siitä pelkästään asentajan mukavuuden vuoksi. Taidanpa hommata ainakin omaan autoon tollasen...
     
  2. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Us-partsin kautta tilasin amerikoista tavaraa, pitääpä samaan kysellä tuota tiivistettä. Kiitos! Tyhjennysproppua en aio laittaa, että samalla öljyjä vaihtaessa tulee pohja putsattua sekä suodatin vaihdettua!! Ja helpostihan tuo lattialta maaten onnistu tyhjentää loota, ei pisaraakaan naamalle! :D Mitään magneettia pohjassa ei ollut ja tarviiko siellä ollakkaan? Siitäkin montaa eri juttua kuullut..
     
  3. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Se roppu auttaa myös tyhjentämään pohjan.

    Ei tarvitse lorauttaa litraa niskaan öljyä, kun ottaa pohjan irti.
     
  4. corvee

    corvee 1st gear


    Suosittelen magneetin laittamista sinne Ö-pohjaan. Mukavampi että se metallipaska on siinä magneetissa kiinni kun öljynkierros... Ja sitä siellä on varmasti jos ns. käyttiksestä on kyse.
     
  5. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Pittää jostain magneetti tilata, onko sillä väliä, mihin kohti sen pohjaan laittaa? Pari viikkoa pitää nyt odotella uusia osia lootaan, tietoa kellään saako valmiina nuit öljynjäähdytys kierron putkia? Nyt paikallaan olevat mallia letku ja klemmari liitos.
    http://s1323.beta.photobucket.com/user/ ... sort=3&o=1
     
  6. T5

    T5 Gearhead

    Lainataan hiukan topikkia.

    Vaihdoin pikkariin öljyt pari viikkoa sitten (ennen öljynvaihtoa luisti kylmänä lähdettäessä niin paljon, ettei meinannut kulkea mihinkään muutakuin pakkoykkösellä. Alle km ajon jälkeen myös D alkoi "toimimaan normaalisti"). Tämmöistä löytyi öljypohjan sisältä:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Magneettiin eivät olleet jääneet kiinni (alumiinia tms.?). Öljynvaihdon jälkeen laatikko pelaa niinkuin pitää, mutta mistäköhän tuo silppu tuonne oli tullut?
     
  7. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    lirahtiko reunojen yli edes yhtään? mikäli ei niin ööliä oli liian vähän.
     
  8. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Voisko olla laakereista?
     
  9. peltsi

    peltsi Gearhead

    Näyttäis kitkapinnoilta jos varsinki menee palasiks sormilla.
    Onko alumiinia vai sellaista pakeliitin kaltasta ainetta?
     
  10. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Auto oli mulla keula ilmassa. Pultteja löysätessä tuli aika paineella takaa öljypohjan välistä tavaraa ja ISO palju alla. Kait tuolla oli sitte lähes oikia määrä ölppää. Tikku näytti sillon tosin alarajaa..
     
  11. T5

    T5 Gearhead

    Nyt en varmaksi muista, mutta sanoisin, että oli juurikin tuommoista pakeliitin kaltaista ainetta.
     
  12. peltsi

    peltsi Gearhead

    No sieltä on kulutuslevyt lopussa. Pikku remontti tiedossa jos ei metallisillpua näy missään.
     
  13. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    [​IMG]
    Tulihan ne lootan osat kuukauden odottelun jälkeen! Kysystääs varmuudeksi vielä, mihin mikäkin kuvien o-renkaista tulee? Kannataisiko renkulat kasata liiman kanssa? Ja OT:na, paketissa tuli uusi HEI-jakaja, mikä toi musta pussi ja mihin tulee toi pussissa olova "levy" ja ruuvit?
     
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Oranssi on tohon sähkön läpivientiin jossa näkyy sellainen jo olevan ja musta modulaatorilla. Iso ja se pienin stefannäköinen nopeusmittarihässäkälle.
     
  15. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Okei. Mittarinvaijeri on vielä paikallaan, niin iski epävarmuus mikä käy mihinkin. Niin, mites se liiman käyttö?
     
  16. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Mustasta pussista jakajan rattaaseen mämmiä
     
  17. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Tippasee öljyä siirtäjän juuresta nelisatanen toosa, miten iso työ tohon olisi vaihtaa tiivisteet ja millaiset siellä on?
     
  18. Substitute

    Substitute Gearhead

    Irrota vipu akselista ja kampea jollain ohutkärkisellä meisselillä vanha stefa ulos. Sitten painat uuden paikalleen jollain holkilla tai pitkällä hylsyllä.
     
  19. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Okei, eli siell on stefa. Pitää tilata ja vaihtaa, kiitoksia!
     
  20. Substitute

    Substitute Gearhead

    Kun saat uuden, niin se vanhan irrottaminenkin näyttää helpommalta. Jos se ei tule kuitenkaan ulos, niin sitten tarvii irrottaa öljypohja ja irrottaa akseli laatikon sisältä, aika selkeä homma sekin on.
     

Kerro tästä muillekin!