TH-400; liian vähän öljyä, mikä menee rikki?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Spitfire, 21.12.2006.

  1. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Mun auton alla oli viimeks ku kattelin sitä talvisäilössä ollessaan tuossa vuodenvaihteen jälkeen komia lammikko ( lue vitullinen) atf:ää betonilattialla. Ei se kyllä syksyllä vuotanu parkkipaikalle yhtää, vissii tiiviste kuivunu ja saattaapi olla pohjan laippaki vähän kierossa kun nuin yltyny vuotamaan. Pitää muistaa hakiessa ottaa atf:ää mukaan.

    Vaikka automaattimiehiä oon henkeen ja vereen, poraan kyllä ihan varuiks koneesta jonka kasaan kampiakselin manuaalille sopivaks, kun on kyteny ajatus että 4-vaihteinen manuaali vois olla melko seksikäs yhistelmä kireemmän koneen kanssa. Pitäis vaan jossain päästä koeajamaan moista yhistelmää ennen konversion kampuran poraamista pidemmälle viemistä.

    Mulla taas on automaatin kanssa ollu ainoo ongelma kaikista autoista :D Sekin oli sellanen että V70 automaatti klonkswaagenin dieselillä, vetarit makso aivan v*tusti. Toisen sai vaan Volvolta ja toista sai tarvikkeena, mulla molemmat paskana ja muistaakseni pelkät vetarit yksinään makso yli tonnin. Noihin ei siis saannu varaosana niveliä, vaan koko vetari pitää kerralla vaihtaa. Paksua vaseliinia nivelet täyteen ja joulukuun paukkupakkasilla Hyrylän autohuijareille kiertoon..
     
  2. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Onko tolla vaihteitten läpikäymisellä ennen pinnan korkeuden tarkastusta joku tarkotus?

    Itte en sellasta huomannu lainkaan tehä.
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Näyttää vähän eri määrää kun ne käy läpi
     
    MRvinopenkki tykkää tästä.
  4. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    On. Ei muuten näytä oikeaa määrää.
     
    MRvinopenkki tykkää tästä.
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Täytyykin muistaa enskerralla. Välillä ton muistaa, välillä ei.

    Näyttääkö liikaa vai liika vähän jos ei tota tee?
     
  6. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Mulla yhessä Chevyssä tulee aina pitkän seisotuksen aikana laatikosta "öljyt pihalle".
    Olen antanut itseni ymmärtää, että turbiini tyhjenee laatikkoon, ja näin ollen tulee yli. Mulla tulee mittatikun putkesta, tai sen alapäästä, joka on holo.
     
  7. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    vaihteiden vemppaamisella ei ole merkitystä, koska männän/servon palautus jousi spruuttaa öljyn takaisin öljypohjaan kun keppi siirtyy takaisin P tai N asentoon.
     
  8. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Tämmöstä en ole ikinä kuullut, ettei tarvitsi käydä vaihteita läpi?
    AINA on kehoitettu näin tekemään.
    Varmasti tiedät laatikoiden sielunelämästä enemmän kun minä, mutta käyn jatkossakin ne vaihteet läpi.:)
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Taitaa se kepin vatkaaminen vaikuttaa mittatikussa vajaan millin verran että silleen siitä on "hyötyä". Kaikissa toosissa turbiiniin ei mene yhtään ööliä parkkilukkoasennossa.
    Jos haluaa varmistaa että ööliä on ajossa tarpeeksi niin tikkuu kannattais kattoo kun peruttelee, siis jos pilluntarkka haluaa olla.
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Käynnissä ainakin paranee olla kun öljyjä kattoo jos ei muun sitte niin väliä :D
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei tarvii olla käynnissä jos on ollut senverran viisas että on pistäny tikkuun merkin missä öölinpinnan pitäisi olla aamulla;).
     
    Karpov tykkää tästä.
  12. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Pitääkin kattoa mistä se oma on vuotanu kun saa sen ihmisten ilmoille. TH350 on askina.
     
  13. SauliK

    SauliK Gearhead

    mudiksella ilmeisesti sama tapa kuin itelläki :D hienosäätöä sitte joskus lämpimänä jos on tylsää
     

Kerro tästä muillekin!