Th 700 laatikon kaapelin pään venttiili jumissa.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja jukka63, 7.7.2009.

  1. jukka63

    jukka63 1st gear

    Ilmeisesti kyseinen venttiili on jämähtynyt jumiin.Oireet: 2 vaihteelta 3 vaihteelle vasta 90 km/h vauhdissa.On kiukutellut aikaisemminkin,"pilkkiminen" kaasarin päästä on korjannut vian.Tv vaijeri on säädetty oikein,tällä hetkellä irti kaasarin päästä,ei muutu mihinkään.Pitääkö viedä pajalle vai onnistuuko diy mieheltä.Tarviiko jotain osia varata ennakkoon? Tää on tätä,lomat alkoi ja ainut auto ei toimi :mad:
     
  2. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Mulla oli joskus kaasarirempan jälkeen samanlainen vika. Uhkarohkeana otin venttiilikoneiston pöydälle, purin ja kokosin niin alkoi toimia. Myöhemmin sitten luin korjausoppaasta, että laatikossa on varmistusmekanismi, joka vaijerin irrotessa tai katketessa kääntää paineet suuremmalle laatikon palamisen estämiseksi. Sieltä sen jotenkin saa viritettyä normaalitilaan kun avaa öljypohjan. Tosin jos se on oireillut jo ennen vaijerin irrottamista, niin voi olla muutakin vikaa, ehkä vain takerteleva vaijeri.
     
  3. luuvaurio

    luuvaurio Gearhead

    Omassa kamppeessa tekee sitä satunnaisesti varsinkin kun ajelee esim. motarilla pitkän matkan 120:ä. Sitten aina kun lähtee jostain risteyksestä niin huomaa ettei pykällä isompaa kuin punarajalla. Tähän mennessä joka kerta toiminut kun on käynyt antamassa pari sopivaa vasaran iskua sinne venttiilin kylkeen (tai siis ulkokuoreen...).
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Se "varmistusmekanismi" on yksi kuula koneistossa ja sitä ei ole kaikissa toosissa.
    Toi venttiili jumittelee yleensä tai oikeastaa aina sen takia että lootasta irtoo mujua jostain rikkinäisestä laakerista tms. Kannattais tossa vaiheessa avata koko toosa, niin pääsee halvalla.
     
  5. jukka63

    jukka63 1st gear

    Mud racer on oikeassa.Nyt hajos koko paska.Tänään ajelin tallille,yhtäkkiä rupes pelaamaan,laatikko rupes luistamaan elikkä jumi lähti pois.Tv vaijeri kiinni ja vaikutti ihan hyvältä.Kotiin päin tullessa ilmeni ihmeelistä helinää turbiinin suunnalta.Varovasti kotiin ja kurkkaus auton alle,öljyä tippuu turbiinikopan suunnalta.Mä arvasin,että näin tulee käymään kun Mopar mies erehtyy väärään merkkiin :mad:
     

Kerro tästä muillekin!