th 700 luistaa hieman

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja chevy js, 28.2.2008.

  1. chevy js

    chevy js 3rd gear

    Laatikkoon on tehty täydellinen remontti noin puoli vuotta sitten ja nyt tuntuu että 4:nen on ruvennut luistamaan ylämäessä. myös uusi turbiini ja tv- vaijeri sekä öljyt ja suodatin laitettu silloin ajettu ehkä 5000km remontin jälkeen. Mikähän mahtaisi olla vai pitääkö laatikko viedä taas aukaistavaksi.
     
  2. sedandeville

    sedandeville 1st gear

    äkkiseltään vaikuittaisi siltä, että accumulaattorin jousi olisi poikki, ja sen takia panta ei saa kunnolla painetta. öljypohja irti ja accumulaattori auki ja tarkistamaan jousen kunto. sijaitsee laatikon oikeassa takakulmassa ja on kolmella pultilla kiinne. tuntuu olevan aika yleinen vika, etenkin uudemmissa missä jousi on toisesta päästä kartio.
     
  3. chevy js

    chevy js 3rd gear

    Täytyypi katsoa kun ajattelin nuo öljyt muutenkin vaihtaa. jos vaikka vika löytyisi sieltä kun ei koko laatikkoa viitsisi purkaa.
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Muuten hyvä, mutta toi tarjottu accumulaattori on 1-2 vaihtoon se lootan puolella on 3-4 vaihtoon. Jousen katkeaminen tekee vaihdosta sellaisen "töksäytyksen" ei luistoa. Miten olet ton luiston todennut??
     
  5. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Voisko 4L80 laatikossa,tai tjsp,auto on -95 GMC paripyöräpikappi olla akkumulaattorin jousi poikki?Oireena on ettei aina meinaa vaihtaa neloselle lämpimänäkään,joskus saa ajella pitkäänkin ja silloin kun vaihtaa niin melkoisella rytkäytyksellä menee päälle.Sitten taas jos vaihtaa kolmoselta neloselle oikein,siis ilman että tarvii ajaa kilometritolkulla niin silloin ei rytkäytä.
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tossa 4L80E toosassa ei ole noita "accuja". Vika voi olla jumittavassa solkussa.
     
  7. chevy js

    chevy js 3rd gear

    Luisto ilmenee sillai et ku rupeaa ottamaan voimaa mäessä yms... vauhti lähtee heti tippumaan esim 90 alaspäin nii että joutuu reippaasti koskemaan kaasu pedaaliin että vaihtaa pienemmän pykälän. vauhti siis tippuu mut kierrokset joko pysyy samana tai nousee. Tarpeeksi epäselvää :D Auto on siis mulle eka dieseli ja th700 en sitten tiedä millainen on normaalia käytöstä ja mikä ei, mut tuntuu aika hurjalle melkein samalle kuin kytkin luistaisi manuaali autossa.
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Toi on ihan normaalia turbiinin käytöstä. Kun lukko putoaa pois päältä kuormitettaessa niin kiekat nousee ja se on siis ihan normaalia ja tietenkin kun vaihde pienenee niin kiekatkin nousee.
     

Kerro tästä muillekin!