th 700 luistaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Anonymous, 25.7.2003.

  1. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Mihin muuten perustuu se ohje että öljypinta pitää olla viileänä alamerkissä ja kuumana ylämerkissä,mistä syystä se pinta kuumana pitäis nousta? Mulla on ainakin tikussa samat lukemat mittaako kylmänä tai ajon jälkeen :-? . Öljy kiertää syylärin päädyn kautta ja lootassa on ns.jäähdytyspohja,jos sillä on merkitystä.Eli miten tällasessa tapauksessa öljyä pitäis laittaa? Suoraan ylämerkkiin,jättää alamerkkiin?
     
  2. jevman

    jevman 1st gear


    :rotfl: :rotfl:

    minusta hännän lisäksi täytyy vaihtaa se osa joka on moottorin ja hännän välissä että saa th350:stä th700:n :rotfl: :rotfl:
     
  3. PauliP

    PauliP 1st gear

    Luulen että kuuma öljy lämpölaajenee hiukan, palaa öljypohjaan takaisin notkeana livakammin ja siinä voi mahdollisesti olla hiukan kaasukupliakin joukossa. Kai se eniten vaikuttaa että kylmänä öljyä jää enemmän pyöriviin osiin kiertoon.
     
  4. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Laittaa kaks th-350:ta peräkkäin niin tulee th-700. ABC huoltiksella vänimiehet kertoi.
     
  5. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Sen verran vielä jos vinkkiä heitätte että kuin paljon porukalla yleensä nousee kylmästä kuumaan öljyntaso? Ja jos ei nouse niin noudatatteko viileän vai kuuman öljyn tasoa?
     
  6. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    lootaöljyn määrä tarkistetaan tommosessa öljyt kuumana, moottori käynnissä ja vaihde p asennossa.
     
  7. Hai

    Hai Double Gearhead

    Niin tää on se 10 vaihdetta eteen ja 3 taakse. :eek:
     
  8. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Niin kyllä tiedän miten öljyt katotaan,ajattelin vaan että kun se taso ei juuri muutu kylmästä kuumaan,niin lienee sama lintata melkein täyteen viileänäkin.
     
  9. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Täytä ihmeessä mahdollisimman kylmänä, öljyt suoraan pakastimesta, ole erilainen!
     
  10. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Joo....en ny viitti kolmatta kertaa ruveta selittään mitä tarkotin.
     
  11. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Laita kuumana ylämerkkiin äläkä välitä missä se on kylmänä. Kuumana se pitää tarkastaa ja vain sillä mitalla on väliä, koska loota on ajossa kuuma.
     
  12. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    Ei oo tullu itseasiassa koskaan ees katottua missä se pinta seisoo kylmänä, aina kuumuuksissaan vaa katellu. Pitäiskii varmaa joku kerta "uhrautua" testi mielessä ja vilkasta.. :odroll:

    Menee nyt kertaukseks vissiin jo, mut ne öljyt pitäis kattoo siten et käyttää kaikki vaihteet läpi (ite käytän pari kertaa) että ottaa mahollisimman paljon öklöä kiertoon ja sitte p:llä vilkasu.

    Edit: Lahopää tajus ensi asian, sitte kävi vastaamaa ja unohti ja sen perää taas muisti mitä piti vastata :lol: Eli siis kylmällä askilla "oikein" katottuna vs. kuumalla askilla samalla tavalla katottuna. Piuhat kytki mut irrotti välissä :D
     
  13. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Näinhän se tietenkin on. Ajatustasolla vaan vähän noita haynes-ohjeita ihmettelin,koska mun mielestä öljy ei voi puolta litraa laajeta,sitä vaan vähänniinku pohdiskelin ääneen :) .
     
  14. tapsa24

    tapsa24 1st gear

    Jons öljyn lämpölaajenemis kerroin on 0,0009 ja siellä olis öljyy 10 litraa ja käynnistetään auto +10 asteisena ja se loota öljy lämpee sinne 90 hujakoille ni 0,0009x10x80=0,72L....
     
  15. Isäntä77

    Isäntä77 3rd gear

    TV-vaijeri

    No mitenkäs se TV-vaijeri pitää säätää 700-lootas,kun menee rullille tehoa mittaamaan?

    Taisin omani särkiä sillä että löysäsin niinpalio,jottei ihanheti tiputtanu kolomoselle :oops:

    1 ok , 2 ok , 3 tyhjää .... Mikähän särkyi?
     
  16. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Ei aina toimi,mutta pitäis sen muovin pelata niin että puolella kaasulla esim.vedät sen tiukalle ja päästät klipsistä irti,sitten kaasu pohjaan niin sen vaijerin pitäs raksahdella mukana.sillon on kireellä.Voi myös ihan kääntää läpät selälleen suoraan ja siitä tiukalle.
     
  17. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Miks muuten löystit? ja aika paljon oot löystäny että tommosen tuhon saat aikaan..3-4 panta?
     
  18. Isäntä77

    Isäntä77 3rd gear

    Miks löystin? Sanoivat "viisaat" mulle: Löysää kikkarinvaijeri,jotta tehopenkitykses ei vaihra pienemmälle liika heleposti.

    Ja,joo, löysäsin palio.

    Mikähän siinä TV-vaijeris on se liikerata,kun ei siitä saa selevää? Aluksi kiristyy niinku jousta vasten tasaasesti ja sitte kiristyy ikäänkuin "progressiivisesti" ???
     
  19. tapsa24

    tapsa24 1st gear

    3-4 pakka siellä on kaput. panta ottaa 2 ja 4
     
  20. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Tätä tarkotin,sanamuoto väärä :) .
     

Kerro tästä muillekin!