th 700 luistaa

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Anonymous, 25.7.2003.

  1. tapsa24

    tapsa24 1st gear

    niin ounailinki. mites tuo penkitys eikös siinnä ole idis kiihyttää tasaseen täpö teholle?? eihän se sillon vaiha pienempää mitenkään vaikka kikkari olis kuin tiukalla??
     
  2. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Tuota..No vastushan siinä on,eihän se muuten voi tehoa mitata....
     
  3. tapsa24

    tapsa24 1st gear

    Vastus vastus mut jos kiihyttää vastusta vasten tasaseen ni eihän se pienempää vaiha...tosin mitään en tiä moisesta penkityksestä valaiskaas vähän.
     
  4. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Kaasuahan on lisättävä vastuksen mukaan ja jos esim.tv on horona,niin sätkiihän se pykäliä.
     
  5. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Mut en ole vielä kuullu semmosesta dynoon "valmistautumisesta" että tiputetaan lootan ryhmäpaineet.... :eek:
     
  6. Isäntä77

    Isäntä77 3rd gear

    Juuri niin... "Tietäjiä" on aina liikkeellä ja kannattaako tehrä niinku sanotaan miettimättä asiaa.
     
  7. tapsa24

    tapsa24 1st gear

    horona? löysällä jos on ja kiihytät tasaseen ni vaihtaa kaikki vaihteet suht ajoissa. ja jos kireellä ni sillon vaihtaa kiekat tappiin ja seuraava pykälä. mutta jos välillä ajaa tasa kaasulla ja painaa kaasua ni sit vaihtaa pienemmän. eiks vaan?
     
  8. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Melkein paras kun nyt ylipäänsä löydät,ja laitat sen oikeen kireyden,kato sitten miten pelaa.Jos ryhmäpaine on pitkäänkin ollu alhaalla niin kaput. Kokeile antaako se muovi tehä sen mitä aiemmin sanoin.Sillon on ainakin tv.oikein säädetty.
     
  9. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Ja kaikille tulokkaille,se ei ole pelkkä kickeri,se on ihan s..tanan paljon muussakin tarkotuksessa.
     
  10. tapsa24

    tapsa24 1st gear

    Niin on oonkos muuta väittäny?
     
  11. JP-350

    JP-350 Gearhead

    No et,oli yleinen tiedotus.Moni menee kickerin ja tv:n eron kanssa sekasin.
     
  12. Frösä

    Frösä 2nd gear

    Tervehdys.

    Mikäköhän th700 vikana, kun tuntus ettei löydy kakkosta eikä nelosta.
    Pakkokakkosella löyty kakkonen, mutta isolla deellä ei.
    Isolla deellä kun lähtee ajamaan, niin eka vinguttaa ykkösellä ja sitte vaihtaaki varmaa kaks pykälää isommalle.
    Koitin tv-vaijeria säätää, mutta ei auttanu. Löysällä kun oli, niin vaati kierroksia liikkeelle lähtöön ja yhdessä kohdassa säätöä, kun ajoi 80-90km/h, niin rupes seilaamaan kolmosen ja nelosen väliä. Tai ainaki tuntu siltä, saattoi olla että yritti vaihtaa neloselle, mutta ei löytänyt.

    Onko laatikosta 2-4 panta seulana? Vai onko vielä jotai muutakin? 3-4 pakka?

    Laatikko 6.2 dieselin jatkeena nelivetosessa -83 suburbanissa.

    040-7323235
     
  13. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    2-4 servo, 2-4 panta tai -83 tais vielä olla se liian ohut rumpukin pannalla.
    Painuu kuopalle kuumetessaan ja sitten siinä ei pidä uusikaan panta.
     
  14. vahvis

    vahvis 1st gear

    Monta kertaa läpikäytyä aihetta jatkaen..

    Mitä th700 TV-vaijerin oikeasta kireydestä voi päätellä kick downin toiminnan perusteella? Vaijeri oli mielestäni oikealla kireydellä ja vaihdot nopeita (jopa töksähtäviä - kuin se norsun potku..) Oletin että lootassa shift kit ja muutenkin 700:ssa 1-2 töksähtää, joten luulin vaijerin olevan oikein. Vasta kun koitin kick downin toimintaa, huomasin ettei se toiminut lainkaan. Napsu kireämmälle, niin alkoi toimia mutta samalla vaihdot pehmenivät HUOMATTAVASTI.

    Siis kiristämällä pehmeni!! Onko tämä ihan selviö teille muille että löysällä vaijerilla vaihdot potkii niin pirusti? Kiristin vielä hiukan ja sain hieman terävyyttä lisää vaihtoon mutta enää ei potki norsumalliin.

    --
    Itselleni vastaten: Kyllä se vaan liika löysällä antaa täydet paineet, vaihdot on liian kovia ja kick down ei toimi. Nyt sitten vaan kiristelen sen sopivaksi.. Hyvä ettei autolla ole juuri ajettu väärällä säädöllä.
     
    Muokattu: 14.4.2016
  15. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Joissain 700 toosissa on tsydeemi joka estää lootan hajoamisen jos vaijeri katkeaa. Se tsydeemi nostaa paineen tappiin.
     
  16. vahvis

    vahvis 1st gear

    Onkos tolle "tsydeemille" mitään virallista nimeä/termiä? Onko jotain tiettyä vuosimallia vaikka mistä eteenpäin olisi tuollainen ja missä ei? Se kyllä selittäisi laatikon toiminnan. Lieneekö liian kovista paineista laatikolle haittaa? Vaihdot tietty on liian kovia ja epämukavia mutta muuten ihan kestävyyden kannalta jos laatikko repii turhaan pienellä kaasulla?
     

Kerro tästä muillekin!