TH 700 luistaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja jarona, 2.7.2014.

  1. jarona

    jarona Gearhead

    Eilen, tai siis toissapäivänä kotio tullessa yhtäkkiä ylämäessä
    rupes picuppi oudosti nykimään, het vaihdoin kolmoselle ja
    nykiminen tuntui loppuvan...
    Pääsin kotiin ja ihmettelin josko polttoainesyöttö vittuilee,
    mutta kohta lähtiessäni kaljakauppaan tapahtui outoja..
    Vaihteet 1 ja 2 toimi moitteetta mutta vaihtaessa kolmoselle
    veto vain nykäyksittäin tai ei ollenkaan, od luistaa täysin.
    Mittasin öljypinnan sekä paineet laatikosta, ovat normien
    puitteissa.
    Mikä vittu näitä särkee kolmen vuoden välein? tämä on siis jo
    toisen remontin jäljiltä osaavan remontoijan tehtynä...
    Jos alkuperäinen laatikko kestää 20 vuotta ja remontoidut 2
    niin missä vika? Tiedän että 3-4 pakka on kärähtänyt mutta
    onko oire huonoissa tiivisteiden laitossa vai missä?
    Pihalla odottaa subaru laatikon korjaussarjaa jonka
    ajattelin näin kesälomalla laittaa aikani kuluksi mutta
    nyt tuntuu että laatikkoremppoja on jo liikaa.. :mad:
     
  2. Naula

    Naula 3rd gear

    Kulahtanut/väärin säädetty kickdownin vaijeri?
     
  3. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Taisit jo itse vastata kysymykseen. Pakan paineet vuotaa jostakin, mahdollisesti jossain joku roso joka syö tiivistettä tai asennusvirhe.
     
  4. speedy

    speedy Double Gearhead

    Mitä tarkoittaa osaava remontoija ? Meilläpäinkin on "osaava remontoija" mutta silti on remontoiduissa ongelmia :(
     
  5. jarona

    jarona Gearhead

    On sillä remppamiehellä ihan firmakin sitä varten että
    työkseen nuita laatikkoja(kin) rassaa.
    Se tv-vaijeri on säädöissään ja vaikutti paineisiin.
    Eli 3-4 pakka palanut, kuinka etenen?
    Just aloitin subarun automaattilaatikon irroituksen
    kun osatkin ovat jo tulossa ja joko itse kasaan tai vien
    taas jollekkin joka näit työkseen tekee...
    Se tässä vielä naurattaa että kerkesin tilata chevyyn
    shiftkitinkin jonka olisin laittanut hyvin toimivaan
    laatikkoon varmuuden maksimoimiseksi...
    Ajelen nyt jonku päivän chevyllä 1-2 vaihteilla kun on pakko
    mutta korjausta tai vaihtoa en osaa vielä päättää.
    On muuten villi homma päästellä svx:stä laatikko, tässä vaiheessa
    olisi jo kolme chevyn laatikkoa mäellä kun olen vasta yläkerrassa
    tämän subarun kanssa ja alhaalla odottaa etuvetoakselit, kartaani ja
    pakoputket...
     
  6. case

    case 3rd gear

    3rd accumulaattorin kuula vuotaa istukassa, voisi kuvitella kirjassa olevasta kuvasta
     
  7. jarona

    jarona Gearhead

    Tutkimpa asiaa, itsellä ei ole korjausopasta enkä netistäkään
    löytänyt.
    Mutta viikonloppuna aukaisen öljypohjan...
     
  8. Substitute

    Substitute Gearhead

    Asiaa vähän sivuten, yhden kaverin vanista hajosi myös laatikko reilun vuoden välein. Oli useampia korjaajia ja useampia laatikoita jotka aina hajosi ylikuumenemalla. Itse korjasin siihen myös laatikon ja sekin hajosi vuoden kuluttua, samoin seuraava lainaan asentamani laatikko. Aina samalla tavalla.

    Lopulta ajoin itse autolla koeajoa, huomasin sitten että auto ei oikein rullaa alamäessä vaikka laittaa vaihteen vapaalle ja auto jäi loivassa parkissa paikoilleen ilman seisontajarrua ja parkkilukkoa.

    No, auton omistaja oli saanut väärän seisontajarruvaijerin varaosana ja asentanut sen paikoilleen kehimällä jarrut vähän soveltaen. Opittiin siinä että väärin kasatut jarrutkin voi laatikoita rikkoa mystisesti.
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Lämpö on lootan pahin vihollinen eikä tukkeutuneet lootajäähyt ole mitään harvinaisuuksia. Jos eli kun loota hajoo sen takia että jäähdytys ei toimi niin sen kyllä avatessa huomaa.

    ^Niin siis että autolla oli ajettu useita vuosia jarrut päällä eikä kukaan, edes katsoukko huomannut mitään?
     
  10. rb

    rb Double Gearhead

    Turhaa viisastelua mutta luulisi että muutama kilsa moottoritietä, niin savu nousisi rumpujen välistä jos ne vähänkin laahaa.

    Mut ei kai sitten...
     
  11. jarona

    jarona Gearhead

    Minä olen varustanut lootan lämpötila-anturilla ja kabiinin
    mittarilla jo vuosia sitten joten liika lämmöstä
    ei tässä tapauksessa kyse.
    Myös toinen öljynjäähdytin löytyy keulalta vanhan kanssa rinnan.
    Jos se paleltu? lämmöt normi kyläajossa alta 50 astetta,
    Pitkää matkaa ajaessa reilusti yli sallitun, lämmöt
    nousee lähelle sataa mutta höllään silloin muitten tahtiin...
    No nyt ostaa päksäytin korjatun laatikon Chevy59:ltä koska
    aikaa ei ole odottaa yhtään ja siitäkin on puolet kulunut...
     
  12. jarona

    jarona Gearhead

    Ei luista laatikko enään!
    Suuret kiitokset Chevy59:lle!!
    Laitoin tosiaan vielä shiftkitinkin laatikkoon
    ja nyt toimii kuin unelma, vaihdot napakammat, kierrokset
    satasen vauhdissa tippuivat 200rpm ja lämmöt eivät enään
    nouse edes 90 asteeseen vaikka kävin kurmuuttamassa
    pellossa asti testiajolla (sätkäpaperia hain).
    Nyt subarunkin laatikko alkaa olla hyvällä mallilla mutta
    varsinaista vaihteen päälläoloon en ole vielä
    löytänyt syytä...
     

Kerro tästä muillekin!