TH-700:n lauhdutin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja mjo33400, 25.8.2002.

  1. mjo33400

    mjo33400 Gearhead

    Vaihdoin laatikon lauhduttimen ilmastoinnin lauhduttimeen,kun se ei ollut käytössä.Käykö liian kylmänä,etenkin talvella.Tein kyseisen vaihdon vaunun vetämisen takia.Mitkä on laatikon lämpötilat min/max.
     
  2. mjo33400

    mjo33400 Gearhead

    Oisko Mudracerilla mitään kommentoitavaa tähän,tai edes laatikon lämmöt.
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Lämpö on tomaatin pahin vihollinen. Kilpureissa ja kovissa katupeleissä saattaa vaihtamishetkellä kytkinpakkojen sisäinen lämpö nousta johonkin 450celsiuksen tienoille hetkellisesti mutta suurin lämmön tuottaja on turbiini jossa lähes kaikki "luisto" tapahtuu. Lauhduttajalle menevä oljy tuleekin turbiinista ja menee kylmänä voiteluun. Luulisin että liian kylmä öljy lisää laakereiden kulumista eikä se muutenkaa ole hyvä asia. Tomaattimehu kestää ~130celsiusta lämpöä jonka jälkeen se ei enää omaa kitkaominaisuuksia ja loota alkaa luistaa mutta synteettinen mehu kestää ~190vastaavaa astetta ennenkuin ominaisuudet alkavat muuttua. Jossain 70-100asteen välillä on aivan hyvä lämpötila. Mulla on paikallaan suurin varsinainen tomaatin lauhduttaja mitä jenkkilästä sai. Kärry (3500kg) perseessä lämmöt on ~110 mutta kun pistän turbiinin lukon päälle niin lämmöt tippuu aika pian ~85asteen tienoille.
     
  4. mjo33400

    mjo33400 Gearhead

    Kiitos,tämä oli todella valaseva esitys.Printtasin tiedot Chevy-kansioon.Ilmeisesti Ilmastointilauhdutin käy?
    Meinaan laittaa öljynlämpömittarin.Mikä olisi hyvä paikka,ilmeisesti öljypohjan takaosa,koska siellähän öljy käsittääkseni kuumempaa kuin edessä.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: mjo33400 2002-08-26 19:29 ]</font>
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Pistä se anturi heti lauhduttimen jälkeen niin näet jos lauhdutin ei jaksa viilentää öljyjä.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    ...on teillä pojat laatikossa öljyt kuumina kun lauhduttimen tarttee!!
    Lauhdutin muuttaa jäähdyttämällä kaasun nesteeksi.
    Puhutaan oikeilla termeillä; se on vaihteistoöljynjäähdytin.
     
  7. mjo33400

    mjo33400 Gearhead

    Sopii mulle.Tärkeintä on.että asia tulee ymmärretyksi.Kaikkihan sen tietää,mistä on kysymys,paitsi nimettömät saivartelijat.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: mjo33400 2002-09-12 20:22 ]</font>
     

Kerro tästä muillekin!