Th 700 vaihtaa välillä myöhään,välillä ok.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja jukka63, 14.3.2008.

  1. jukka63

    jukka63 1st gear

    Tulipa taas pitkästä aikaa ostettua GM tuote.Reilut 3000 km on takana,nyt rupes laatikko pelleilemään.Välillä vaihtuu normaalisti, välillä vaihtohetki venyy pidempään about 20 km/h.Öljyn määrä tarkistettu,liiat pois.Ei vaikutusta.Ei luista,pelittää muuten ok.Ajattelin vaihtaa öljyt ja suotimen,ajettu 30 tkm.Autolla ajettu 160 tkm.Kypsyykö TH 700 noissa kilometreissä ja vaatii isompaa remppaa?Kyseessä on tietysti jumalan kosto,kun erehdyin ostamaan Mopar kilpurin vetoautoksi GM tuotteen Moparin sijasta :D
     
  2. Rokrami

    Rokrami Gearhead

    TV-vaijerin rispaantuminen vois aiheuttaa tuollaista...
     
  3. rasse

    rasse 1st gear

    Ihan 12 v. kokemuksella 700 laatikosta on se että vaatii ölynvaihdon 20-25tkm välein ja jos menee yli niin alkaa vikomaan varsinki syksyisin/keväisin (kondensio)...
    Elikkä vaihto 25 tkm välein ja on aika "kranttu" että lämpimänä öljynpinta pitää olla aikaliki max. merkkiä...
    Suodatinhan pitää sitten myös tietenki aina vaihtaa ja jos alkaa haiskahtaa ennen vaihtoväliä öljyt palaneelle niin vaihtoon...
     
  4. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Hmjaa. Kuulostaa kyllä aika pikaisilta toi 25tkm vaihtoväli. On issellä taitanut lipsahtaa noi välit vähän pidemmiksi.
     
  5. jukka63

    jukka63 1st gear

    Kiitoksia infosta kaikille.Öljyn ja suotimen vaihto tapahtuu pääsiäisen korvilla.Samalla kun öljypohja on irti,pitäiskö jotain tarkistaa ja säätää? Vai riittääkö normaali ihmettely,omituinen härveli,mitenköhän toi toimii :D
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tollanen on merkki siitä että kohta tapahtuu jotain pahempaa!! Jos kikkarivaijeri on ehjä, niin vika on silloin jossain muualla je se muu voi olla vaikkapa laakerivika ja siitä irtoava muhju joka jumittaa venakoneistoa!!

    Ja toi loota ei ole todellakaan mikään ronkeli jos se on kunnossa. Omat autot saa kenkää niin paljon kuin koneista irtoaa ja öljyt vaihdan joskus jos muistan. Eräässä 700toosassa mulla oli moottoriöölit sisällä vissiin 4vuotta ilman mitään oireita :rotfl: ja samaan autoon en vissiin 6 vuoteen edes vaihtanu mehuja ikinä :oops: ja silti se pelittää vieläkin. Ei se tiheä öölinvaihtoväli ole tietenkään pahasta ehkä vaan tarpeetonta.
    Ja aika/lämpö noi yleensä tuhoaa ei kilometrit!!
    Pahin tapaus minkä tiedän oli yks pappa jolla oli vanha voortti. Sen kruise-o-matik toosa oli toiminu ~16 vuotta joka kesä ilman mehujen vaihtoa!! Lootassa oli pelkät kumit kovettuneet ja kaikki pannat ja levyt täysin ehjiä. Kysyin ukolta että koskas olet viimeksi vaihtanut mehut niin se katto suu auki ja kysy että olisko pitäny :rotfl: .
     
  7. duramax03

    duramax03 1st gear

    Mulla oli aikoinaan noita samoja vaihtovikoja omassa seiskasatasessa, ei muuten ihmeempää murhetta kuin vaihdot meni jotenkin kaksiosaisesti, sen verran häiritsi että päätin vaihdella oljyt. On se Gm siitä mukava laite että joku neulalaakeri saa olla aivan atomeinakin ja silti looda pelittää, eli ootko kurkannut öljyt, onko väri vaihtunut tummaksi, mulla tuli tosiaan mustan öljyn mukana neulalaakerin rippeet, loput oli magniitissa kiinni. toisaalta se 700 ei oikein vakuuttanut Neliovisen paripyörän askina.......vuoden parin välein joutui korjauttamaan.
     
  8. jukka63

    jukka63 1st gear

    Jep,tieto lisää tuskaa :D Viimeinen kerta kun ostan GM:n valmistaman vehkeen :rotfl: Aika näyttää mitä tapahtuu.Öljyn ja suotimen vaihto ilmeisesti ei auta asiaan.Mullakin oli pieni epäillys tähän,tehdään kuitenkin.Sittenhän sen näkee.Kerron tuloksista.
     
  9. jukka63

    jukka63 1st gear

    Tietysti ostovaiheessa tuli öljyt tsekattua ja haisteltua,ei ongelmia.Autohan on ikivanha 90 sportside 4x4.Vähät kilometrit ja kunnon puolesta ihan tikissä.Myyjäkin oli ihan normi harrastaja,ei mikään amerikan "honest joe"Toi kyllä vähän harmittaa,jos laatikko on paskana.Tarkoituksena oli ajella kilpaa länsirannikolla mun pumppu chargerilla,tää huussi toimien vetoautona.Niinpä :cry:
     
  10. duramax03

    duramax03 1st gear

    Nooooo, sehan aisti sun asenteen sitä kohtaan......huussi
     
  11. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Mitä siinä itket, paa se toosa kuntoon ja sen jälkeen kohtelet sitä asiallisesti,
    niin ei sun tartte sitä enää avata. Kyllä on korjaajassa tai käyttäjässä vikaa,
    jos vuoden parin välein poikii.
     

Kerro tästä muillekin!