TH-700r4

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Formula400, 29.1.2018.

  1. Formula400

    Formula400 1st gear

    Kaverin autossa on TH-700r4 laatikko jonka turbiinilukko alkoi tekemään sitä että kun lukko meni päälle niin jos lähti kiihdyttämään niin lukko ei löysännyt pois päältä muuten kuin että piti joko polkaista jarrua tai lyödä kaasu pohjaan muuten lukko jäi päälle.Alkukesällä tuo lukko ei toiminut ollenkaan ja nyt alkoi tekemään tuota ettei meinaa lähteä päältä.
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Pitäskö se korjata vai ottaa pois käytöstä?
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Plootan/hylsyn vuosimallikin olis hyvä mainita jos jotain apuuva haluaa.
     
  4. AnttiK

    AnttiK 2nd gear

    Oisko lukon solenoidin virtapiirin alipainekytkin tullut tiensä päähän? Se haistelee kuormitusta imusarjan alipaineesta. Ohjaus on siis toteutettu melko yksikertaisella virtapiirillä jota ohjataan kytkin tiedoilla.
    http://www.rowand.net/shop/tech/lockuptccwiring.htm
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Sää kun tiedät niin kysyn tässä aloittajaa odotellessa. Onko mitään eroa noilla laatikon hännän stefoilla kun on bootin kanssa ja ilman? Eli pitemmällä huulella vai? Vai onko jossain se holkki mukana ja tarkoittaa sitä? Eli stefat ois samanlaisia?
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Se "sukka" on pölysuoja. Pöly on niin kovaa kamaa että se syö rautaa mutta kumia ei.
    Ja 700 toosan lukon ohjauksessa ei vissiin tehtaan toimesta käytetty ikuna alipainetta niinkuin 3v lukkotoosissa.
     
    Karpov tykkää tästä.
  7. Formula400

    Formula400 1st gear

    Toosa on vuosimallia -85
     
  8. Substitute

    Substitute Gearhead

    Tuo Mudracerin kysymys auton mallista on myös oleellinen tieto, se lukon ohjaus tulee lootan ulkopuolelta ellei ole jotain muutoksia lootaan muutoin tehty.
     
  9. Formula400

    Formula400 1st gear

    Kyseessä vuosimallin -85 Corvette,itsellä samanlainen ja omassa autossa turbiinilukko toimii 3 ja 4 vaihteella ja kaverin autossa ei alkukesästä toiminut tuo lukko ollenkaan ja jossain välissä se alko toimia 4 vaihteella ja loppukesästä myös 3 vaihteella kunnes alkoi jumittaa molemmilla vaihteilla.Auto muuten vakio.
     
  10. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Olisko ihan vaan solenoidi tiensä päässä?
     
  11. Substitute

    Substitute Gearhead

    [​IMG]

    http://garage.grumpysperformance.com/index.php?threads/l98-corvette-wire-diagrams.11835/

    Sinne lukon ohjaukselle (laatikon liitin) tulee jarrupolkimen kytkimen kautta plussa (kun jarrua ei paineta). Sitten lootalta lähtee ECM:lle (moottorinohjaus) maadoittava tieto siitä että ECM voi laatikon puoleen kytkeä lukon päälle (ajonopeus ja vaihde), siten ECM käskee lukkosolenoidin kytkeytyä päälle maadoittamalla vaaleanruskea/musta johdon kun sen saamat muut tiedot sen mahdollistaa. Läppärungon kaasuasentokytkin ainakin siihen vaikuttaa.

    Laatikossa sitten sen solenoidin pitää toimia (tukossa?) ja painekytkimen joka sen maadoittuvan tiedon antaa ECM:lle.

    Solenoidin vian voi poissulkea tai paikantaa silleen, että mittaa että violettiin? (PPL) johtoon tulee plussa kun ajaa ja siten jos hyppylangalla maadoittaa sen vaaleanruskea/musta johdon niin silloin lukon pitäisi mennä päälle ja kun sen irrottaa maasta niin lukon pitäisi silloin aueta. Plussan kuuluu katketa kun jarruttaa.

    Jos se toimii noin, niin silloin vika on painekytkimessä tai ECM:n tiedoissa. Laatikon painekytkin tai TPS?

    Oikaiskoon viisaammat jos meni jotain väärin.
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ottakaas ekaks sähkötöpseli lootan kyljestä irki. Se joka on siinä vaihteensiirtäjän yläpuolella. Jos vielä lukko änkee päälle niin solenoidi on tukossa. Sen solkkuhässäkän läpi kuuluu virrata vapaasti ööli ja kun lukko halutaan päälle niin solkku tukkii sen kanavan ja nouseva paine liikuttaa öölipumpussa olevan lukkoventtiilin "päälle" .
     
    Muokattu: 31.1.2018
  13. AnttiK

    AnttiK 2nd gear

    Aikakaudella ennen ruiskukoneita (ECM) lukon ohjaus on sähköllä jota ohjataan erilaisilla kytkin tiedoilla. Moottorin kuormitustieto tulee imusarjan alipaineesta kytkin tietona sähköisesti. Siinä mielessä olet oikeassa, että laatikolle itselleen ei viedä alipaineletkua. Jos on ruiskukone, niin sitten tosiaan tietokone päättelee moottorin kuormituksen ja hoitaa lukon ohjauksen.

    [​IMG]
     
  14. Formula400

    Formula400 1st gear

    Täytyy ilmeisesti kokeilla toisella ECM,llä ensin,se kun on helpoin vaihtaa ensin.Missäpäin laatikkoa se solenoidi on? Siis on tietenkin öljypohjan alla mutta pystyykö vaihtamaan samalla kertaa kun vaihtaa suodattimen ja öljyt.Niin ja ruiskukone kyseessä.
     
  15. Substitute

    Substitute Gearhead

    Jos pohjan avaa, niin ekana kannattaa se solenoidi puhdistaa. Se on etupäässä turbiinin takana, kiinni kahdella M6 ruuvilla. Lähtee ulos käsin vetämällä, o-rengas vähän pitää kiinni. Kun siitä muoviputkesta puhaltaa paineilmaa sisään, niin jos ei ensin mitään tule ulos putken ja kelan välistä, niin se saattaa olla tukossa. Siellä on aika pienet ne purkuaukot.
     
  16. JKF

    JKF Gearhead

    Diagnostiikkaliittimeltä voi tehdä myös siististi pari helppoa testiä. Tuossa ylempänä laitetussa piirikaaviossakin näkyy liittimen F-pinni. Sen kun kytkee maihin, niin ecm:n ohjaus on ohitettu ja lukon pitäis mennä päälle kaiketi jo 2. vaihteella. Sitten samaisesta pinnistä voi myös mitata paikalla ollessaan, että siihen tulee 12V silloin kun ei paineta jarrua.
     
    Substitute tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!