TH200-4R ei vaihda, governor hajalla?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Big_Easy, 7.6.2014.

  1. Big_Easy

    Big_Easy 1st gear

    Lähdin tallilta kotiin ja huomasin että nopeusmittarin neula ei nouse, myöskään matkamittarit ei pyörineet. Kun pääsin maantielle niin nopeusmittari toimi välillä ja aski toimi silloin ihan normaalisti. Loppumatkasta nopeusmittari ei toiminut enää ollenkaan eikä aski vaihtanut ykköseltä isommalle. Kotipihaan pakittaessa kuului askista semmoinen rusahdus niin kuin olisi peruuttanut seinään.

    Loota on TH200-4R, öljyä on oikea määrä eikä haise palaneelta. Googlen mielestä olisi governori / governorin hammaspyörä hajalla, onko kuinka vaikea homma vaihtaa? Onnistuuko laatikkoa irroittamatta?
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Öölipohja pois ja sitten lootan takapäästä alumiinikäikäleestä 4 13mm pulttia auki niin kuvernöörin saa käteen.
     
  3. Big_Easy

    Big_Easy 1st gear

    Ajoin auton tänään tallille ja huomasin että lähti valumaan vaikka oli pysäköintivaihteella. :eek: Mitenkäs toi P-vaihde tossa askissa toimii kun ei Haynesin kirjastakaan löytynyt kuvan kuvaa? Olisko mahdollista että jotain governorin rattaan silppuja olis mennyt väärään väliin vai kuuluikohan se rusahdus justiin jostain parkki vaihteen osista? Ja miten on edes mahdollista että loota laittaisi P:n lukkoa päälle kun valitsimesta valkkaa pakin?

    Saas nähdä millaista sälää huomenna tippuu silmille kun ottaa öljypohjan irti.
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kuvernöörin rattaat on muovia ja parkkilukkotsydeemi metallia.
     
  5. Big_Easy

    Big_Easy 1st gear

    Nyt selvisi hajoamisen syy. Ulostuloakseli oli valunut taaksepäin n. 10-15mm ja siinä oleva halkasijaltaan suurempi kohta oli mankeloinut muovirattaan hajalle. Painoin akselin sormella takaisin eteen ja P-vaihteen lukko alkoi taas toimia. Mutta mikä sitä akselia kuuluisi pitää paikallaan? Onko joku painelaakeri paskana?
     
  6. Big_Easy

    Big_Easy 1st gear

    Sain hommattua governoriin uuden rattaan. Ajattelin tunkea jonku onnettoman jousen kardaanin sisään painamaan ulostuloakselista löysiä pois. Onko huono vai hyvin huono idea? Pitää koittaa jostain purkuautosta metsästää uuttaa lootaa, siihen asti pidetään tätä hengissä vaikka väkisin.

    EDIT: Nyt löytyi se kaiken aiheuttaja. Kardaanista on etummainen ristinivel leikannut kiinni. :mad: Low-reversen kytkimestä oli pari levyä tippunut jo paikoiltaan kun akseli oli päässyt niin taakse. Pakko tiputtaa loota auton alta ja kurkata sisään.
     
  7. Kossu44

    Kossu44 3rd gear

    Saattaa olla turha vaiva mitään jousta sinne viritellä. Siel on varmaan joku lukko panta pompannu pois paikaltaan et sisus kalut on irti. Ei se uus kovernööri siinä kestä ku ehkä pihasta pois.
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Sokka pitää ton aleksin paikallaan. Siinä takaosassa on päittäislaakereita yhteispaksuudeltaan sentinverran mutta olis todella outoa jos ne kaikki olis paskana.
     

Kerro tästä muillekin!