TH200-4R, enemmän herkkyyttä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja saresks, 22.1.2008.

  1. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    En tiedä, olisko hyvä ratkasu alottaa "puhtaalta pöydältä" toisella venttiilikoneistolla.
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Voi olla. Ootko kattonu että johonkin venaan, line bias, tv-limit tms jousi ei ole väärällä puolella venttiiliä?
    Onko öölipumpun puoliskot vaihtunu? Näissä on kahta eri öölinpainevenaa ja niitä ei saa sotkea ilman että tekee pikku muutoksen? Modattu vena käy molempiin mutta modaamatonta ei voi vaihtaa ristiin. Rälläköitkö sitä öölinpainevenaa ohjeen mukaan?
     
  3. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Onhan siellä nyt se "transfer tube" paikallaan, ettei 1 ja 2:n paineet puutu sen vuoksi? BTDT.
     
  4. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Öölipumpun puoliskot on samat kun purkaessa. Jostain venan muokkauksesta muistelen mutta varmistan kun pääsen lunttaamaan lapusta.

    Itse koneisto on tarkistettu moneen kertaan mutta tietysti saman asian kun tarkistaa monta kertaa nii voipi tulla sokeus omille mokille.

    Transfer tube on paikallaan, eikä ainakaan näkyvästi halki.
     
  5. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Oliks se nyt niin et toi low rev boosti boostaa pakkia ja ykköstä ja kakkosta? Mites itse boost valve?

    Mudracer ilmeisesti tarkoitit tätä venttiiliä, hiottiin tasaiseksi, tuli ihan kristallinkirkkaana mieleen kun näin tuon kuvan.

    [​IMG]
     
  6. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Onks sillä väliä kummin päin sen esim line bias valven eteen tulevan "propun" laittaa? Sitä vasten tulee sit lukkosokka.
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Se monttu on siinä sen takia että sen saa helpolla pois, suunta ei vaikuta mihinkään paineeseen.
     
  8. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Niin arvelin.

    Öölit valuilee, katotaan jos löytäisin koneistosta jtn hämärää.
     
  9. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Emmä sieltä mitään löydä. Line bias ok, tv limit ok, se itse tv venttiili plungereineen mihin vaijeri tulee, olivat nekin ok, vaijeri tosin on liian kireällä mutta se ei vaikuttane tohon vaivaan, kun mulla oli tyhjäkäynnillä mitatessa vaijeri irti.

    Olisko muita ideoita mihin se paine vois hävitä :D
     
  10. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Kaivelin boost valven pois. Low rev vaikuttaapi olevan aikasta kovaa, vähän jänskää saanko sen pois.

    Vähän rupeen tota pumppua epäilemään.
     
  11. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Low rev:kin lähti irti, lähtikin paljon helpommin kuin boost valve. Ettei olis pumpun runkoon väljä.

    Mutta sielläkin saralla oli kaikki ok. Ainoa kun tossa pressure valvessa on reikä, puhalsin siihen niin eka ei tuntunut virtaavan ja sit vähän räkäs atffää, en tiedä olisko siellä voinut olla tukos.

    Mietin, että kannattaisko tohon olakkeeseen nyt tehä pieni viiste joka suositellaan tekemään silloin kun ei ole reikää:

    [​IMG]

    Ja näköjään mulla oli siellä valkoinen jousi, vihreä on hitusen jäykempi, ei tosin paljoa. Kaiketi siinä joku pien ero tulee paineeseen, laitan nyt sen.
     
  12. peltsi

    peltsi Gearhead

    tuossa oli aikasemmin ihmettelyä kun kolonen rysähtää pesään niin rankasti ja se saattaa olla bindaamista. Isonsin sitä reikää jonka kautta kakkosen servon ulos työntävä öljy menee. Tuli about 0.1mm isompi. Nyt kun vaihtelee kepillä vaihteita niin kolmonen menee nätisti päälle eikä mitä rysäyksiä.
    Mutta kun ajelee D:llä niin pikkasen viellä nykäsee... mikä mahtaa tehdä eron tuossa. Voiko mun keventelemä kovernööri olla syypää?
    Kun tilasin noi osat niin ohjeissa oli että laitetaan kakkosen servoon tietty se vahvempi jousi mutta sen lisäksi myös kaksi spacer rengasta. Mutta siinä sarjassa ei kuitenkaan ollu kuin yksi spacer... eli jousen pännistä taitaa puuttua about 2mm. Tietty vois koittaa hieman pienempää servoa kun tuo taitaa olla aika raju katurenkaille joissa harvemmin on pitoo..
     
  13. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Kysytään nyt tässä vanhassa topicissa kun on tietäjiä mukana..
    Eli kyseessä rakennettu th200-4r 454 chevyn perässä.. Turbiinina korkeempi stallinen suomalaistuote. Paketti toimii sinänsä ihan jees mutta oon hämmästellyt sellaista asiaa kun noin 90kmh matkanopeudessa lyö kepin ihan pintakaasulla koloselta deelle eli neloselle niin kytkeytyy terävästi ja auto nytkähtää terävästi kun vaihde kytkeytyy.. Sitten kun saman vaihtamisen toteuttaa samalla kun kiihdyttää niin vaihto tuntuu kyllä ihan yhtä terävältä ja rundarin näyttämä putoo myös välittömästi alas mutta auto ei nytkähdä lähellekkään niin voimakkaasti kuin pintakaasu vaihdossa.. Eli ”syökö” tuo kiihdyttäessä voimakkaammin luistava turbiini jotenkin tuota vaihdon voimakkuutta...??
     

Kerro tästä muillekin!