TH200 4r Isolohkon perään

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja fennia, 5.2.2008.

  1. fennia

    fennia Gearhead

    Onko kokemuksia th 200 4r:n rakentelusta? Olisi tarkoitus tehdä ks. laatikko pirteän 455:n (reilu 500 hv) jatkoksi.
    Kaikki neuvot ja kokemukset ja linkit ovat tervetulleita.
    Amerikan pellethän on laittanut näitä 700 heppaisenkin koneen jatkoksi, joten kestäviähän näistä pitäisi saada tehtyä.
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    On eikä ole vieläkään lauennut 8) .
     
  3. fennia

    fennia Gearhead

    Kaikkihan ne joskus...
     
  4. fennia

    fennia Gearhead

  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ens kesänä tollasta rääkätään 11 sekunnin katuvessassa ja sitten toista paxtonilla ahdetussa potniacin pannussa :rotfl: . Täytyy se nyt jotenkin saada poikimaan :odroll: .
     
  6. fennia

    fennia Gearhead

    Minkälaisella reseptillä on laatikko tehty?
    Ootko päässyt jo kokeilemaan?
     
  7. rocketman

    rocketman Gearhead

    kahteen 455:seen oon th2004r:n tehnyt (ja useampaan pikkulohkon persuuksiin). Ekast isolohkon perässä olevan nykykunnosta ei oo tietoo, kun en oo kysyny kuulumisia, mutta toinen ainakin pelittää kahden kesän jälkeen. Käsittämättömän aliarvostettu laatikko, ottaen huomioon, että se on ollut aikansa nopeimman auton vakiotoosa (buick gn), toisaalta kyllähän se mulle sopii - laatikkoaihioita saa halvalla :)


    -
     
  8. fennia

    fennia Gearhead

    Joo, mäkin olen ihmetellyt miksi noita näkyy niinkin vähän tehokkaammissa härveleissä.
    Millasilla palikoilla olet laatikon kasaillut?
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Noniin eihän se menny kuin 12.8 vartilla :oops: . Ite toosa on koottu ihan vakiokamoista ja vieläpä hyvin käytetyistä :rotfl: mutta vakiokokoisen turbiinin stalli ei ollut nokalle sopiva ja siinä suurin syy noin huonoon aikaan kun koneessa ei tapahdu juuri mitään alle 4000jenkan.
     
  10. fennia

    fennia Gearhead

    No joo. Jokusen mailin nähneeseen toosaan tuli sift kitti laitettua ja vanhan kolmilovisen 200:n suurempi servo paiskattua. Heinäkuussa näkee mistä päästä toosa poikii, kun pääsee työ reissuilta ....
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Shift-kitin papruissa lukee että älä käytä uutta pantaa vaan sellaista jo valmiiksi "palanutta" vanhaa paskaa :rotfl: . Samalla logiikalla kun toimii niin :odroll: .
     
  12. fennia

    fennia Gearhead

    No perkele, onkohan mulla vähän liian tuoreet kilikat sisällä...
    Joku Aarons motor, vai mika se oli?, rempaama lodju kuitenkin. Tuoreen näköistä kilikkaa sisällä, ainakin mun silmään.
    Purku Cäprisestä ostettu 150:een eeroon, että ei siinä onneks miljoonia häviä, vaikka poikiskin...Ja vakio turbaanilla tämä kesä yritetään.
     
  13. fennia

    fennia Gearhead

    No eipä hajonnut viime kesän riennoissa tämäkään. 1 ja 2:en vaihdossa jäi joskus hetkeksi "vapaalle" (tai sitten irtosi pito fillareista, välillä vähän vaikea erottaa :eek: ) ja joskus kylmillä öljyillä ei mennyt aina 4:n päälle. Onkohan asennusrasvat jumitelleet kuulissa, vai mistä mahtaa johtua?
    Muuten pelas liiankin hienosti, varsinkin Hämeenlinnan poliisin mielestä.....
     
  14. Jem77

    Jem77 Gearhead

    Onko minkä kokoisessa korissa tuo yhdistelmä?
     
  15. fennia

    fennia Gearhead

    -66 F-85 Olssi.
    Hiukan laihdutettu, että painoa arviolta joku hiukan alle 1700 kg
     
  16. Tertsi

    Tertsi 3rd gear

    Samanmoista ajatusleikkiä oon harrastanut itsekkin, tiedä sitten tuleeko ikinä toteutettua. Päässä pyörii ajatus istuttaa TH200-4R Cadillaciin, paikallaan istuva 472cid kun on BOP-jakonen niin pitäisi sen puolesta istua hyvin paikalleen.

    Hommalla hakisin lähinnä käyttömukavuutta ja ehkä hiukan taloudellisuutta, nykynen TH400 yhdistettynä 3.21 perävälitykseen ei tunnu mukavalta kun on tottunut loikkarilootalla ja 2.73 perällä etenemään (joskin pikkulohkon voimalla).

    Saas nähdä tuleeko ikinä toteutettua mutta tuommonen kakssatanen varmaan kestäis rauhallisessa ajossa isolohkon perässä vaikka auto painaakin lähelle 2500kg.
     
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Onhan tota 200r4toosaa ollut käkkylöissäkin, ei tosin kovin ison koneen persiissä mutta kuitenkin :rotfl: . Noi lankkukyljetkin painaa aikas paljon ja muutama miljuunaa autoa on liikkunut muutaman miljardia kilometriä noilla lootilla. Tohon saa nykyään myös billet herkkuja mutta ne maksaa aikas tavalla mutta voi toisaalta myös säästää aika paljon.
     
  18. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Mites on, nykyään saa suunnilleen kaikki pyörivät osat 200r4:n crmo:sta jne valmistettuna, onko mitään arvauksia siitä millon ton askin kuoret alkaa antamaan niin paljon periksi että aski hajoaa kuorien pettämiseen? Vaikka ei halkeaisi, niin myötää sen verran, että laakerointi pettää? Valu ei oo kovin paksua paikoittain.
     
  19. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kun tota valua vertaa -60luvun powerkikkeliin niin ei ihan heti huomaa onko vaiko eiko ole vahvempi ja kumpi? Tollasen gliden läpi on kuitenkin viety kisakäytössä aikas paljon hevosia ilman että kuoret hajoo. Sisukalujen vahvuuskaan ei silmin juuri muuten erotu kuin että glidessä ei ole pellistä prässättyjä osia. Me ollaan tota koitettu rikkoa suunnilleen tahallaan jotta ne sulakkeet tulis esiin, mutta ei ole vielä tullut?
     
  20. Ricu187

    Ricu187 1st gear

    määki hankin tollasen -63 impalaan powergliden tilalle, kokeillaan saako särki.. mistä noi shift kittejä löytyy tohon?
     

Kerro tästä muillekin!