TH2004R ja muistakin automaateista aivan pönttöjä kysymyksiä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja pas2, 17.11.2005.

  1. pas2

    pas2 Gearhead

    Heps

    Elikkä laite on riisseli kasin perässä oleva TH 200 4R ja siis semmosena hankittu.

    1) Mistä TH200 laatikot erottaa toisistaan? Eli mikä on 4R lootan tunnistava piirre? Muittenkin lootien tunnistusvinkkejäö olisi kiva saada

    2) Oire: Vaihtaa isommalle vasta isoilla kierroksilla, eli ei kuormituksen tippuessa - mistä lähteä kaivamaan vikaa? 4-vaihdetta en ole vielä kokenut päällä tästä pulmasta johtuen kun 3-vaihdekin tökkää vasta 80 km/h vauhdissa päälle.
     
  2. Stone

    Stone 3rd gear

    1) Katoppa ensi vaikka tuosta click ja sitten vaikka tuosta click ja sitten vielä öljypohjat (tiivisteet) tuosta click.

    2) venttiilikoneistossa kakkaa??? :odroll:
     
  3. rocketman

    rocketman Gearhead

    Re: TH2004R ja muistakin automaateista aivan pönttöjä kysymy

    Löysää Throttle Valve -kaapelia
     
  4. PauliP

    PauliP 1st gear

    Vikakuvauksen puoleen kuulostaa TH700 4R:ltä, se tekee tuolleen jos panta on mennyt. Eli ei käytä ollenkaan 2 ja 4 vaihteita. Ykkönen toimii normaalisti ja kolmonen kytkeytyy isoilla kierroksilla ja kovemmalla vauhdilla. Jos ajat pitkään, menee pantarumpu myöskin tai on jo mennyt=lisää hintaa korjaukselle. TH200R4 tekee joidenkin kertoman mukaan samaa, mutta itselleni ei ole vastaavaa tullut eteen (vaihtokaavion mukaa se ei tekisi näin).

    TH700 4R= iso pitkähkö kulmikas öljypohja ja irrotelttava häntäkartio (neljällä ruuvilla).
    TH350 = kulmikas, neliömallinen öljypohja josta yksi kulma viistetty, irrotettava häntäkartio. Alipainemodulaattori ölypohjan jälkeen osoittaen taaksepäin..
    TH200 = kulmikas, neliömallinen öljypohja josta yksi kulma viistetty, yhtenäinen kuori, kiinteä häntäkartio. Ei alipainemodulaattoria.
    TH200R4 = pitkä öljypohja, takapää epäsäännöllisesti kolmiomallinen.

    TH400 = epäsäännöllinen ölypohja. Alipainemodulaattrori sivussa turbiinikehän jälkeen.

    Mikä auto ja moottori, onko alkuperäinen laatikko, onko toiminut kokemuksesi tai tietosi mukaan ennen normaalisti. Toimiiko kaasuasentovaijeri kunnolla. Onko alipainesäädin/letkut/alipainepumppu kunnossa (jos on TH350 tai TH400 -malli) ????
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Re: TH2004R ja muistakin automaateista aivan pönttöjä kysymy

    Tossa toosassa venakoneiston kick-down systeemin alin venttiili jää joskus jumiin aiheuttaen juuri tuollaista. Keskipakosäädin se ei voi olla.
    Lääke löytyy TransCo:n shift correction kitistä SK® 200-4R
    "l98l up
    Corrects/Reduces/prevents: 3-2 cut loose; 1-2 slide or slide-
    bump; wrong gear starts; down-shift clunk; rough 2-3 late shifts;
    early shifts: kick down delay."


    Tossa kitissä on patentoitu systeemi millä sen venttiilin kiukuttelu loppuu lyhyeen!

    Niin ja tsekkaa ettei kick-down vaijeri ole missään jumissa esim. koneen ja lootan välissäkin niitä joskus näkee :odroll: .
     

Kerro tästä muillekin!