TH200r4 governorin modaus?

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Turnn, 1.10.2020.

  1. Turnn

    Turnn Gearhead

    Onko positiivisia kokemuksia governorin painojen keventämisestä (Fiilaten ja höyläten) korkeempien vaihtojen toivossa? Olisi tuossa ylimääräinen governor . Vaihdot meni tod. alhaisiksi tiheemmän perävälityksen vaihdon yhteydessä.
     
  2. 3964

    3964 2nd gear

    Ei 200r4,mutta joskus tein th350 tuon ja hyvä tuli mutta hirmuinen homma fiilaa ja kokeile jne.governööri oli pöydällä n.15 kertaa.

    Sitten tolla pystyi vetämään d päällä täyskaasulla ja isommalle vaihto tuli 5800-6000rpm.

    Sitten laitoinkin manuaalin.
     
  3. chevy 34

    chevy 34 Gearhead

  4. Petri R.

    Petri R. Gearhead

    On kokemusta. Tympeä homma kun 200-4R:ssä se governor on siellä öljypohjan sisällä, niin ei viitti kovin montaa kertaa hakea setuppia kohilleen. Itse hain netistä jostain Buick GN:n painojen tiedot ja viilailin omastani ne samanlaisiksi, lisäksi poistin kahdesta jousesta painavemman ja korvasin sen sillä toisella, kevyemmällä jousella. Niissä Buickeissa ei ole alkujaankaan sitä toista jousta. Lopputuloksena D:llä 1-2 vaihto on hyvin alueella, mutta 2-3 ja etenkin 3-4 vaihtuu vähän liian aikaisin, eli räikkäshifterillä menee kaikki räppäily. Parani kuitenkin selvästi kun alkujaan oli sellainen, että latoi kaikki vaihteet sisään aivan liian aikaisin. Mistä lie pitkäkatosta maamoottorin perästä laatikko alkujaan peräisin.
     
    Turnn tykkää tästä.
  5. saresks

    saresks 3rd gear

    :odroll: joo, tympeää hommaa, onnex itellä punttien viilailu on ajoittunut varsinkin taannoin jokakesäiseen laatikon pettämiseen, meni aina siinä samalla.
    Kantsii olla varovainen/jättää rauhaan isompi limppu - se vaikuttaa lähinnä vain kaupunkinopeuksissa pintakaasuvaihtoihin - jos nyt ei halua pitkään roikkuvaa ykköstä ja tömähtävää kakkosta kun yrittää lipua.

    Jonkun valmiiksipureskellun ratkaisun olisi jonkun pitänyt näiden "kulta-aikana" kehitellä vaihtoventtiileihin ja niiden työmäntien pinta-alojen suhde-eroihin, että vaihtokohdat varsinkin 2-3 ja 3-4 olisi enempi liki. Mullakin on 2-3 6000 ja 3-4 5200. Jousien shimmailu/vaihtelu kun ei auta kuin lähinnä osakaasulla.
     
  6. Turnn

    Turnn Gearhead

    TransGo:n 200r4 shift kitin asennus videolla otetaan governorin isomman limpun jousi kokonaan pois!
     
  7. saresks

    saresks 3rd gear

    Juu meinasinkin ite limpun jyystämistä. Jousi pois on ok, ei siinä mitään
     
  8. Harri S

    Harri S Gearhead

    Mulla on tuossa yksi masterkitillä rempattu aski, missä on kii koneisto ja kuvernööri jotka vedätti joka vaihteella liian ylös tuota omaa 5.7d konetta ajatellen.
    Kakkonen ~50-60, kolmonen ~70-80 ja nelonen ~yli satasessa.

    Koneisto oli kevään kii tuossa G-kopan Caminossa; rempattu th200-r4 + V8 bensan orkkisperällä ja vaihdan ne mielelläni ronkkimattomaan, matalalla vaihtavaan koneistoon ja siihen kuuluvaan kuvernööriin.
    Mulla kun on noita vastaavia 5.7d +th200-r4 paketteja vielä kaksi lisää työn alla, enkä tee noilla ylivireillä bensakoneistoilla mitään.
     
  9. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Onkos teillä kokemusta 2-3 vaihdon edestakaidesta humppaamisesta satunnaisesti pintakaasulla kaupungilla lipuessa. Th-2004r
    Laatikkoa on rakenneltu paljonkin. esim sonnax super servo, levee kakkosen panta, shiftkit ym... Mahtaako ne liittyy aiheeseen?? Jotenkin tuntuu että kakkonen ei tämän tapahtuessa ehtisi alta pois kun kolmonen vaihtuu päälle..
     
  10. Petri R.

    Petri R. Gearhead

    Muistelisin, että ne pantaservon jouset ja välilevyn BR-reiän koko vaikuttaa asiaan. Olisko niin että jos jouset on tohon setuppiin liian löysät ja/tai se reikä on liian pieni, niin tota bindausta tapahtuu? Itelläni on Trangso HD2 shiftkitti billettiservoineen ja dual feedeineen, sen BR-reiän porasin 3mm terällä joka on .118", kun joku amerikanjoe kehotti poraamaan .120" sen sarjassa tulleen .110" sijasta tota bindausta välttääkseen.
     
  11. saresks

    saresks 3rd gear

    Alla linkki Gearsmagazinen nroon, jossa Kokkoniksen artikkeli aiheesta.. vähän kryptistä luettavaa kylläkin.

    Ymmärsin siis, että 2-3 bindaus ei ole ongelma (ei ilmeisesti dual feed -modia?), vaan 2-3-2 humppaus? Bindaus tuntuu selvänä kolauksena voimansiirrossa, kun laatikko on hetken jumissa.

    Kokeiles ekaksi humppaavaan 2-3-2 "hungingiin" kiristää naksu TV:tä puoleen tai toiseen. Sit kannattaa plokata 3-2 -venttiili kiinni ja tehdä artikkelin modaus orkkis välipeltiin. Voi myös kokeilla käyttää pidempää TV-jousta (th700?).


    https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwi-hpauuJvsAhVpo4sKHS2LDr04KBAWMAB6BAgFEAI&url=http://www.gearsmagazine.com/resources/issues/61bf9_2009_5_all.pdf&usg=AOvVaw2ZpO2PenS9a3gOEXNq-g6X
     
  12. Hupeli

    Hupeli 1st gear

    Tästä goverista taisi olla juttua turbobuickin sivustoilla ja sen eroista.
    Mulla on tämän brf laatikon pikkuveli htf ja tutkiskelin mielenkiinnolla kun teetätin sen justiinsa mitä siltä voi odottaa.
    Transgo 2 jäi ylimääräiseksi kun luulen tämän laatikon olevan jo tehtaalta hiukan erinlainen. Ei tarvinnut asentaa mulle.
     
  13. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Joo, kyllä mun mielestä on kyse tuosta 2-3-2 humppaamisesta.. Mitään kokonaan hetkellisesti jumiutumista en ole havainnut.. Toki tuo edestakainen hetkellinen humppaus on hyvin voimakasta kun auto "nykii" voimakkaasti tämän tapahtuessa. Jos kiihdytän vähänkään kovemmin tämän vaihtohetken yli niin tätä ilmiötä ei tapahdu.
    Olen koittanut säädellä tv vaijeria edestakaisin, ei vaikuta tähän ilmiöön, ainoastaan kaasun asento muuttuu jolloin tämä ilmiö tapahtuu.
     
  14. dbltrbl

    dbltrbl Gearhead

    Kasasin oman ckp:n kamoilla, se tekee myös tuota 2-3-2-3-2 vaihtoa jos pitää kaasua tasalla. Jos löysää tai lisää niin humppaus menee ohi. Kysyin myyjältä ja käski kiristää tv vaijeria. Ei kyllä tuntunut häviävän mihinkään. Mietin liittyykö se dualfeediin ja sen vaatimaan isompaan öljymäärään, tippuuko lootan paine hetkellisesti vaihtohetkellä ja kuvernööri sekoaa?
     
  15. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Juu samajuttu mullakin, eli humppaus loppuu heti kun päästää tai lisää kaasua. Sen kanssa pärjää noinkin, mutta ärsyttävä ominaisuus se on.
     
  16. saresks

    saresks 3rd gear

    Ainakin tuon linkittämäni artikkelin mukaan se 3-2-venttiili sekoilee/on määrittämättömässä asennossa (täytyy muistaa, että linja ym. paineet ei yleensä oo enää näissä vakiot ja dualfeed ym) ja siksi se pitäisi plokata kiinni. Tuntuu järkeenkäyvältä, koska sen asennosta riippuu öljyreitit, kuristukset ja tilavuudet ja sitä kautta hystereesi, mikä vaihtohetkellä on. Tuo artikkelin resepti varmistaa, että ei ole sitä "variable orificsinkiä".
    No, mulla loppui ainakin erään preppaus/vahvistusrempan jälkeen tuo humppaus kun samassa yhteydessä tein 3-2 valve deleten.
    Onks teillä kokkoniksen välipelti?
     
  17. dbltrbl

    dbltrbl Gearhead

    Joo, mulle tuli koko kitti for dummies satasivusen manuaalin kera. Akselia, servoa, pantaa levyä ja välipelti. En tosin laittanut isompaa servoa vaan jätin gn vakion, liekö sillä vaikutusta asiaan
     

Kerro tästä muillekin!