TH200R4 ongelmia shift kit asennuksessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Ratrod34, 26.5.2015.

  1. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Kun tossa mun käyttöautossa B&M 35265 toimii niin hienosti niin nyt ajattelin asennuttaa rotteloon saman kitin, mutta joku kyläseppä oli porannut separator platesta 3 reikää paljon isommiksi kuin B&M sarjan poranterä olisi, yksi reikä on melkein puhkassut kuulan reijän !!!

    Pressure jousi ja bias jousi olivat samat kuin käyttiksessä olleet alkuperäiset, eli niitä ei olisi vaihdettu, samoin kuin accumulaattorista ei löytynyt spacereita.

    Yksi kuula ilmeisesti hävis purkaessa, vai voiko olla mahdollista et joku on kasannut 7 kuulalla eli puuttuisi vaikka joku T.V. Exhaust kuula ?

    Laitettiin kuitenkin 8 kuulaa niinkuin ohjeessa on ja nyt toimii vaihtaminen niinkuin pitää, mutta vaihtokierrokset on 2500rpm kiihdytti sitten pintakaasulla tai kaasu pohjassa, governor jäi avaamatta et olisko sielläkin ollut jotain kyläsepän virityksiä ?

    Ennen remonttia vaihtoi siis pintakaasulla nätisti ja pienillä kierroksilla, mutta puolikaasu kiihdytys nosti kyllä vaihtokierroksia mutta vaihteen vaihtuminen oli venyvää ja koneen kierrokset vinkaisi ylös vaihtohetkellä, eli täyskaasu kiihdytystä ei ole viitsinyt edes kokeilla.

    Nyt siis venyvä vaihto katosi eli menee pykälät napakasti sisään mutta jo 2500rpm täyskaasulla ja pintakaasulla, seuraavana on ainakin vuorossa uusi separator plate, mutta voiko noi liian isot reijät olla yksinään syynä tähän, vai onko tossa nyt vielä jotain muuta, se 8 kuula jos toi nyt on ollut 7 kuulalla ? governor ? jotain muuta mitä ?

    Käyttöauton vaihteisto oli siis ennen shift kittiä aivan samanlainen kuin rottelossa eli pintakaasu vaihtoi nätisti ja pienillä kierroksilla, mutta mitä enemmän polki kaasua niin sen hölmömmäksi ja venyväksi meni vaihtohetki.
     
  2. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Tän propleemin kans mähän oon paininut koko kevään, tulkaa joku kertomaan :D

    Pitää ite varmaan ostaa separator plate. Mulla ne kuulien paikat ei kyllä ollut kamalan huonossa kunnossa, tosin ei ihan pyöreät?

    Osaisko joku sanoa, onko turbiinilukolla oma sulakkeensa orkkiksen,a ja jos niin minkä kokonen? Mulla suhahti 10A?

    Ja SK:n kitissä ainakin jätettiin yks checkball pois.
     
  3. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Pystytkö sanomaan mikä kuula ja mistä kohtaa ? ja onko siinä SK kitissa muita muutoksia ?

    Kyllä tän TH200R4 saa todistetusti toimimaan helvetin hienosti, kun joka päivä kun ajan käyttöautolla niin ei voi kuin hämmästellä kun vaihtaa niin hienosti.

    Joku oikari siellä täytyy olla, kyllähän 10A sulake pitäs yks solenoidi kestää ?

    Mä lataan vielä tubeen just pari videoo niin näkyy kuin vitun hienosti toi käyttöauto shift kitillä vaihtaa 2 -> 3 just tossa kameran kohdalla ja taas miten rottelo (ennen tätä shift kit hommaa) vinkasee kierroksia 2 -> 3 vaihdossa videolla 7 sekunnin kohdalla, liian kaukana et kuuluis kuinka vammainen on 1 -> 2 vaihto.
    Kumpikin kiihdytys siis ihan kevyellä puolikaasulla.
     
  4. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

  5. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Mäkin ootan että saan plootan toimimaan. Onko hajua mistä noita separator plateja sais? Tai minkäkokosella terällä vois suurentaa noita vanhoja kuulan reikiä.

    Pitäs varmaan 10a kestää, mut mulla on semmonen relehelvetti, ja sulake on siinä ensimmäisenä akun ja ekan releen välissä.

    [​IMG]

    Tuossa näkyy mikä checkball jätetään pois.

    Kaikki muutokset löytyy vaikka tästä.

    http://www.turbobuick.com/forums/thread ... it.418629/
     
  6. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Eli näyttäs olevan tän mun yhden kuvan mukaan 3rd accumulator kuula, mä kerron kun selviää mistä mulle löytyy toi separator plate ja miten tää homma etenee.
    Ne kuulien reijäthän voi kulua vissiin vähän soikeaksi niin kusee läpi.

    Mut vinkkejä otetaan vastaan kun meitä tässä kaksi potilasta nyt on.
     
  7. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Mulla on jo pienes mieles käynyt et jos ostas tci:n constant pressure venttiilikoneiston ja löis paikalleen, tai sit veis ton nykysen koneiston jollekin tekijälle joka ihmettelis mikä siinä on vitullaan.
     
  8. santtuv

    santtuv Gearhead

    Jntrading varmaan myy noita välipeltejä..
     
  9. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

  10. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Ei tossa SK:n peruskitissäkään ole kuin 6 kuulaa.

    Ite sain niin halvalla HD2 kitin että oli pakko tuohon omaan laittaa. Vaihot napakoitui sellaiseksi kun halusin. Tosin edelleen on tuo ongelma että aikaisessa vaiheessa 1-2 ja 2-3 vaihot.

    Mietin et voisko tuo mun välilevy olla, vaikka muokattuna sellaiseksi kuin käsketään, niin jos se on jonkun diiselin tms välilevy niin häiritseekö sitten niin paljon tai jottain, en tiiä. Jokatapauksessa siinä ohjeen välilevyssä oli enemämn reikiä kun tuossa mun plootan.
     
  11. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    On ne reijät aika tarkat kuulemma olla just oikein siinä separator platessa, no kunhan saan taas auton korjaamolle niin pääsee mittaamaan tosta vanhasta platesta ne reikien koot, et voisko ne olla ton level 10 kitin mukaan tehty vai jonkuin ihan hatusta vedetyt.

    Tää B&M kit 35265 joka mulla on niin on 8 kuulalla, sehän tässä sotkee aika kivasti kun kittejä niin montaa erilaista ja mitä sitten lootalle on vuosien aikana tehty kuka sitä tietää.
     
  12. peltsi

    peltsi Gearhead

    jos pasin ainut ongelma on liian aikaset vaihdot niin vois koittaa keventää kovernöörin puntteja.. Ne ei kyl ihmeitä tee mut muutaman sata rpm sillä pystyy vaihtoja viivästyttämään.
    Omaan lootaan koitin kopioida GN buickin painojen mallin.
     
  13. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Puntteja on kevennetty, ja toinen jousi otettu pois... 3-4 vaihto on myöhäisempi, sehän täs on melkosen kummallista.
     
  14. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Onkohan tossa sit jotain yhteneväisyyttä kun mulla on noi kumpikin auto vaihtanu hienosti 3-4 ilman shift kittiäkin et siinä ei oo ollu missään vaiheessa ongelmaa.
    Ongelmat ovat olleen 1-2 ja 2-3 vaihdoissa.
     
  15. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Mietin sitäkin vaihtoehtoa jos olis toi tv valve/sen sleeve(se ulompi, eniveis) olis kulunut, vuotaa öljyä ja sekoittaa vaihtoja?

    Tolla HD2 setillä vaihtaa kyllä tosi napakasti, tykkään, pakkovaihteilla ei mieti kyllä yhtään, vaihtaa samantien kun keppiä vispaa :D
     
  16. DX

    DX Double Gearhead

    vajaa 400mA näyttäis turbiinilukon solenoidi virtaskaa purasevan pihtimittarilla katottuna,
    joten kymppiamppeerinen sulake on enemmän kuin riittävä.
     
  17. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Tiiä sitten, mutta 15a sulake on kestänyt.
     
  18. DX

    DX Double Gearhead

    lukko ei tarvitse ton enempää virtaskaa, ohjausreleet surkeen vähän siihen päälle, sulla on siellä saman sulakkeen takana reippaasti muutakin kuormaa, tai vikaa.

    tiisseliloota vakio kuvernöörillä, transgo stage2 kitti, eikä muuta itse vaihtoon liittyvää modailua,
    videon vetäsy isolla reellä, nelonen tuvassa, pohjavauhtia aabbout 40kmh ettei mene kakkosta pienempää tupaan.

    https://www.youtube.com/watch?v=XQ1kFjJRfPs
     
  19. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Yksityinen viteo.
     
  20. DX

    DX Double Gearhead

    julkinen se on, kuukkeli puhui "pashaa",
    mutta eivät sitten nykyjään näy ulos ennenku kuukkeli on viimeistellyt videon ja joka tänään taas kesti tuntikausia.
     

Kerro tästä muillekin!