TH200R4 ongelmia shift kit asennuksessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Ratrod34, 26.5.2015.

  1. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Ei löydy vikaa ei. TV holesta näkyy kuten kuuluu kun painaa plungerin pohjaan, kaikki muutenkin näytti ok. Ainoastaan toi mtv up ja down venojen jouset mietityttää mut ei niitä oikeen väärinkään saa.

    Kuvernööriä kevensin niin et nyt vaihtaa hyvin osakaasulla, miten tykkään, eli 30:ssä, 50ssä ja 70:ssä. Juuri sopivat omasta mielestä. Harmi et täys kaasulla on lähes samoihin aikoihin vaihdot.
     
  2. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Eipä mitään sittenkään.
     
  3. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Eiks sulla ollu TanrsGo HD2 se kitti, löytyyks sen ohjeita mistään netistä ? kun oon koittanut googlettaa mut löytyy vaan toi Level 10 ja B&M.

    Monta reikää se muuten käski suurentaa separator platesta ? kun noi yllä mainitut käskee suurentaan 4 reikää jotka on ihan samaja kummassakin, mutta reikäkoot vähän erilaiset.
     
  4. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Joo, mulla oli eka SK kitti ja sen jälkeen vaihoin tohon hd2:een kun halusin kiukkuset vaihot ja sain sen niin halvalla. Voin ottaa kuvan mitkä reiät siinä suurennetaan.

    [​IMG]
     
  5. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Nyt alkoi seuraavaks kiinnostamaan myös sen SK kitin reijät ?
     
  6. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

  7. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Joo pienempiä on reijät noissa Level 10 ja B&M kiteissä ja tossa HD2 lisäksi suurennetaan BR, B1 ja TB.

    Onks sulla toi BR reikä ton .110 kun SK kitti käskee porata sen jopa .116 no ero aika pieni, mut onko sulla nyt lisäks auki toi BR vieressä oleva reikä ? kun SK kitti käskee sen tulpata pluggerilla eli reikä F kun HD2 ei näy plugia.
     
  8. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Sama reikä plugataan molemmissa kiteissä. Ja BR hole on .110 muistaakseni.

    Ja kyllä tv balance (tb?) suurennetaan tuossa SK kitissä.
     
  9. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Joo aika monimutkaiset on noi ohjeet SK kitissä, no raavitaan taas päätä ja jos mä saisin ensviikolla tohon omaan sen uuden saparator palaten niin nähdään miten käy.
     
  10. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Joo, HD2:ssa paljon paremmat ohjeet.
     
  11. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Vieläkin puuttuu oikeilla reijillä oleva saparator plate, mutta huomasin ettei kaasuläpät pääseet ihan täysin auki siis vähän säätöä ja nyt aukee melkein selälleen läpät ja onhan siinä TV kaapelissa eloa kun pintakaasulla vaihtaa 2700rpm niin melkein täyskaasulla 3400rpm jee ja 120km/h ihan hetkessä :)
    Nyt toimii siis oikeen hyvin kaasu pohjassa, vielä kun ton pintakaasu kiihdytyksen saa takas sinne 1500rpm kieppeille niin kyllä on herkkua :)
    Kierroslukumittari on 4 pyttysen asennossa et lukematarkkuus olis vähän parempi videolla eli jaettava kahdella lukema, eka video siis pintakaasulla, toinen vähän rivakammin ja vika sit lähes täyskaasu.

    https://youtu.be/dqKNiimeRCM

    https://youtu.be/rspv4abkAzw

    https://youtu.be/QPAlDKDqz2M
     
  12. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Voiko olla kun huomasin että huomasin venttiilikoneiston vb:n puoleisesta tiivisteestä että irrottaessa menee aina samasta kohtaa rikki. Jos se öljynpainetta siitä vuotelis? Jos sen käyttäis plaanattavana tai jotain :D
     
  13. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Jees loota tuli täällä kuntoon Muscle Motors Oy hoiti homman, nyt vaihtaa sairaan hyvin joka kaasun asennossa, pintakaasulla vaihtaa jo 1000rpm ja vähän päälle ja taas kaasupohjassa vaihtaa 1 -> 2 4000rpm ja 2 -> 3 3800rpm :)

    Pelleissä on näköjään eroja kun "uusi" pelti ei sitten käynytkään kun reijissä on eroja, eli vanhalla pellillä mentiin ja se ratkaiseva juttu oli se TV Exhaust kuula joka piti jättää pois, eli noi kyläsepän peltiin poraamat liian isot reijät ei pahemmin haitanneetkaan, ainoa mikä jäi uupunaan on 3 vaihteen turbiini lukko mutta sillä ei tee muutenkaan mitään kun pääasia että 4 vaihteella lukko menee päälle.

    Tässä "uusi" pelti joka ei käynyt ollenkaan.
    http://aijaa.com/QyP4A6
    http://aijaa.com/Dx6uWQ

    Ja tässä taas vanha alkuperäinen.
    http://aijaa.com/2upJEZ
    http://aijaa.com/DzObHT
     
  14. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Siis tv exhaust kuulan pois ottaminen sai kaiken toimimaan?
     
  15. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Joo vaihtokierrokset nous vähän täyskaasulla ja nimenomaan siellä pintakaasulla tipahti alas niinkuin pitää, se kuula niinku kanavien mukaan vaikuttas enemmän just pintakaasulta puoleen kaasuun.

    3 -> 4 akussa oli kans joku kyläsepän pieni jousi siinä tapin ympärillä joka ei sallinut männän painua levyyn kiinni vaan se jousi meni täysin kasaan, näkyy tossa kuvassakin kun sorvannu uran tohon levyyn.

    Kuvernööri oli ihan alkuperäisen näköinen, mut mistä sitä tietää vielä mitä kyläsepän virityksiä tonne johonkin on jäänyn mihin ei pääse edes käsiksi enempää purkamatta, mutta nyt vaihtaa helvetin hienosti, otin parit videotkin.
     
  16. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Mä jotenkin kuvittelin et sen homma on vaan se et jos vaijeri menee poikki niin tulee täydet paineet. Olin jälleen väärässä :)
     
  17. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Sehän tossa on jännä et mun käyttöautossa jossa on aivan sama vaihteisto niin se tv exhaust kuula on paikallaan ja toimii täydelliseti, eli onko syy nyt kyläsepän viritysten vai onko tehtaalta jo lähtenyt niin erilaisilla kanavilla olevia th200r4 et kuula pitää olla pois ?

    Noissa separator levyissä kun oli kanssa aika monta eroa kun ne päällekkäin laittoin niin hyvin huomasi.
     
  18. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Näinpä, ja onhan niitä aikapaljon erilaisia. 200r4 valve body codes niin löytyy kaikenlaista, niitä on aikamontaa erilaista.

    Ilmeisesti jättivät sen jousen ja raudan mikä sitä exhaust ballia liikuttaa?
     
  19. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Joo.
    Ja toi kolosella lukko päälle on vain turpopuikin erikoisuus. Muissa koneistoissa toi ei ole aina edes mahdollista laittaa jälkikäteen ilman poraamista ja jenkantekoa.
    Ihan ekoissa lootissa oli hydraulinen ohjaus lukolle ja välipelti sen takia erilainen.
     
  20. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Hetkonen muuten nyt kun katoin tätä manuaalia tarkemmin niin tossahan on tollanen tv exhaust check ball lifter rod, nyt en muuten tiedäkkään vaikka itekin tota kattelin et oliko toi paikallaan, vai olisko joku kyläseppä repiny irti, vai eikö sitä ole ollutkaan ?
     

Kerro tästä muillekin!