TH200R4 parantelu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Pas(i)kiainen, 6.3.2014.

  1. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Ostin tuommosen TH200R4 projulootan, kun halvalla sain. Ajattelin, että isken shiftkitin jos öljypohjasta ei löydy ihmeitä. Koko lootaan purkua en ehkä haluaisi tehä, että osaan sitten kasatakkin...

    Mutta kun niitäkin on erilaisia.

    Esim. tässä muutamaa eri hintaista:

    http://www.uspartsperformance.fi/b-m-35265-shift-kit
    http://www.uspartsperformance.fi/transt ... -shift-kit

    Transgon mukana tulee ainakin ohjeet mukana, tuleeko B&M sarjan mukana?

    Tämmöisen varmaan tartten B&M:n räikkäshifterin kaveriksi? Pystyykö shifteriä muokkaamaan 3 vaihteisesta nelivaihteiseksi? 4 vaihteisen kaavio mulla ainakin jossain on, auton mukana tuli.

    http://www.uspartsperformance.fi/b-m-20462-vipu

    Tuon mukaan voisi ymmärtää että sopii nelivaihteiseenkin:

    http://www.bmracing.com/products/80683- ... r-4-speed/

    Turbiinilukko olis hieno olla, mut tuommonen sarja on aika tyyris, onko halvempaa ratkaisua?

    http://www.uspartsperformance.fi/b-m-70 ... up-control

    Mitä katselin niin th200r4 ei saa samanlaista kuvernöörin säätösarjaa kuin esim. th700, eikö siinä ole samanlaista keskipakosäädintä?

    Mitä muuta kannattaa th200r4:sta katsoa. Joku staattori sieltä ilmeisesti kuluu ja on syytä vaihtaa billettiin? Ja mites öljypumppu.

    En haluais koko lootaa purkaa, pelkkä kevyt preppaus...
     
  2. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Vaihda suodatin ja pohjan tiiviste ja aja koeajo ennen kuin tilaat mitään muuta. TV-vaijeri pitää saada kiinni ja toimimaan jollain järkevällä suhteella kaasuun koeajonkin ajaksi, tohon on vaijerien kiinnikerautoja ja kaasuttimen vipuja saatavilla melkeen mille vaan kombolle. Jos se toimii täysin, mieti sit miten lähdet etenemään. Ei projektilaatikkoon kannata tehdä mitään puolittaisia virityksiä ennen kuin tietää toimiiko se.
     
  3. sbc350

    sbc350 Gearhead

    Suosittelen transtarrin kittä, tossa b&m:ssä ei tuu oikeen mitään..
     
  4. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Governor siinä on, mutta se ei ole laatikon kyljessä vaan kun ottaa öljypohjan pois niin sen suojakansi löytyy lattikon takaosasta. Säätösarjoja ei saa mutta painoja on modattu pienemmiksi ja jos tuuri käy niin voi löytää jostain esim. Buick GN:n tai Chevrolet Monte Carlo SS:n laatikon governorin.

    Turbiinilukkoon hivenen halvempi systeemi on olemassa ainakin TCI:llä tai sitten jostain purkuautosta jossa on kaikki valmiina. Tönkkölukon saa päälle kun vetää vaan johdon laatikon kylkeen (jos hilut on lootassa jo valmiina sisällä ja lukollinen turbiini, niinkuin vakiot ymmärtääkseni aina on?), mutta hyvä siinä ois joku järki olla, siispä tommonen setti jossa tulee alipainekytkin mukana tai nappi väliin: http://www.summitracing.com/dom/parts/t ... /overview/

    Mitä muutoksia siihen kannattaa tehä, niin ne riippuu käyttötarkotuksesta ja käytössä olevasta tehosta sekä auton painosta...

    Ehkä eniten tietämystä TH200-4R:n rakentelusta löytyy täältä: http://www.turbobuick.com/forums/forums ... n-talk.12/

    Itselläni on TransGo HD2 -kitti billettiservoineen, HD panta ja "billet input drum" 8)

    edit: Vielä tuosta räikkäshifteristä...jos nelivaihteisen kaavio tuli mukana, niin kyllä se käy. Omassani oli muistaakseni semmonen tappi joka piti ottaa pois niin saatiin yksi vaihde kaavioon lisää. Mielestäni sama vipu laatikon kylkeen kävi sekä TH350 että TH200-4R.
     
  5. rallikuski

    rallikuski Gearhead

  6. rallikuski

    rallikuski Gearhead

  7. saresks

    saresks Gearhead

    Juuh, mutta jotai SS montecarlon tms governoria ei kannata läiskiä suinpäin kii tai grindata vakio limppuja - wot vaihdot ja/tai kevyen kaasun vaihtohetket tuppaa menemään minne sattuu todnäk yläkanttiin, vähän riippuen. Kuvernööri ja venakoneisto on kalibroitu tehtaalla aina tiettyyn comboon ja jos haluaa vaik tehä turbobuikin lodjuu käytökseltään vastaavan lodjun, pitää esmes 1-2, 2-3 ja TV limit venojen jouset olla tietyn jäykkyyksiset, kuvernöörin ohella.
     
  8. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Totta, ei varmasti suinpäin kannata kuvernööriä muokata. Transgo HD2 kitissä tuli kuitenkin uudet jouset ja ikään kuin osana sitä kokonaisuutta myös ohje keventää governoria, että "grind 1/16" & road test", ja jos ei vaihot oo vielä tarpeeksi ylhäällä niin sitten grindata lisää, mutta se on vähän turhan iso homma hierotavaksi kun kuvernööri on siellä laatikon uumenissa eikä esim. kyljessä. Jenkkifoorumeilta voi opiskella hyviä comboja eri koodin venakoneistojen ja tiettyjen kuvernöörien kanssa. CK Performance myy myös valmiiksi kalibroituja venakoneisto+kuvernööri -settejä.
    Ite sipasin siitä toisesta painosta hitusen lähinnä siksi koska asensin muoviruuvin sen jousen sisään, ettei se lennä sieltä pois kuten kuulemma saattaa joskus käydä. Turbo-buickin ja vastaavien kuvernöörien kuviin kun vertaa niin ne on aika "grindattuja" jo tehtaalta, joten ajattelin että tuskin pieni kevennys vielä vetää vaihtoja överiksi, mutta kesälläpä tuon vasta näkee :)

    En muista kiteistä tiedä mutta tuossa mainostamassani oli TV Limit Valveen "vihreä jousi" joka nostaa WOT-vaihtokiekkoja 300-500rpm ja vastaavasti TV Plunger Valveen kolmea eri jousta joilla voi säätää osakaasuvaihtoja aikasemmasta myöhempään.
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tuolta lainattu.
    Olen aina ihmetelly tota kuvernöörin muokkausintoa kun ainakin mulla on sellainen keppi josta voi valita kuinka kauan mikäkin vaihde on päällä kun oikein yrittää mennä. Mun plootassa on ihan normi isolimppuinen kuvernööri mutta ei se haittaa menoa yhtään. Tänä kesänä koitetaan saada ysiltä alkava aika topiikin toosalla :rotfl: .
     
  10. saresks

    saresks Gearhead

    Soon voiman puutetta jos kädet pystyy laittaan rattikarahkalle kun pedaalia painaa. Keskikonsoli- ja muut euromiehet on sitte erikseen.
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kuuluukos rattikarahkaisilla pappamalleillakin kaahata :eek: .
     
  12. saresks

    saresks Gearhead

    Sitähän varten niissä se automaatinen vaihteisto on, ettei olisi niin papasta kiinni. Eikä siitä mitään tulisi jos kaikki kaahailisi toinen käsi keppiä hemputtaen.
     
  13. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Onko mitään hyötyä suurentaa öljypohja. Kuulemma saa helposti litran kun ottaa toisesta öljypohjasta pohjan ja sitten hitsaa sen kiinni.

    Jossain jenkkifoorumilla näin:

    [​IMG]

    Kuulemma th200r4 on ollut ongelmaa täyskaasukiihdytyksessä että haukkaa öljypumppu tyhjää, tuo kuulemma auttaa ja sitten th700 suodatin niin ei kuulemma imaise tyhjää?

    Onko höpöhöpöä vai kannattaisiko sitä harkita tekevänsä jotain tollasta?
     
  14. DX

    DX Double Gearhead

    samaa mielipuolta, se on voiman puutetta jos ei pysty rattikarahkaa (liipissä asfaltillakaan) ajaessa käyttämään, pas(i)kiainen voi todistaa sikäli mikäli jotain näki penkin ja b-pilarin väliin heilahdettuaan kun vähäse runttasin nesteen pihasta pikatielle, ;)
    eikai automaattivaiheistakaan tartte yrittää takapenkiltä ajaa.
     
  15. DX

    DX Double Gearhead

    En oo huomannut, mutta g-koppasen kaasari haukkaa ilmaa jos ei oo väh. neljännes tankillista.
    Toki ei suurentamisesta haittaakaan ole kuin maavaran osalta.
     
  16. DX

    DX Double Gearhead

    Sehän on suorastaan velvollisuus varsinkin jos hytti on ensin ajettu loppuun taksina ja toisen kerran tiepalveluautona ja silti vieläkin hengissä.
     
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    10sekan vartimailitryykäisyllä öölipumppu ei ole impannut ilimaa kevyesti modatusta tavispohjasta mutta jos väsätä haluaa niin siitä vaan syventämään. Ja jos on putkimiehen vikaa niin tollanen imurööri, filtteriksi tavis 200toosasta.
    [​IMG]
    Yks tapa on leikkauttaa parin sentin alumiinista pelkkä tiivistepinnan muotoinen laippa ja pultata se tupla tiipparilla kiinni.
     
  18. peltsi

    peltsi Gearhead

    Olisko mitään vikkiä noiden planeettavaihteistojen pinioni pyörin välyksen säätöön.
    Onko niihin saatavana korjaus-sarjaa vai meneekö vaan uuden planeettavaihteen ostoksi.
    Eihän ne paljoo maksa jos vakio riittää mutta vahva huhu kertoo että niitä vois myös uudelleen shimmata.
     
  19. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Nyt kaikkien idioottikysymysten äiti, ajoin plootaa lämpöseks, ja tsekkasin peellä öljytilanteen. Tikun toinen puoli oli aika pitkälle märkä (näytti että vain noin puolet siitäkin puolesta, siis sivusuunnassa), ja toinen puoli taas oli kuiva.

    80kmh tais kierrokset olla jotain 1500 luokkaa. Plootan toiminta vaikutti vähän kummalta, tiiä sit miten tota tv vaijeria lähtee säätämään kun noi pidikkeet on jotkut perkeleen tcin setti jossa ei ole säätöä ja niitäkin piti muokata et sai sopimaan :D
     
  20. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kun se tikku tulee mutkaista putkea pitkin pois niin yleensä öölikin häipyy siitä kohtaa joka putken seinää laahaa.
     

Kerro tästä muillekin!