TH200R4 parantelu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Pas(i)kiainen, 6.3.2014.

  1. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Niinpä tietysti. Mutta siis miks toinen puoli ei kastu ollenkaan. Pitää huomenna kokeilla vielä uudestaan.
     
  2. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Miten muilla noi tv-kaapelssonit, onko kaasarin siinä vaijerin kiinnikkeessä yleensä liikkuva osanen millä voi vaijerin kireyttä säätää? Onks täs 200r4 plootassakin sellainen perussääntö et kun kaasu on pohjassa niin vaijeri on tiukalla ja siitä sit hienosäätö.
     
  3. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Mikä jenka on paineiden mittaus reiässä? Ja osaisko joku kertoa paljon pitäs tulla milläkin, noin.
     
  4. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Tuolta sivulta kohdasta "TH200-4R Pressure Test Chart"

    http://www.extremeautomatics.com/techHome.php



    ...minä mitään tästä ymmärrä, googlella löysin :-?
     
  5. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

  6. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Kappas, sielä olikin liikaa öljyä. Pitää ottaa varmaan litra ainakin pois. Tyhjä loota ja turbiini, muistaakseni 13 litraa kaadettiin, jossain luki et 15-16 litraa täysin tyhjään.

    Pitää toi säädettävä vaijeria jostain hankkia, uspartsilta 84e, ei pysty.

    Nyt googlasin niin joku sano et vajaa 11litraa menis tyhjään :oops: :oops: :oops:
     
  7. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Jooh, otin ölppää pois ja kiristeltiin tv-vaijeria, tää olikin säätyvää mallia.

    Muuten ihan jees mutta kakkonen puuttuu. Googlettamisella joko oon ryssinyt sen pannan ankkurin asennuksen, tai sit se kakkosen servo ei toimi tai sit se pannan ankkurointi on pettänyt? Voiko olla et on vaan checkkipallukka unohtunut venttiilikoneistosta. Jos teen painetestin kakkosvaihteelle niin mitäs kaikkee se sulkee pois...
     
  8. peltsi

    peltsi Gearhead

    Ootko varma että kakkonen puuttuu, ettei puutu ykkönen?
     
  9. Substitute

    Substitute Gearhead

    Mites sen auton saa vauhtiin ilman ykköstä?
    Itse olen varmuuden vuoksi kattonut öljymäärän sen alemmalle tasolle jäävän mittatikun puolen mukaan. Ei kai se litteä tikku oikein pyöreän putken sisäseinämään pääse kuivaksi pyyhkiytymään.
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Voi olla käyny silleen että servon tappi ei osu pantaan.
     
  11. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Joo se öljymäärä näytti hulluja, olin jostain saanut päähäni liian suuren öljytilavuuden, pari litraa kun otti pois niin tuli hyvä.

    Kyl se kakkonen uupuu, pakkovaihteilla kakkosella ei oo ketään, 1 ja 3 kyllä.

    Eli jos servon tappi ei ota pantaan niin eikös kyljestä aukee luukku ja siitä voi sit ihmetellä et onks se tontilla vai ei? Ilmeisesti jos tos on fiba käynyt niin siellä ei kuitenkaan mikään mee rikki?
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Voi sitä siitä pähkäillä mutta joskus vaatii öölipohjan poisoton ja sieltä painamaan pantaa servon suuntaan.
     
  13. Substitute

    Substitute Gearhead

    Vaihdoitko servon tiivisteet? Niitä on kahta mallia, uudemmat on huulitiivisteillä ja jos sellaisiin mäntiin laittaa ne vanhanmalliset neliöprofiiliset tiivisteet niin eivät tiivisty.
     
  14. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Hooh, kunpa muistaisin. Ne o-renkaat mitkä shiftkitin mukana tuli niin vaihdoin.
     
  15. Substitute

    Substitute Gearhead

    Kannattaa tarkastaa, servonhan joudut joka tapauksessa irrottamaan ja sen mäntien tiivistymisen toisiinsa näkee melkein sovittamalla ja katsomalla.

    Pannan tapin kiinnityksen voi varmistaa kun irrottaa servon ja työntelee vaikkapa ristipääruuvarilla sitä pantaa tiukalle ja päästää löysälle. Pannan pidikkeen kolon servon tapille kuuluu liikkua täsmällisesti siinä reiän alueella. Jos se karkaa sinne syvälle eikä palaudu nätisti kohdalleen, niin pannan toinen pää voi olla irti.
    Jos se vaikuttaa olevan oikein, niin servon tapin voi saada paikoilleen kun jättää ruuvarilla sen pannan kolon siihen huulille ja sitten työntää varovasti tappia paikoilleen, jos ei mene pohjaa niin sitten vaikka vähän pyörittelemällä ja edestakaisin työntelemällä.
     
  16. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Ok kiitos vinkeistä. Kannattaisko mun laittaa ny samalla sitten parempi servo sinne?
     
  17. Substitute

    Substitute Gearhead

    Eikös se ensin kannattasi saada toimimaan normaalitavalla?
     
  18. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Njoo ja servosettikin on nii kallis ettei taivu.
     
  19. peltsi

    peltsi Gearhead

    Joo ilmeisesti kakkonen oli hukassa mutta kun just oli tv kaapelia kiristelty niin jos sen vetää armottoman kireelle niin eikö se tee niin että laatikko ei hae ykköstä?

    No en mä näistä 200r4 laatikoista mitään tiedä....
     
  20. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Pyrkii ennemmin pitämään ykkösen päällä mahdollisimman pitkään.
     

Kerro tästä muillekin!