TH200R4 parantelu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Pas(i)kiainen, 6.3.2014.

  1. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Noniin, otin servon pois tuolta sivureiästä, ja totta tosiaan, kasattuna siihen kuppiin, servot liikkuu ihan selvästi kädessä hypistelemällä, ei oo semmosen nahean hyvän tuntuinen vaan tosiaan välys tuntuu. Eli olisko tässä syy? Vääränlaiset tiivisteet ilmeisesti?

    Nyt onko jollain varmaa tietoa, minkä malliset tiivisteet tarttisin. Mahdollisimman äkkiä, jos jollain eteläsuomessa on niin voin tulla heti hakemaan, tai sit posti kulkee alkuviikosta.

    http://www.jegs.com/InstallationInstruc ... 386005.pdf

    Eli siis tuon mukaan siellä pitäs olla aivan erilaiset tiivisteet, ilmeisesti olen kasattunut sen jollain aivan väärillä o-renkailla :oops: en vaan kuollakseni muista että vaihdoinko sinne uudet vai laitoinko niillä millä oli.

    [​IMG]

    Nää on toisiinsa tosiaan ihan väljät.
     
  2. peltsi

    peltsi Gearhead

    Tällänen kommentti löytyy tuosta 200r4 manuaalista
    "TH200-4R Starts in 2nd Gear
    2nd Gear starts are a common complaint on the 2004R. In most cases the problem is caused by the TV cable adjustment. This is a very easy check. Drive the car to reproduce the problem. When the car feels like its taking off from a dead stop in 2nd stop the car. Move the shifter into neutral and then shift back into overdrive. If the car takes off in 1st your TV cable adjustment is too tight. If the car takes off in 2nd consult your builder."
     
  3. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    [​IMG]

    Joo, tutkin vähän lisää niin kyllähän siellä sellaiset yhestä kohtaa katki olevat renkaat on, olisko ne jotain teflonia tai vastaavaa. Vanhuuttaan kuluneet? Emmä niitä tosiaan vaihtanut, tutkin sitä shiftkittilodjua minkä sinne laitoin niin ei sen mukana tosiaan noita tullut uusia, eli muistin väärin.

    Eli ilmeisesti toi on ihan kuluva osa kuitenkin noi tiivisteet, ja ne kaksi kun laittaa uudet niin luulis toimivan. Toivottavasti.
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Toi pervo ei ole pervormanssikäyttöön sovelias! Ja et sitten lukenu shitkitin ohjeita. Siellä lukee ihan selvästi että toi rengas pois tosta akkumulaattorista eli siitä rautaisesta männästä.

    Toi jegsin peippöörd kannattaa unohtaa sun tapauksessa kun uudemmissa on noi huulikumit. Kumit ei sovi paistinpannumuovisten tilalle ilman sorvia.
     
  5. Flash

    Flash 3rd gear

    Tyhmä kysymys mutta kysytään. Oon tota lootaa asentelemassa kohta impalaan ja öljynlauhduttimesta kyselly tutuilta, niin vähän kahdenlaista mielipidettä saatu. Osa on sitä mieltä että laita erillinen oma ja osa kannattaa vanhan syylärin yhteydessä olevan pitämistä. Mietteitä? Auto puhtaasti kesäajossa.
     
  6. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    no voi perkele. Lontoon taito siis pettti minut.

    Ei sillä varmaan vaikutusta kuitenkaan kakkosen löytymiseen ole, vai?

    Ja joo, piti oikein käydä lukemassa, niinhän siellä näkyi lukevan että discard ring tai jotain :oops: Pitää käydä irrottamassa ja kokeilla tekeekö se mitään.
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei se rengas vaikuta sun ongelmaan.
     
  8. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Joo.

    Shifteristä jos vaihtaa 1 ja kakkosen välissä, niin ei ole vaikutusta. Eli ykkösellä on ja pysyy. Sit jos kiihdyttää niin paljon ku toi lahna nyt lähtee, niin 1 ok, kakkosella välillä tuntuu et ottaa kii ja välillä auto jatkaa vetoaan vasta 4500rpm tyyliin?

    Tuntuu et kylmänä toimis paremmin?
     
  9. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Joo, ei siellä nyt panta ja tappi kohtaa.

    Nyt vinkkejä miten saada se sinne, loota nipussa siis muuten, öljypohja irroitettu. Oon työntänyt ruuvarin sinne pannan ja laatikon kuoren väliin kuskin puolelta, ja tunnustellut ruuvarilla (mitään ei näe) että se pannan vastinkappale pannalle tuntuisi olevan ihan hyvin kohillaan. Mut sit kun läjään servot siihen ja teen painetestin niin kardaani pyörii molempiin suuntiin. Miten sen tapin saa parhaiten pysymään siellä, tosi vittumainen se tuntuu olevan laittaa kun siellä on ne jouset, ja tappi pitäs pitää ilmeisesti syvällä siellä pantaa vasten, sit kun laittaa niitä servon osia sinne niin väkisinkin tappi löysää ja silloin varmaan se panta pääsee taas karkuun...
     
  10. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Ruuvarilla kun tökkii niin panta menee hienosti siihen rumpuun kiinni. Onko mahollista että se tikku mikä sitä pantaa tökkii jää lyhyeksi? Se on sellanen malli missä on kaksi viivaa päässä. Shitkitin mukana tuli sellainen shimmi sinne servolle, eli alimmaiseksi se shimmi, sitten uusi palautusjousi ja kaksi shimmiä sinne rautamännän alle. Mutta jos niitä shimmejä poistaa niin silloin kai välys kasvaa vielä lisää?
     
  11. Substitute

    Substitute Gearhead

    Tottakai se on mahdollista että tappi on liian lyhyt. Hitsaamalla olen jatkanut kun on ollut sorvattu pantarumpu ja sama tilanne. Siinä Sonnaxin Super Servossa on ohje miten se sen valmistajan servolla määritellään.
     
  12. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Ei oo sorvattu pantarumpua. Vakiokalikat mutta se shimmi tosiaan sinne kuoreen tuli.

    Pitää googlata tota. Jos tietoa on mistä se ohje löytyy niin kiitän, ite en kyllä löydä.
     
  13. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Joo se shimmi oliki väärällä puolella, ny tuntus löytyvän kakkonen... On se pienestä kiinni. Pitää jatkaa testiä.
     
  14. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Mites. Tuntuis että tv-kaapelia pitäis saada kireämmälle, vaikka se on nyt säädetty tiukalle. Esim jostain 60km/h kun lähtee kiihdyttämään niin ei heitä kakkoselle vaan kiihdyttää mieluummin kolmosella. Deellä kun lähtee niin käyttää kyllä kaikkia vaihteita.
     
  15. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Kertokaas fiksummat. Kun tuossa on se vakio tv-vaijeri, pitääkö mun saada vaijeri niin kireälle, että pääsen sille ns säätöalueelle. Eli kun vaijeri on säädetty kireälle, ja painaa kaasua, niin se naksusäätö säätää vaijerin tiukalle.

    Laitoin kaks nippusidettä tohon vaijerilukon päähän, että vaijeri "lyhenee" mutta siltikään en päässyt siihen vaijerin säätöalueelle, eli kaasun kun painaa pohjaan niin se vaijeri ei säädy.
     
  16. Tero.Rutanen

    Tero.Rutanen Gearhead

    Eikös se perussäätö mene niin että kaasupoljin pohjaan, mielellään niin että joku painaa sitä että on varmasti pohjassa
    Sitten konehuoneesta löysät pois ja kun kaasupoljin vapautetaan niin 1-2 napsua kireemmälle ja koeajolle. Sitten jos vaihdot venyy niin edelleen kiristetään napsu kerrallaan. Edellyttä että kaasuvivut yms. on kutakuinkin orkkiskuosissa.
     
  17. saresks

    saresks Gearhead

  18. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

  19. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Eiks tossa orkkisvaijerissa pitäs olla automaattisäätö, et jos se on liian tiukalla niin sit se antaa löysiä tosta säätöosasta? Mä meinaan lisäsin väliaikasesti nippusiteitä nähdäkseni mitä tapahtuu kun vaijeri kiristyy, niin ei se vaijeria säätänyt ollenkaan vaan vähensi vaan kaasuvaijerin liikettä :D

    Pidensin 2:n servon tankoa hitsaamalla 2,5mm. Vielä tulee parempi servo tuohon kakkoselle sit vaan kun on rahaa :)
     
  20. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Voikohan olla vaan tuossa tv-vaijerin säädössä, mutta auto käy todella vauhdilla kaikki vaihteet läpi. 50-60km/h:ssa on jo nelonen. Siitä jos kiihdyttää niin pykältää kolmosen.

    Kevensin jo toista vastapainoa kuvernööristä, ehkä se pikkasen parani mut ei kovinkaan paljoa.

    Pakkovaihteilla kaikki pelaa hienosti ja vaihteet ei luista. Deellä on laiska pykältämään alaspäin ja kova hinku on vaihtaa heti niin isoa kun vaan askista löytyy vaihteita.

    Voisko olla et tuo on kasattu väärin.

    [​IMG]

    Vaikuttas vaan siltä että tv-kaapeli olis löysällä mut sitäkin oon koittanut kiristää.
     

Kerro tästä muillekin!