TH200R4 parantelu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Pas(i)kiainen, 6.3.2014.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei se helan paikka millään väljene mutta helan kyllä pystyy krymppäämään liikaa paikalleen huitoessa. En kyllä väljää koittais liimalla saada pysymään siellä. Sen helan pysymisen voi varmistaa kun viilaa tai vinguttaa pienet kolot sinne pumpun puolelle ja kolauttaa tuurnalla sen helan niihin koloihin, kax riittää.
     
  2. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Uskaltaako tommosen homman temuta pumppu kiinni laatikossa vai otanko irti?

    Tai pakkohan se vissiin on irrottaa.
     
  3. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Kappas, löytyi oikein tämmönen artikkeli, jenkkilässä joku näistä puhuu ns tyyppivikana.


    Replacing the front seal is only the patch fix. There is only one way to fix this problem.

    The there are several factors in this problem:
    1) The torque converter bushing in the pump wears out or
    2) The torque converter bushing walks out of the housing and into the seal
    3) no seal retainer
    4) The drain back hole is too small or plugged.

    The TC bushings are know to walk out of the bore and cut the seal. Later modle 200 4R's had a housing that had a step cut into it and the bushing has a lip to prevent walking. Only way to fix is to get a new revised front pump.

    The TC bushings can wear out also. When the bushing is worn out, pressurized fluid from the pump fills the cavity full of fluid between the housing and the seal. If enough fluid is behind the deal, it will pop off and cause a major tranny leak.

    Later model 200 4R's has a steel seal retainer to help keep the seal in place and no blow out of its bore. Cheap insurence.

    200 4R's drainback hole in the cavity is too small. The hole needs to be enlarged to a 1/4" or bigger to help avoid pressurizing the seal.

    Any of these (except the seal retainer) require pulling the pump. If the bushing is fine and no signs of movement in the bore, enlarging the drainback hole is the biggest thing you can do. A reputable tranny shop can do this.

    butif you feel like using the 13 vane pump, thats up to you.
     
  4. hevimies

    hevimies Gearhead

    sen verta täytyy lainata, jotta kun mullakin tuli TH-700 tuo turbiinin hela ja stefa turbiinin kaulan mukana ulos ja tuntuu se helan paikka sillä vanhallakin helalla aika tiukalta, niin uskallanko lyödä sen uuden helan ja stefan sinne vai pitäskö varmuudeksi joku temppu tehä ettei enää pyörittäis itteensä ja stefaa ja öljyjä pihalle?
     
  5. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Vaikuttaako 1-2 venttiili/venttiilin jousi täyskaasuvaihtoon vai onks se governöörin juttuja?
     
  6. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Kuinka jämäkkä vaihto tulee jos ottaa 1-2 ja 3-4 accut pois käytöstä?
     

Kerro tästä muillekin!