TH200R4 tietäjät apua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Ratrod34, 14.8.2024.

  1. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Eli öljyjä on vaihdettu ja ihan puhtaat on, vaijeri toimii ja oikeessa säädössä, shit kitti laitettu 9 vuotta sitten ja loota toiminu ongelmitta, mutta nyt teki oudot jutun.
    Ensin kaupunki ajoa 3 vaihteella ok, sitten kun pääs motarille ja 100 vauhtia niin 4 päälle niin eipäs mennytkään kuin pitkän miettimisen jälkeen, kun motori loppui ja alkoi taas kaupunki osuus niin sit olikin joka vaihteella ongelmaa 1 lähtien pitkään mietti ennenkuin laitto seuraavaa, mä olin jo ihan varma et nyt jotain hajonnu.
    Mutta kun pääsin kohteeseen ja sieltä päätin sit lähteä nilkuttaa kotia vajaakuntoisella lootalla niin sehän toimi taas aivan normaalisti, nyt en mennyt enään motarin kautta aattelin et antaa olla 4 testaus tältä päivältä ja kotia pääsin eikä vaihtamisessa mitään ongelmaa.
    Mikä ihmeen häiriö lootaan siis tuli, jos tämä uusii niin tietää vähän mitä pitäs tehdä ?
     
    Muokattu: 24.8.2024
  2. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Tänään taas testasin toimi normaalisti ja motarilla meni jopa 4 päälle, mutta ei turbiini lukko, sit alkoikin taas oikutella ja nyt kulkee enään ykkösvaihteella ja pakilla, vinkkejä ei taida olla....varmaan kiikutettava korjaamolle.
     
  3. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Onko sitä öljyä riittävästi?

    Käynnissä ollessa keppi P:llä tai N:llä tarkistettu?

    Minulla joskus aikanaan aamuisella työmatkalla tuli samoja ilmiöitä, loota kylläkin siinä kohti aw-4, isomman rajoituksen alkaessa ei kuulunutkaan lukkoa päälle, pari-kolme kilometriä myöhemmin heitti jo pienempää pesään ja sitten jo vähän arvasin, koukkasin levikkeelle, soitin vaimon hinaamaan ja työpaikalle, että en pääse töihin.
    Jäähylinja irti ja öljyt pitkin maantietä.
     
  4. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Öljyn määrä on ihan kohdallaan ylärajassa näin kuumana
     
  5. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Tuo käytös minun mielestä viittaa siihen, että paine häviää lootasta johonkin ja jos öljyä on riittävästi, niin sitten täytynee olla sisäinen vuoto. Omasta th2004r:stä hävisi pakki, kun joku tiiviste siellä antautui, kovilla kierroksilla saattoi kytkeytyä.

    Mutta ehkäpä löytyy sitten viisaampia, jotka osaavat paremmin kertoa, itse kun vaan sivusta seurannut remppoja ja enempi vaan ajanut.
     
  6. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Täytyy toi ottaa vaan irti ja kiikuttaa automaattikorjaamoon, mitäs täällä raati sanoo mitkä on parhaat automaattikorjaamot kun täältä Lahti kaupungin suunnasta katellaan ?
     
  7. trifive

    trifive Gearhead

    Älä ota laatikkoa vielä irti. Vika voi olla turbiinilukon solenoidissa. Sen voi vaihtaa öljypohjan kautta.
    Korjaajan on muutenkin helpompi haarukoida vikaa, kun auto on edes jotenkin ajettavissa. Irtonainen loota on käytävä läpi kokonaan ja tulee paljon työläämpi projekti.
     
  8. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Se olis vain edullisempi vaihtoehto kun vian sais korjattua kiinni ollessa, yks korjaaja jo sanoi kun kerroin oireet et ota loota irti ja tuo tänne.
    Tekeekö sitten vuotava solenoidi tuon oireen että katoaa kaikki vaihteet, kun eilen se meni enään 1 ja pakilla ?
    Tänään vois vielä kokeilla vaihtaako isompaa kun on yön taas huilannu.
     
  9. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Sitten olis vielä jatkokysymys kun 2015 yhdessä korjaamossa siihen laitettiin B&M street shiftkitti lootan vaihdoista tuli tosi hyvät, mutta turbiini lukko ei mennyt enään päälle 3 vaihteella, pelkästään 4 vaihteella, korjaaja ei tiennyt mistä tämä johtui.
    Ennen siftkittiä toimi lukko 3 ja 4.
    Alakautta korjaus onnistuis iteltäkin kun saa vinkkiä mitä tehdä, mutta toi solenoidi kuulostais aika loogiselta kun keskiviikkona ja eilen se loota välillä toimi ja välillä ei.
     
  10. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Keskipakosäädin jumittaa tai hampaat sileenä, toimiiko nopeusmittari? Säätimeen pääsee käsiksi ö-pohjan irroittamalla.
     
  11. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Keskipakosäätimen oon joskus irroittanut toisesta mun autosta kun piti just vaihtaa se isompikin ratas nopeusmittarille, et senkään irroitus ei ongelma, mun mielestä nopeusmittari toimi, mut testaan vielä tässä päivän aikana niin katon et neula varmasti nousee.
    Maanantaina voisin ottaa pohjan irti niin siihen asti vinkkejä otetaan vastaan ja suuret kiitokset neuvoista jo nyt on kaikki apu tarpeen.
    Sopivasti sain katsastettuakin vasta viime viikolla ja nyt sanoi loota sopimuksen irti.
     
  12. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Nyt kävin ajamassa korttelin ympäri, ei auttanut enään yön lepo, nyt toimii vain 1 ja pakki, eli pari päivää aikaa koostaa mitäs tarksitetaan kun pohja irti maanantaina ?
    Tuleepahan siinä ainakin öljyt tyhjennettyä jos ei muuta.
     
  13. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Touhuaako Ahonen haravakylässä tomaattilootia vielä? Ei kokemusta, mut käsittääkseni lootista jotenkin perillä on.
     
  14. Mr_MilleR

    Mr_MilleR Gearhead

    Voiko TV-vaijerin säätö vaikuttaa tuohon? Kannattaisiko irrottaa TV-vaijeri kaasarin vivustosta ja vaijeria nykimällä tsekata, että venttiili liikkuu kuten pitää. Itse päädyin joskus samaan tilanteeseen, jossa askissa toimi vain 1 ja R. Tämä johtui siitä, että laatikko remontin yhteydessä yhden venttiilikoneiston venttiilin kara oli väärinpäin. Voisiko o-renkaan pettäminen mahdollisesti aiheuttaa saman? Vai onko noissa edes o-renkaita?
     
  15. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Ainakin vaijeria vetämällä tuntus normaalilta et jousikuorma pistää vastaan et venttiili vois liikkua, mut toi kuvernööri on kyllä hyvä ehdos jos se ei kerro aivoille et nyt liikutaan niin nopeeta et vois laittaa 2 tupaan niin sillonhan se junnaa 1 vaan, täytyy toivoa et siinä vika, muuten alkaa lompakko keveneen.

    Joskus muistan ajaneeni siirtoajoa ilman vaijeria niin kyllä se isompaa vaihto mut toiminta oli aika outoa, miten muistan et mulle olis sanottu et voi niinkin ajaa korjaamolle et menee vähän niinku vikasietotilaan laatikon aivot.
     
  16. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Tuossa on PDF josta saat vinkkiä viasta.

    https://www.scribd.com/document/399193003/200-4R-pdf

    Kyllä nuo oireet vaikuttavat olevan tiiviste / mäntä / panta vaivaa. Mä pudottaisin laatikon ja veisin pajalle.
    Täälläkin kirjoitellut nimimerkki mudracer tekee / korjaa automaattilooria.
    Mun kokemukset on hyviä hänen hommista. Herra vaikuttaa Rymättylässä, matkaahan kertyy, mutta tuskin tuo mikään ylipääseemätön juttu on. Saat yhteystiedot YVllä jos tarvitset.
     
  17. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    PDF ladattu ja pohja irti niin ei ainakaan mitään irto osia ollut tai metallin palasia, mutta toi TV käpälä kun painaa sitä mäntää niin mäntä ei ollut käpälässä kiinni vaan rakoa ehkä jotain puol - sentti, mäntää kun paineli vähän tuntu jumittavan, mutta sit alko liikkua herkästi ja nyt menee käpälään kiinni, voisko se hitto olla tossa vaan vika ?
    Kannattaako tässä alkaa edes kuvernööriä avaamaan, uusi suodatin ja öljyt sisään ?
    Niin tolla lootallahan ei oo ajettu kuin 17,000km ja 2015 tuli yhessä pajassa asennettua se B&M shift kit
     
  18. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Eikös sen venttiilin saa irti. Putsaa nyt ainakin se TV-venttiili ja poraus. Jarrukliineriä vaan aukkoon. Valuu mahdollinen röhnä pois ja venttiiliä kun laitat takaisin niin tilkka ATFää venttiiliin, ei ainakaan pure kiinni.
    Jos jokin mäntä / männän tiiviste on rikki niin ei ne palaset välttämättä öljypohjaan tule.
    Ja tsekkaa nyt samantien se governori kun öljypohja on irti. Eihän siinä tarvitse kuin pari pulttia irrottaa. Ei jää sitten vaivaamaan oliko Ok vai ei.
     
  19. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    No nythän se pää syyllinen ongelmaan löytyi kun vaihdoin uuden suodattimen, lähti tuupi vähän turhan herkästi reijästä pois, ei siellä ollut ollenkaan TIIVISTETTÄ eli mä oon ajanu tolla 9 vuotta ilman putsarin laulan tiivistettä, venttiili koneisto on varmaan täynnä paskaa ja mä en siihen puutu liian monimutkainen mulle, täytyy vielä pajalle putsaukseen jos tolle on enään mitään tehtävissä.

    Kyllä mä sanon et VITTU kun oli hieno jenkkiauto korjaamo joka tähän shift kitin laittoi 2015 vuonna, no joo olishan tässä voinu suodattimen ja öljyt vaihtaa aikaisemminkin, mutta kun ajoa tulee niin vähän vuosittain niin ei oo tullu tehtyä.

    Koe ajon tulos oli se et kun 1 polkas kaasua reippaampi sieltä löyty 2 vaihde ja nyt on sit kiinteä 2 ja pakki..

    Sitä mä vaan ihmettelen miksi aina kun teettää jotain hommia jollain muka jenkkiauto korjaamolla tai millä hyvänsä firmalla hommaa niin aina kaikki tehdään päin HELVETTIÄ.
     
  20. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Ja vitutus päivä kaksi, täytyy nyt tota koittaa ajeluttaa korttelin ympäri aina välillä jos paskat irtois venttiilikoneistosta kun tällä viikolla ei saa vielä putsausta.

    Mut sillä ohjeella mä oon selvinny hienosti kun tekee vain sitä mitä osaa ja jos ei jotain osaa niin selvittää miten se tehdään kysyy vaikka apua muilta, resurssit on toinen et jos niitä ei ole niinkuin mullakaan ei ole nosturia niin ihan kaikkea ei voi alkaa edes tekemään.

    Sit jos kyseessä on autokorjaamo niin kyllä niiden pitäs selvittää miten automaattivaihteiston suodatin asennetaan tai sitten sanoa vaan suoraan asiakkaalle että me ei pystytä asentamaan automaattivaihteiston suodattimia.
     

Kerro tästä muillekin!