TH200R4 tietäjät apua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Ratrod34, 14.8.2024.

  1. Elkky

    Elkky Gearhead

    Kun tein oman laatikkoni niin C K Performancen korjausmanuaali oli ihan korvaamaton apu jos on suunnitelmissa lähteä itse tekemään. Joitakin erikoistyökaluja on hyvä hankkia mukaan työtä helpottamaan mutta ihmiset nämä on tehnytkin niin kunnolla perehtymällä ei se mikään mahdoton juttu ole ja youtubessa on joitakin hyviä remppavideoita, wrenching with Phil on yksi mitä itse katselin moneen kertaan mutta on jokunen muukin hyvä.
     
    Muokattu: 5.6.2025
  2. Selli

    Selli Gearhead

    Helou,
    Juhannusta vietetty turbiinin vaihdolla. Uusi turbiini TSI tilaustyönä tehty. Pajalle ajellessa kaikki siis toimi ok ja muutenkin ok säädöt. Uusi turbiini on noin tonnin korkeemmalla oleva kymppituumainen. Säädin tuon ohjeen mitalla tv vaijerin. Vaihtokohdat karkasivat uuden turbaanin kanssa kovin korkeaksi. Ihan cruisaillessa kolmonen tulee 75kmh nelonen ei tullut ollenkaan edes moottoritievauhdissa. Lukko toimii ok. Tässähän on kuvernöörin puntit hierottu itse keventäen mieleisiksi. Mitä on raati mieltä, heittikö häränpyllyä nyt uudella turbaanilla vaihdot ja kuvernööri tarvii vaihtaa takaisin lähtökohtiin? Jotain positiivistä, että nyt on stalli just hyvin nokan kanssa alueella
     
  3. rodhot

    rodhot Gearhead

    mikä stalli? Koitin teettää muutama vuosi sitten 3000-3500 stallista silloin ei onnistunut(syytä nyt enää muista), kahdesta paikasta sama vastaus
     
  4. Selli

    Selli Gearhead

    Tää on 2800-3300 stallinen. Ja ihan nappi mun nokalle.Ainakin tuntuu olevan heti aluelle. Täyskaasulla en vielä edes kokeillut kun ihmetyttää nuo vaihtokohdat. Olin siis hieronu ne n.5600 1-2 ja 2-3 5000 wot ajossa. Cruisessa vaihtoi 30kmh-55km-85kmh.
     
  5. Selli

    Selli Gearhead

    Sen verran sain olla nosturilla, et lisäsin punttia kuvernööriin niin ,että on nyt vakiopainoiset mitä se olikin. Eli 42 ja 20,1grammaa. Vaikutus oli positiivinen. Vaihtokohdat on vieläkin hivenen korkeahkot cruisessa. Tympeetä kaupungilla ajaa kakkosella kun vaihtaa vasta kuuden kympin jälkeen kolmoselle.On siis melkosen korkeet cruisailukierrokset :D Alasvaihtokin tapahtuu 3->2 melkotarkkaan tuossa kuudessa kympissä. Nelosvaihde ei ole näyttäytynyt sen koommin. Moottoritielläkään ei tullut mukaan. TV vaijeri on tuon yllämainitun ohjeen säädöissä. Kiekkakelloa minulla ei autossa ole mutta perkeleen korkeella käytin. Kikkari toimii myös fine.
    Onko nyt niin, että jotain muutakin jousijuttua pitäisi vaihtaa? Amerikan foorumeilla näyttää olevan samantyyliisiä komboja tyypeillä et varmasti tuon saa säädettyä, kunhan nippelit nappelit löytyy. Perähän minulla on 3,55 ja 14" gummit
     
  6. Elkky

    Elkky Gearhead

    näinhän se on että näiden automaattien toiminta on monen eri asian summa ja kun yhden asian muuttaa niin joku muu toiminto muuttuu siinä samassa. Ei pidä unohtaa että kuvernööri on osa pakettia missä myös venttiilikoneistolla on oma osansa toiminnassa koska venttiilikoneisto on laatikon aivot joka ohjaa kaiken toiminnan. Myös venttiilikoneiston reikälaatalla on oma osansa toiminnassa ja kun nämä laatikot ovat jo muumiokamaa niin ei voi koskaan tietää mitä joku edellinen tonkija on mennyt tekemään mitä olen itsekin saanut huomata kun tein omani ja kaikennäköistä improvisaatiota on löytänyt kun purkaa osiin joten tarkkana saa olla että mitä sieltä löytyy. Aika vittumaisesti suunniteltu laatikko tämä 2004r kun joutuu öljypohjan irrottamaan jos kuvernöörin kanssa haluaa testailla asioita. Itse jos lähtisin viritystoimintaan mukaan niin siirtyisin suoraan uudempiin laatikkoihin missä on sähköinen venttiilikoneisto mutta nostan lippistä korkealle niille jotka vieläkin haluaa ja jaksaa taistella näiden vanhojen hydraulisesti ohjattujen laatikoiden kuvernöörien ja venttiilikoneistojen kanssa että saisi ne toimimaan halutunlaisesti.
     
    buick87gnbl tykkää tästä.
  7. buick87gnbl

    buick87gnbl 2nd gear

    Noin juurikin Elkky! Täytyy myös olla varma, mitä venttiilikoneistoa laitellaan. Jos Jenkeissä puhutaan jotakin laatikon laittelusta, niin kertovatko he, millaisesta venttiilikoneistosta on kysymys, eli normi Chevy Capricen vai GN:n BRF - koneisto. Toisaalta, kyllä ne sähkölaatikot osaavat temppuilla, niissä kun on ehkä jonkin verran mekaniikkaa ja öljyä.

    Mut ei mitään, laatikkomurheet ja koneongelmat pois ja sähköauton virittämiset kehiin. Näin kirjoittelin jotaki 20 v sitten.
     
  8. trifive

    trifive Gearhead

    Vaihtokohtiin vaikuttaa myös TV-limit valven jousi. Mitä jäykempi sitä ylempänä vaihtokohdat. Jotkut laittavat aluslevyn- levyjä jousen alle jolloin vaihtokohdat saadaan ylemmäs. Onkohan Sellin laatikossa käpistelty tätä?
     
  9. Selli

    Selli Gearhead

    Iltoja, Limit valvea ei ole käpistely( prikkoja yms) Perus kitti ja vahvistukset siihen tuli lootakaverin toimesta. Tänään otin kopan auki ja säätelin silleen ajatuksella tv vaijerin Idle asentoa ja WOT asentoa vaihdellen. Kuvernööri nyt siis puntissa mitä se olikin kun se kasattiin.
    Kaikki vaihteet löytyvät ja lukko toimii. Todella nätillä ajolla vaihdot on nyt ok. Puolikaasulla myös asialliset. Minusta tuntuu, et lootassa oli joku paskakikkare, koska nyt toimii varsin eikä tarvitse kierrättää. Toki tuo korkea stalli tekee omat kiekkansa. Motarilla reagoi heti tuonne vetoalueelle kun ojentaa nilkkaa. Kikkari tulee mukaan vähän yli puolen kaasun motarivauhdissa.

    WOT testit pitää tehä vähän kuivempana päivänä.

    Tokihan tuollainen sähkölootakin olisi ollut mahdollisuus ja kivahan se olisi tietsillä näppäillä Tää 200 loota oli vaan järkevän hintainen ja meni bolt on kardaanin kanssa jne.
    Minullahan ei ole omaa nosturia et joutuu aina soveltamaan, mitä missä ja milloin.

    Laitan lisää dataa kun ajelen hivenen enemmän.
     
  10. Selli

    Selli Gearhead

    Kepeää säätelyä lähinnä vaijerin kanssa. Kuvernööri nyt siis orggis painoissa.
    Koppa oli auki ja säätelin vaijeria ja sen brackettiä niinkauan kunnes se oli hintsusti tuntumalla idlenä ja WOT valvetappi pohjassa, muttei ns ylikireellä. Nyt vaihdot pintakaasulla 20,45 ja 70
    puristavammalla kaasulla hivenen ylempänä. Nyt tuntus, että ollaan erittäin lähellä sopivaa setuppia. Kikkari reagoi niinkuin pitääkin. Turbiinin valinta oli kyllä hyvä tähän komboon. Pyydettäessä ollaan heti alueella ja cruise menee siinä missä muillakin turbiineilla. En tässä kohtaa enempää säätele vaan ajelen ja testailen. Vaihdot ei taita niskoja mut "naps" henkisesti vaihtuu.
     
    Catiska tykkää tästä.
  11. Catiska

    Catiska Gearhead

    Juuri noin omanikin on säädetty. Vaihtaa melkolailla samoissa nopeuksissa, vaihdot on napakoita mutta renkaat ei vinkaise vaihtohetkellä, kuten oli TV vaijerin ollessa 2mm liian kireällä.
     

Kerro tästä muillekin!