Th200r4

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja SököMotors, 22.12.2018.

  1. SököMotors

    SököMotors 3rd gear

    Askiongelmaa tyrkkäs, alko viiveellä veto kytkeytymään käynnistyksen jälkeen ja vaatii kierroksia, sama tilanne pakilla ja eteenpäin. Kerran kuulu ennen kytketymistä pientä rallatusta. Aski toimii muuten täydellisesti,
    Oliskohan stator supportin boori lopussa?
     
  2. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Öljyt tietenkin tarkastettu, lämpimänä kone käynnissä? Suodatin vaihdettu?
     
  3. SököMotors

    SököMotors 3rd gear

    Perusjutut kaikki ok. Toiminta tota vaihteen kytkeytymistä lukuunottamatta virheetöntä.
     
  4. SököMotors

    SököMotors 3rd gear

    Ongelma ainoastaan käynnistyksen jälkeen, niin kauan ku motti pyörii kaikki ok.
     
  5. tero79

    tero79 3rd gear

    Oisko turbaani antanu myöten..??
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Olisko ny vaan kivettyneet kumit, kun kelitkin kylmeni?
     
  7. SököMotors

    SököMotors 3rd gear

    Ensin ajattelin tiivistevuotoa, mutta kuului semmonen rallatus kun vaihdetta yritti kytkee.
    Avattavahan toi on ja pitäs osien suhteen yrittää ennakoida niin olis hyvä kuulla mielipiteitä.
     
  8. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Jos tuota Raamattua oikein tulkitsin, niin pakilla sekä D:llä ykkösellä täytyy yhden ja saman vapaakytkimen pitää, muuten keskenään eri pakat käytössä niillä. Lähteekö pakkoykkösellä silti mukisematta liikkeelle? Jos lähtee, niin arvaukseni on että toinen vapaakytkin (overdrive roller clutch) ei pidä. Mutta voiko se korreloida öljyjen lämpötilan kanssa, hmmm...
     
  9. SököMotors

    SököMotors 3rd gear

    Ei lähde myöskään pakkoykkösellä, eikä lämpötilalla ole merkitystä, ainoastaan käynnistyksen jälkeen.
    Alan itse kallistua stator support/turbiini vaivaan.
     
  10. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    No se staattorihomma kävis kyllä järkeen sitten. Omaani vaihdoin karkaistuun. Kulumaa oli vaikkei vielä oireita.
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei pakilla ole käytössä kuin loikkarin vapaakytkin. Jos se luistaa niin hylsy ei liiku taakse eikä eteen keppi loikkariasennossa. Eikä kovin kauan mihinkään vaikka kepakko on 1,2,d, asennossa kun siellä on vain 2 pikkukitkaa apuna.
    Stator supportista pitää lähteä kaikki boorit pois ennenkuin se oireilee.
    Jussi taitaa olla oikeassa tässäkin asiassa.
     
  12. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Raamatuntulkintani siis sikäli onnistui.

    Yhdessä TH200C:ssä oli samaa kytkeytymisongelmaa ja se varmaankin johtui myös nuista kovettuneista kumeista (oireilikohan vain D:llä eikä R:llä, en muista), mutta mikä tuo SököMotorsin kuulema rallatus sitten on? Äkkiä loota auki! :D
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Toi että tarvii jenkaa että kytkeytyy kertoo että kumit kivettyneet. Jos staattirin boorit antais periksi niin se tapahtuu kiihdyttäessä koska voimaa sen läpi menee "100x" verrattuna paikallaan tyhjäkäynnillä vaihdetta päälle laittaessa. Ja se rallattaisi vain kerran, sen jälkeen boorit olis kaputt.
     
    Jussi289 ja Petri R. tykkäävät tästä.
  14. SököMotors

    SököMotors 3rd gear

    Joo täytyy avata aski heti ku ehtii, jos vaikka täyden huoltosetin tilais. Rallatus kuulunu vaan kerran, ajossa toimivuuteen ei vielä vaikuttanu.
     
  15. SököMotors

    SököMotors 3rd gear

    Noniin, tänää oli aikaa avata aski. Stator support aika silee (mersun merkki jäljellä), 1-2 accumulator jousi poikki. Ongelman aiheuttaja taitaa kuitenkin olla pumpussa joka sorvaantunut oikeen kunnolla, ja tähän vois olla syynä edellinen laatikon asentaja joka oli shimmannu turbiinin vetolevyyn.
    Oisko kellään käryä tuleeks jonkun shiftkitin mukana accun jousia vai pitääkö irtotavarana ostaa?
    Pumppuaihio pitäs jostain löytää myös, saa tarjota. Masterkitti ja statorsupport tuli jo hankittua.
     

Kerro tästä muillekin!