TH350,APUA

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja sibe70, 6.4.2008.

  1. sibe70

    sibe70 Gearhead

    Eli TH350 laitoin kiinni autoon,tosin ei ollu toimivuudesta varmuutta.
    Asensin Shift Kitin ja laitoin etu ja taka stefan sekä hännän laakerin.
    No sain koneen käymään ja koitin pykälää päälle, ei mitään.
    Öljy tuntus liikkuvan laatikossa koska pinta muuttuu koneen käydessä mutta mitään muuta ei tapahdu, Mistä vois vikaa hakea vai onko pannat paskana. Tosin pohjan kun irroitin niin putua ei paljoa ollu pohjassa.
    APUVA...
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kun laitoit sen kitin, niin tulihan se välitanko kuoren vivuston ja mastervalven
    väliin oikein paikalleen? Tais olla sellanen S-mallinen tossa toosassa.
     
  3. sibe70

    sibe70 Gearhead

    mielestäni laitoin,mutta nyt kun kysyit niin epäilys kasvaa.
    joo,on omituinen kun ei luista eikä mitään. ei vaan tapahdu mitään.
     
  4. Rässi66

    Rässi66 3rd gear

    No sie ne vivustot laitoit kans kiinni? :lol:
    Jäiköhän itellä kerran vaijeri irti ja kovaa ihmettelyä kabiinissa...
     
  5. sibe70

    sibe70 Gearhead

    joo,vaihdevaijeri on kiinni. eli vipu laatikon kyljessä liikkuu kyllä.
     
  6. Fargo

    Fargo Gearhead

    Ei välttämäti kuulu tähän mutta itse mokasin kerran 700:n kanssa kun eräseen luistiventtiiliin tulevan putkisokan laitoin paikalleen ilman että painoin venttiiliä sisäänpäin. Lukitsi venttiilin tuo temppu ja toiminta oli veikeää.
     
  7. kime2

    kime2 Gearhead

    saattais olla kokonaan tuo S-tanko pois paikoiltaan :)
     
  8. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Sitähän mä just niinku tarkotin. Ettei se irtois ku ekan kerran liikuttaa
    vipuja.

    T: nimim. kerran vappucruisingista ykkösellä kotiin.
     
  9. junkyard dog

    junkyard dog Gearhead

    Kuinka kauan kokeilit niitä pykäliä? Itellä oli laatikkorempan jälkeen(myös th350) justiin sama vaiva eli ei löytyny mitään pykälää. Auto pistettiin jo työntämällä tallista ulos ja kävi koko ajan. Sitten vaan yhtä-äkkiä alko pykälät löytyä, kun aikasa siinä tuskaili ja shifteriä vekslasi eestakasin. En tiiä mistä johtu, mutta meni pitkä tovi ennenku alko toimia.
     
  10. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Ja öljymäärä on oikein laatikossa sekä kaikki venttiilit tuli oikein päin kun purit koneiston?
     
  11. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Mulla teki vani kans tuollaista edellisellä 350 askilla ettei ottanu pykäliä sisään kun vasta viiveellä. Ei aina tehny mutta välillä. Varmaan oli jotain rikki ja paineet pääsi vuotamaan jostain
     
  12. sibe70

    sibe70 Gearhead

    joo,eli konetta on käytetty eri pykäliä vaihdellen ja kierroksia vaihdellen ainakin puoli tuntia.
    No tänään sain selville että se öljyn pinta ei mittatikussa muutu mihinkään oli kone topissa tai käy pykälä päällä.
    Eli oisko öljypumppu hajalla ? onko kova homma vaihtaa ?
     
  13. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Laatikon ainaki joutuu ottamaan irti, eli on aika iso homma. Siinä turbiinissa on ne hahlot, ne pyörittää niitä öljypumpun rattaita. Jos siitä rattaasta on hajalla ne pykälät jotka menee niihin turbiinin hahloihin niin ei pumppu toimi
     
  14. sibe70

    sibe70 Gearhead

    joo,täytyy viikonloppuna purkaa laatikko nyt ainakin pois (justhan mää sen sinne sain) ja kattella jatkoa.
    Turbiini ainakin pitäs olla ehjä,itse ajanu sillä syksyyn niin kauan kun kone kilahti. ja vanha laatikko kuoret halkes.
    Kestäkö tollainen alumiini kuorinen loota hitsausta ?
    on halki ainakin 40cm matkalta siitä turbiini kopan kohdalta.
     
  15. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Kyllä mulla ainaki yks aski oli hitsattu, siis se turbiinin koppa. Kyllä se kestää, mutta kaikilla ei vaan ole semmosta laitetta millä sitä pystyis hitsaamaan. Ainakaan mulla ei ole VIELÄ
     
  16. sibe70

    sibe70 Gearhead

    joo ei mullakaan, mutta jos vaikka löytys sellanen jolla olis ja joka osais myös käyttää kyseistä värkkiä.
     
  17. chevy 34

    chevy 34 Gearhead

    Jos tarviit ihmettely apua laatikon kanssa niin pistä Yv! Olen muutamaa räpeltäny... Ölppäpumpun väärällä irroitus tavalla saa muutakin rikki :odroll:
     
  18. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Missäpäin olet? Se joka mulle sen askin hitsasi on Nokialla Kankaantakana
     
  19. sibe70

    sibe70 Gearhead

    joo,otan nyt viikonloppuna laatikon irti ja katsotaan mikä tilanne.
    se toinen loota joka on halki,pitäs vaihtaa shift kitin tiivisteet ja hitsata.
    Mutta kun molemmat on vähän epävarmoja ja autolla käydään vähän "revittelemässäkin " niin pitää miettiä vähän vaihtoehtoja että ei tarvis tehdä moneen kertaan.
    uusi lootakin tai korvaava on käynyt mielessä.
    niin asun ite Kangasalalla. Ja hitsari tais löytyä mutta tuleeko se kestään ?
    koneessa hevosia jotain 500:n nurkilla.
     
  20. sibe70

    sibe70 Gearhead

    nites muuten, ei joku venttiili voi tehdä sitä ettei öljypumppu pumppaa ? vai kuinka se on tehty ?
     

Kerro tästä muillekin!