Th350 jäähdyttimen putket

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja manha, 6.3.2017.

  1. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Onks sitä muuten kukaan mitannu paljonko öljyt jäähtyy tollasessa alkuperäsessä syylärin päädyssä olevassa kierrossa kun kesähelteellähän se syylärin päätykin voi olla aika kuuma, mitä on meno ja paluu lämmöt ?
     
  2. Substitute

    Substitute Gearhead

    Miksi tuollaisesta alkaisin vedonlyöntiin, eihän tässä ollut kyse tuollaisesta tilanteesta etenkään siinä vaiheessa kun kysymyksaen alettiin vastailemaan.

    Lyödäänkö vetoa, että mulla kiihdytyskäyttöön rakennettu TH400 toimii paremmin katukäytössä niin että siihen on asennettu takaisin öljynjäähdytyspiiri ja se hätä-ohituksen takaiskuventtiili kuin mitä se toimisi ilman jäähdytystä?
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Surkea väistö mutta en muuta odottanutkaan, nyt saat rauhassa nylpyttää olkiukkosi pohjetta.
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos syylärissä on sähköflekti ja sen termari herää vaikka 80 asteessa niin ei se lootaöölikään jäähdy vaan voi jopa lämmetä samaan lämpötilaan. Ja toi tilanne kesähelteellä siinä ruisingissa.
     
  5. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Juu tota just ajattelin et onko se alkuperäinen ees kummoinen jäähdyttämään ja kuitenkin kestää lootat ilmeisesti Aritzonan helteissäkin
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei se turbiini kaupunkiajossa tee mitään työtäkään niin ei sitä lootaakaan mikään lämmitä. Maantiellä turbaani taas tappelee ilmanvastuksen kanssa ja ajoviima jäähyttää.
     
  7. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Mää mielelläni kokeilen ens kesänä ton mudraaserin ennustuksen kunhan on th200r4 aski... ihan vaan siks että muu auto on jo säädelty ko askin mukaan... ja kyseessä leppäkylki 307lla jolle ei oo tehty muutako puristuksia nostettu, heivattu saastevehkeet helvettiin ja pelattu ennakoiden kanssa... tällä hetkellä paikallaan ~1/4 syyläristä kokoinen erillinen lootajäähy ja nytkin huomaa jo kuumaksi ajettaessa että laatikon käytös muuttuu ni saatika kossei olis jäähyä ollenkaan... ja mun "käyttiksen" ns. Käyttö on aika painavalla jalalla että kai sä kustannat öölit kun se aski porsii viikossa??? Ei nimittäin huvita jumppailla sitä askia ihan muuten vaan?
     
  8. DX

    DX Double Gearhead

    ylilämpö juu, mutta silti roskaa, käytännössä tukkiminen ei heikennä 350 virtausmäärää juuri ollenkaan, kuulan avautumispaine on mitätön verrattuna öölipaineeseen, sen ei tarvitse olla suuri koska lähtökohtaisesti jäähykierto virtaa suhteellisen vapaasti,
    olethan itsekin nipottanut ja nipotat öölijäähdyttimen nippojen ja letkujen sisäröörin halkaisijan merkityksestä,
    se johtuu juurikin siitä, että jos se kierto ahdistaa vähänkin, niin ööli alkaa rundata myös jäähdyttämättömänä by-passin kautta ja se siis heikentää jäähdytystä, ei niinkään virtausvolyymia.



    niin miksi olisivatkaan asentaneet turhia osia


    kuin myös, paljon muutakin tuhoon tuomitsevaa on tullut nähtyä,
    mitä sitten, lue aloittajan kysymys

    kyllä, mitä sitten, lue aloittajan kysymys.
     
    Muokattu: 10.3.2017
    manha tykkää tästä.
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Oliko nyt kyseessä 200R4 toosa? Jos te asiantuntijat vedätte tolleen sujuvasti = merkit kaikkien toosien väliin niin otan osaa.
     
    DX tykkää tästä.
  10. DX

    DX Double Gearhead

    poliittisessa paskanjauhannassa ihan sama, mutta jos kylähullu sekoilee ja yrittää vedättää sakkia myös tekniikkatopikissa ihan vaan ollakseen eri mieltä, niin se on pikkasen harmillista.
     
  11. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Tota minäkin oon mieltä ettei siellä mikään lauhdu.

    Silti sama väärinkäsitys on alan rajat rikkovaa
     
    Muokattu: 10.3.2017
  12. DX

    DX Double Gearhead

    unohdin sanoa, että jos kyseessä oli esmes kuuskekkonen, niin todennäköisesti putket tukkimalla lopullista tuhoa on vain hieman siirretty, varsinainen vahinkohan kävi jo silloin kun ne katkesivat ja vika havaittiin kun kone tyhjentyi öölistä ja puutui.
     
    Muokattu: 10.3.2017
  13. Substitute

    Substitute Gearhead

    Kaverilla oli 5,7DX joka vilkutteli öljyvnpainevaloa kuumana. Sanoin hänelle että se johtuu noista hydrauliletkuista jotka rakensitte tuohon öljynjäähdytyspiiriin. Lopulta uskoi ja lainasin hänelle alkuperäiset isokanavaiset putket. öljynpaineongelma loppui.

    Jos et usko, voin antaa kaverin puhelinnumeron niin voit kysyä ihan ite. Jos et usko ja et kysy, niin älä jatka tuon asian merkityksen vähättelyä, kiitos. Tuo kertoo siitä öljynjäähdytyspiirin matalan virtausvastuksen tärkeydestä, samoin kuin tuosta by-pass venttiiliasiasta.

    Olen myös nähnyt "vastikään remontoidun" 5,7DX;n eli mihin kuntoon se päätyy kun öljynjäähdytyspiiri tukitaan ilman by-pass venttiilin poistamista. Voin antaa nimimerkin täältä kenen moottori se oli, alkaa kirjaimilla kol- .
     
  14. Substitute

    Substitute Gearhead


    Avautumispaine on eri asia kuin se reitin koko kuulan ympärillä.
    Lisäksi, miksi se öljy muuten sitten virtaa jäähdyttimen kautta 7mm (sisähalkaisija) putkea pitkin noin neljä metriä (jäähdyttimen kenno mukaan lukien) jos se pääsisi pienen avautumispaine-eron takia oikopolkua siitä by-pass venttiilin kautta?
     
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Oletko ihan varma ettei pääse ihan koko ajan bypassin läpi osittain.
     
    DX tykkää tästä.
  16. Substitute

    Substitute Gearhead

    Tottakai voi mennä.

    Vieläkö yleisneuvosi on, että Th350 lootan jäähdyttimen putket voi tulpata käyttöautossa?
     
  17. DX

    DX Double Gearhead


    asiaa, mutta ethän taas yritä tehdä minustakin ääliötä olkiukkoinesi,
    eli täys huti kritiikkini suhteen.
     
  18. DX

    DX Double Gearhead

    olkiukko,
    aloittaja sanoi tehneensä jo aiemmin hullunkierron, hänen käytössään ongelmia ei ole esiintynyt ja joka nyt alkoi sekin vuotaa ja kysyi onko sen tukkimisesta (lisä)haittaa,
    mudis vastasi, että ei ole.
    kysyjää ei vittuakaan kiinnostanut se, että mitä haittaa jäähdyttämättä jättämisestä on, koska on sinut sen haittapuolen kanssa, hän siis tiedostaa riskin,
    sää täällä vaan sekoilet omiasi ja yrität panetella kysymykseen kysyjän haluamalla tavalla vastannutta.
     
    manha tykkää tästä.
  19. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Voitko ystävällisesti kopsata sen yleisneuvon tähän perään. Ja veto on edelleen voimassa mutta sulla on jo pupu pöksyssä. Mutta kun et suostu empiiriseen testiin niin aika turha sun on tota itkuakaan jatkaa.
     
  20. Substitute

    Substitute Gearhead

    Tässä.
     

Kerro tästä muillekin!