Th350 jäähdyttimen putket

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja manha, 6.3.2017.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ja mikä tekee tästä "yleisneuvon"?
     
  2. Substitute

    Substitute Gearhead

    Toistan taas, hullunkierto on eri asia kuin koko kierron tulppaaminen.
     
  3. Substitute

    Substitute Gearhead

    Mudracer, veto uhosi oli ihan eri tilanteeseen kuin tämän aiheen aloitukseen.
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mikä ihmeen uho, sulla olis nyt mahis saada tyhmiltä rahat pois.
     
  5. DX

    DX Double Gearhead

    et sä tossa mitään toista, lisäilet omias,
    neuvoskos täällä joku tulppaamaan koko kierron, pikkasen ihmeteltävää olis tukkia kolviiskymppisestä sekä jäähy-, että bypasskierto,
    vai mitä sää ny höriset?
     
    manha tykkää tästä.
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Varsinkin kun se ohituksen tukkiminen ei ole mikään pikahomma.
    Tässä olis muuten jollekkin "auto"lehdelle pikku vinkki, onko essonbaarin legenda totta vai tarua.
     
  7. DX

    DX Double Gearhead

    alottaja tiedosti riskin jäähdyttämättä jättämisestä ja kysyi vain ja ainostaan,
    että onko jäähylinjan tukkimisesta lisähaittaa verraten hullunkiertoon ja sai haluamansa vastauksen,
    niin sitten alkoi käsittämätön vastaajalla marmattaminen ja yritys mustamaalata olkiukkojen kera teknisesti oikean, mutta mukamasmoraalisesti väärän vastauksen antamisen vuoksi,
    kuitenkin hän vastasi itse kysymykseen juuri siten kuin kysyjä toivoikin,
    eikä sen sijaan esmes alkanut saarnaamaan jäähdyttämättä jättämisen haitoista.
     
    manha tykkää tästä.
  8. Substitute

    Substitute Gearhead

    Ihme venkoilua.
    Kyllä ihan selvästi sanottiin että th350 lootan jäädytyskierron voi tukkia kun sitä manha kysyi.

    Mahnan kysymys (Otsikossa th350):

    Voiko kyseisen lootan jäähdyttimen putkien lähdöt tukkia,vai pitääkö niiden kiertää toisiinsa?
    Mudracerin vastaus:

    Öölipumpussa on by-bass kuula joka päästää mehun sinne minne sen kuuluukin mennä jos tulppaat ne lähdöt. 350 toosaa on saanu ilmajäähdytteisellä turbaanilla myös.

    Sovitaanko niin että minä ja jokainen muukin voin olla tuosta tulppaamisen järkevyydestä sitä meitlä mitä hluaa, niin myös minä. Minun mielestä tuo ei ole järkevää käyttöäautonkaan kohdalla.

    Ja lopettakaa asian sivusta venkoilu, eiköhän tämä itse asia olla jo ihan selvä.
     
  9. Substitute

    Substitute Gearhead

    By-pass kerron tukkimisesta ei ole kukaan hörissyt sinua lukuunottamatta DX.
     
  10. DX

    DX Double Gearhead

    puhuit koko kierron tukkimisesta, eikös siihen kuulu myös by-pass,
    sori että kysyin mitä ihmettä sillä tarkoitat, mutta tarkotitkin sitten vissiin vaan jäähykierron tukkimista,
    mudis sulta siitä jotain kysyikin, että mites erilainen asia se loppuviimeksi onkaan numeroiden valossa,
    väistit kysymyksen.

    No täytyy vielä varuiksi varottaa manhaa, että ajelee nätisti ettei dieselistä kiipeile lakrut päällekkäin.
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Vaikeaahan se on vastata kun ei tiedä. Jänkätä voi silti viikkotolkulla.
     
  12. hantta

    hantta Double Gearhead

    Kelpaako oheiskysymys? Minkälainen on se jäähdyttävä turbiini, kaiketi vahvasti rivoitettu?
     
  13. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Ihme jankkausta.... Sekin on yksi vaihtoehto ettei tulppaa mitään putkia. Saattaa hyvinkin kerkee ajaa pihasta talliin enneku ööli loppuu.:poff::poff:
     
    KajS, PauliR, hantta ja 1 muu tykkäävät tästä.
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tossa yks versio.
    [​IMG]

    Ton jäähdytystehosta voi olla montaa mieltä mutta oleellisinta on se että lootasta ei lähde eikä tule mitään putkia.
     
  15. Substitute

    Substitute Gearhead

    Ja kannattaa huomioida että niissä ilmajäähdytetyissä verisoissa coolerin by-pass venttiili on jätetty tehtaalla pois että öljy kiertäisi sen kautta ilman rajoitusta.
     
  16. DX

    DX Double Gearhead

    joo, ylimääränen osahan se olisi,
    ja sun mielestäsi varmistaa voitelun ku muuten veivinlakrut kiipeile päällekkäin, olishan se paska homma,
    kun on meinaan ihan mahdottomat vaihtaa ne tollaseen tomaattitoosaan
     
  17. Substitute

    Substitute Gearhead

    Automaattilootan liukulaakerithan on ihan helppo vaihtaa peruskorjauksen yhteydessä. Aikaahan siihen toki menee.
     
  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

  19. jarona

    jarona Gearhead

    Haluaisin nähdä ne 1" hydrauliletkut ihan livenä...
     
  20. Substitute

    Substitute Gearhead

    Arvioin tuon tuuman niiden paksuudeksi, mutta helvetin paksut ne ulkohalkaisijaltaan on, ohuemmissa nippojen sisäreiät ja letkujen sisähalkaisijat oli pienet.

    Voin ne mitata kun käyn tallilla jos asia tuntuu tärkeältä.
     

Kerro tästä muillekin!