TH350 kickdown vaijerin säätöhämmästelyä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Valapatto, 13.4.2014.

  1. Valapatto

    Valapatto 2nd gear

    Havainnollistava kuva häikäisevillä kuvankäsittelyefekteillä:

    [​IMG]

    Käsittääkseni homman pitäisi olla niinkin yksinkertainen että painaen puolikuusta (kohta 1) ---> lämä pohjaan ---> puolikuu takas ylös-->profit.

    Jotenkin tää ei vaan mulla toimi, kun painan ton puolikuun pohjaan ja läpät pystyyn mitään muutosta vaijerissa ei tapahdu.

    Vaijerin saa kyllä työnnettyä sisäänpäin manuaalisesti, mutta kun käännän kaasarista täydet kaasut niin mitään ei vaijerissa tapahdu taaskaan mitään.

    Pitäiskö ton säädön olla nuolen 2 osoittamssa kohdassa silloin kun kaasua ei paineta?

    Kuuluisko kohtiin 3 ja 4 jonkinlaiset lukitukset?

    Ajellessani tallilta kotiin tajusin että varmaan kannattas tietysti tarkistaa että vaijeri on askin päässä kiinni, mutta eipä se enää etänä onnistu :odroll:
     
  2. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Pitäis...jotakuinkin.Jos toi pääsee vapaasti liukumaan tuossa hahlossa,niinku varmasti pääsee,niin eihän siellä voi oikein mitään tapahtua?Mahtaako toimia se sinun veli puolikuu??Kaasu pohjassa pitäis olla vaijeri tiukalla.Jos sitten vielä vaihdot tökkii niin voi hienosäätää hieman takas.

    Onko tullu raplattua vai onko se aina ollu noin??Voisko olla että kohdan 2 mutteria ja pulttia olis käytetty lukittamaan tuo liuku,ts. ne on väärällä puolella.

    Kuukkeli kertoo esmes hakusanoilla "th-350 tv cable adjustment" aiheesta enenpi.
     
  3. nuffield

    nuffield Gearhead

    Oiskohan se vaijeri sieltä laatikon puolelta irti, kun sen vaijerin pitäs mennä takas päin itekseen ilman työntämistä?
     
  4. Valapatto

    Valapatto 2nd gear

    Eli kyse voisi olla myös siitä että vaijeriahan ei ole nyt lukittu mitenkään tuohon liukuun.

    Jos ensi hätään vaihtaisi nuo kohdat 2 ja neljä ikään eri puolille toisiaan ja tsekkais että vaijeri on kiinni lootan päässä?

    Siellä on sitten ilmeisesti joku rautalangan pätkä jossa tuo kaapeli on kiinni jollain koukulla tjsp?
     
  5. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Juuri sellainen. Voi joutua onkimaan pihdillä kun öljypohja on paikallaan, jos se systeemi on vaijerista irti.
     
  6. Valapatto

    Valapatto 2nd gear

    Hain varmuudeksi uuden vaijerin ja se on kyllä ihan erilainen kun toi paikallaan oleva.

    Ei oo puolikuuta vaan tommonen klipsi, eikä oo tommosta liukua ollenkaan. Mutta kuulemma ei oo kun yks malli tohon askiin..tiedä näistä nyt taas sitten.
     
  7. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Nyt vaan säädät sen sit silleen että vaijeri on tiukalla kun kaasu on pohjassa.
     
  8. Kossu44

    Kossu44 3rd gear

    Kyl se on irti sieltä laatikon päästä, jollei sit ole huomattavaa vastusta kun lykkää vaijeria sisään ni sit on vaijerin kuori sökö ettei jaksa mennä takasi. Siel laatikossa on venttiilssä jousi mikä mikä kiskoo tuon vaijerin takasi vaikka se olis vaan jekku langalla käytetty kaasariin. On kyllä kurja ellei mahdoton homma laittaa se vaijeri paikalleen ilman öljy pohjan avausta. Eikös tuos askis ollu laatikon päässä vaijerissa vaan mutka mikä pujotettiin venttiilin painimessa olevan reijän läpi, ylä kautta siis sokkona.
     
  9. Valapatto

    Valapatto 2nd gear

    Kävin eilen (tai siis viime yönä koska perheelliset harrastaa öisin) vaihtamassa tuon vaijerin, vanhassa oli jotain pielessä koska sen säätöä ei kyllä saanut mitenkään edes sinnepäin..

    Uuden vaijerin myötä selvisi myös tuon säätö, se varsinainen kickdown tapahtuu siis noin sentin parin matkalla, luulin että vaijerin pitäis liikkua enemmänkin.

    Laitoin kaasun melkein täysin auki ja vaijerin sit siihen niin että että se vetää tiukalle kun lappu on kokonaan lattiassa.

    Olipa muuten aika **seestä tuon vaihtaminen, liikoja tiloja ei ollut kun on peltisarjatkin siinä tiellä.

    Varsinaiseen oireeseen eli liian korkeisiin vaihtokierroksiin tuo ei vaikuttanut, mutta se onkin jo taas sitten toisen topikin aihe,seuraavaksi pitää opiskella modulaattorin ja governorin toimintaa ja säätöä :lol:

    Tällä hetkellä vaihtaa komeasti kun lutku on pohjassa, mutta osakaasulla saisi vaihtaa aikaisemmin. Nyt vedättää siis aivan liian ylös.
     
  10. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Kai se voi hieman niihin vaihtoihinkin vaikuttaa.Jos vaihtaa "myöhässä" ja vaihto on normaalia napakampi,vaijeri liian tiukalla ja linjapaineet korkealla.
    Toki jos se sitä teki aiemminkin niin turha sitä sitten on sorkkia.
     
  11. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Jos sulla on säädettävä modulaattori, niin sillä saat kyllä pelattua sen kohdilleen, elikkäs modulaattorilta kun otat letkun irti, niin siellä putken sisällä on tasapäinen säätöruuvi johon pääsee käsiksi pienellä meisselillä.

    Sitä en enää muista kumminpäin se säätö toimi, mutta sen huomaa kyllä kun käännät vaikka kierroksen verran jompaankumpaan suuntaan.

    Ja jossei sulla ole säädettävää modulaattoria siinä niin laita ihmeessä tilaukseen ;)
     
  12. Valapatto

    Valapatto 2nd gear

    Säädettävän modulaattorin on joo ostoslistalla ihan ekaks ja kokeilen sillä.

    Pääsiäiseksi otan varmaankin auton ajoon ihan tieliikenteeseen asti niin helpottuu tuo testiajokin hieman.
     
  13. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Tai olla että kellonsuuntaan myöhemmälle ja vise versa...ja jossain neuvottiin kääntämään 1/4 kierrosta kerrallaan--->1-2mph(?)
     

Kerro tästä muillekin!