th350:n öljynvaihto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Anonymous, 15.1.2003.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mikäköhän mahtaa olla kyseisen laatikon öljytilavuus, entä onko turbiinilla oma tyhjennysproppunsa, paljonko on hyvä öljyn vaihtoväli tolla laatikolla?
     
  2. camaroo

    camaroo 1st gear

    muistaakseni öljyä sinne menee 11 litraa turbiinista et öljyjä voi poistaa mutta suodatin kantsii samalla vaihtaa.vaihto väliä en tiedä mutta liian harvoin nuihin yleensä öljyt vaihdetaa ja sitte ihmetellään jos ne hajoo.
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Älä vaan liruta sinne toosaan 11litraa mehua kun sinne menee rempankin jälkeen vaan ~10 litraa tyhjällä turbiinilla. Yleis vinkkinä sellainen että lootaöljyt kannattaa vaihtaa aamuisin tai silloin kun konetta ei ole käytetty moneen tuntiin. Seistessään turbiini tyhjenee vähän alle puoleen tilavuudestaan. 350lodjuun menee tällätavoin ~5litraa.
    Lootaöljyt kannatta tsekata kuumana ylämerkkiin koska öljy laajenee aika tavalla lämmetessään ja kylmänä ylärajaan täytetty on "liian" täynnä lämpimänä.
     
  4. Timmo

    Timmo 1st gear

    Heitäs TH200R4 samat luvut...
     
  5. Heimo

    Heimo 1st gear

    Niin ja jos vielä joku viitsis heittää TH700(R4?) vastaavat luvut, niin siitä saatta olla joskus apua (mulle ainakin)!
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    saako th350:n turbiinia mitenkään kokonaan tyhjennettyä, vai saako sinne se 5 litraa jäädäkin?
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    lähes joka lootaan valmistajasta riippumatta menee ~5l kun ö-pöhjan poistaa ja turbiinin saa tyhjäksi kun poraa alle 4mm reijän siihen. tuolla kuva mihin voi porata http://www.usacarclub.net/keskustelu/vi ... forum=11&9 ja sitten migillä läpi umpeen ja mehut sisään ja menoksi. [​IMG]
     
  8. Jakko

    Jakko 1st gear

    Mitä öljyä suositellaan TH350:een ?
     
  9. G-MAN

    G-MAN Gearhead

    Dexron II.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Dexron III käy myös.
     
  11. Mastodontti

    Mastodontti Gearhead

    En mene vannomaan mutta dexron kakkosta ei enää taideta valmistaa.
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Juuri tänään kävin ostamassa mobilin 2:sta ja laatikon kylessä luki vielä NEW. Oli siellä muitakin merkkejä 2:sta
     
  13. Mastodontti

    Mastodontti Gearhead

    Jep, kuulin vain amerikkalaisiin autoihin osia myyvästä kaupasta, kun hyllyssä oli pelkkää kolmosta että se on korvaamassa kakkosen jota ei enää valmisteta. tämä tosin koski vain pennzoilia ja gulfia. tiedä sitten mitä ..tun eroa niissä dexroneissa on.
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kyllä dexron II:sta valmistetaan varmaan lähes kaikilla merkeillä mutta kun ei kannata pitää liikkeen varastossa kun on laajemmin käytetty korvaava tuote eli dexron III.
     
  15. blazer

    blazer 1st gear

    voisko joku valaista tuossa oljy hommassa kun kuulee vaikka minkälaista mielipidettä"elä laita III kun ovat särkeneet laatikoita ja toiset sanoo että on III parempaa toimii laatikkokin paremmin?"taitaa olla taas niitä mutu ja kati hommia!:)
     
  16. JASSO

    JASSO Gearhead

    Dex2 on jäykempää ku 3. Kakkosta käytän vanhassa hydramaticissa mikä vaatii paksumman liemen. Omassa 350:ssä pyörii kolmoset. Kakkosel paineet talvel liika rajut. Pikkusen lipsuvan lodjun saa elpymään kakkosil vähäks aikaa. En kuitenkaan suosittele!
     
  17. pannupää

    pannupää Gearhead

    Mistäs tota II-versiota olette ostaneet?? Ehkäpä toimis tossa kesävaunussa paremmin.. Kauppiaat vaan tahtoo väittää ettei saisi ollenkaan enää po. lientä??
     
  18. SamiL

    SamiL Gearhead

    GM:n korjaamokäsikirjat neuvovat tukkimaan tämän tyhjennysreiän sitten sokealla pop-niitillä. Ei varmaan maailman varmin konsti, mutta toiminee... Eihän turbiinissa loppujen lopuksi ole kovinkaan suurta painetta.
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    Täällä Kaliforniassa joudun asioimaan autarvike liikeissä viikoittain (Kragen, AutoZone, Pep Boys) enkä missään ole nähnyt Dexron II;sta. Jos sitä on suomessa saatavilla, oiskohan "vanhaa varastoa?"
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kempeleessä ainakin on myynnissä Valvolinen Dexron II:sta eikä ole vanhaa varastoa.
     

Kerro tästä muillekin!