TH350 preppaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja iikka-, 23.12.2011.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    "Jenkkilä" my6y melko rankkaan street/strip käyttöön pelkällä vahvemmalla ulkokehällä olevaa plootaa, se kertoo jo jotain sen kestosta.
    Tota leveää puslaa paikalleen huitoessa kannattaa olla tarkkana, kun jos se menee liian syvälle niin toinen pää supistuu niin paljon että rumpu ei sovi enää paikalleen. Jos ei halua tunkea voortin osia niin ostaa Cadillac hydramaticin leveen puslan :poff: .
     
  2. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Ajattelin laittaa mittarin laatikon lämmöille ja lootakirja sano että pitäis laatikolle menevän letkun väliin laittaa.Mutta eikös se ois parempi jos laittas tuloletkuun kun sillonhan näkis "pahimman" tilanteen mikä siellä vallitsee?!?

    Miten ootte laitellu noita???Arvelin et samaan konkurssiin laittas in-line-filterin,vahä niinku tuplavarmistukseks.Saako tollasia kittejä valmiina mistään,ku siinähän pitäs olla bypass-valve samassa?
     
  3. moimoi

    moimoi 1st gear

    Mä laitoin ton laatiko öljyn lämpötilan anturin laatikon öljypohjaan.
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    "Oikeaa" paikka lämpöanturille ei taida ollakkaan mutta helpommalla pääsee kun ruuvaa anturin plootan kyljessä oleviin jenkoihin. Paineentarkastus reijissä on 1/8 jenka ja melko monen mittarin anturissa on sama. Amuliini johtaa lämpöä riittävän nopeasti todellisen lämpötilan toteamiseksi.
     
  5. Kossu44

    Kossu44 Gearhead

    In line filtterin voi adoptoida vaikka voortin laatikoista. Esim 4r100 laatikos on käytös kahdel jenka koolla ja saapa niitä klemmari liitoksellaki. Tuo laatikko löytyy esim pikkareista.
     
  6. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Oolsprite,kiitoksia herroille vastauksista.
     
  7. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Riittääkö noille laatikon lämmöille ihan normaali moottorin öljynlämpömittarin asteikko??!
    Vai minkälaisia lämpöjä siellä esiintyy??
    Oisko antaa jotain kipurajaa et sen ylittyessä kannattas ajelella nätimmin ja antaa laatikon jäähtyä??
     
  8. iikka-

    iikka- 3rd gear

    No nyt on loota leväytetty, ja huomattiinpa siinä että onkin turbiinilukollinen malli eli lienee TH350C. Tuo lukko tuossa ainakaan ei kai paras ole eli pitäs hommata normaalit rojut.

    Naapurilla olis toimivana purettu TH350 diesel pickupista lähtöisin, en ole tosin päässyt tutkimaan onko lukollinen vai ei. Lootasta on kiinnityskorva halki.

    Kysymys kuuluukin, onko nuo vaihtokelpoisia keskenään? Eli kuori tuosta 350C:stä ja sisäromut tuosta dieselin perästä olleesta? Jotain mitä kannattaa oottaa tuossa huomioon?
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mikäs siinä on heikkoa? Ahdetun 383 koneen persiissä tollanen lukkoloota kestää paremmin kuin manuaalit.
     
  10. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Mites noista vaihtoehdoista kannattas rakentaa sit?

    Tuon dieselin perässä olleen lootan kävin kattomassa, ei ole lukkoloota.

    Niin, tuosta lukkolootasta muuten sellanen juttu että siinä ei ollut koko sprägiä, eikä sitä etummaista levypakkaakaan. Siis sitä mikä tulee heti öljypumpun jälkeen. Räjäytyskuvien mukaan ne pitäs tosta 350C:stäkin löytyä? Vai kuulusko sen ollakki noin?
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Se on 250. Sitä ei kannata kasin perään laittaa.
     
  12. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Jahas, selvispä sitten sekin. :D Lieneekö nuo kuoret vaihtokelposia keskenään vai onko jotain eroja kanavissa? Siis tuo 250C ja 350?
     
  13. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Meinasin rakentaa ton mun varalaatikon ton mun uuden koneen jatkoks ja sillä ajatuksella että se myös sais kestää "vähän" rääkkäämistä ja satunnaisia strippikokeiluja.Tehoja siitä toivottavasti irtoo 400-450hv
    Vaihdot pitää olla napakat,joten shiftkitillinen paketti on must.

    Hoitasko jompi kumpi näistä homman:
    http://www.summitracing.com/parts/hup-hp3298k
    http://www.summitracing.com/parts/tci-328800/overview/

    Vai joku muu,mikä?!?

    Yhtenä ajatuksena olis myös manuaalikoneisto,mutta onnistuuko se tollasella kitillä vai pitääkö siihen uusia koko venttiilikoneisto??

    Mitä sanoo raati???
     
  14. 383

    383 Gearhead

    kyllä noilla osilla pääsee alkuun

    tarvii oman koneiston :soosoo:
     
  15. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Lyhempi häntä on tossa mun vanhassa ku siinä minkä meinasin rempata,kysynkin nyt että voinko vaihtaa pelkän hännän siitä vanhasta vai pitääkö vaihtaa jotain muitakin osia?
    Voi olla tyhmä kysymys muttakun näistä en paljoakaan ymmärrä niin siksi kysyn :eek:
    Vanhassa häntä on n.13cm ja siinä toisessa n.23cm
     
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ulostuloaleksi on viimeinen osa joka lootasta ylös nousee!
    Ja vakio koneiston saa muutettua manuaaliksi ihan helpolla.
     
  17. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Okkei,kyllä mä saan kaveriks siihen tyypin joka noita on kasaillu,mut siis jos mä otan ton lyhemmän hännän ja ymppään sen siihen jossa on alunperin pitempi häntä niin jääkö sieltä joku akseli toköttämään ulos,siis onko nuo vaihtokelpoisia keskenään???
    Lähinnä siks näin että kardaanin pituutta ei tarviis muuttaa.
     
  18. supo

    supo Double Gearhead

    Laitoin YV:tä asian tiimoilta!!
     
  19. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Jepsis,tilasin sitte ton TCI:n Pro Super Transmission Overhaul Kitin,osanro: 328800
    Noita kai ne TCI:llä ilmeisesti laittaa niiden streetfighter-laatikoihinkin.

    Varmaan ihan pätevä,vai mitä ootte mieltä?!?Kellään kokemuksia??
     
  20. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Supolle tattis!!!

    Laatikon laitoin roikkumaan että tulee loputkin ölpät pihalle.

    Racempi intermediate spragi tilattu myös,ilmeisesti aika yleinen sulake.
    Ymmärsin tuolta ameriikan foorumeilta että toi ottaa vastaan aikamoisen paukun ylöspäin vaihtaessa kovilla kierroksilla??
     

Kerro tästä muillekin!