TH350 vaihteet kateissa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Henkseli, 29.6.2006.

  1. Henkseli

    Henkseli Gearhead

    Laatikosta ei löydy pykälää eteen eikä taakse. Joskus kylmänä saattaa vaihde löytyä, mutta lämpimänä ei. Muutaman kerran bensiksellä tankkauksen jälkeen on pitänyt painaa kaasua, jotta löytyy eteenpäin vievä voima. Oliskohan sekin aiheuttanut jo tuhoa tai koko ongelman?

    nimim. pääsinkö vaihteistokauppaan omaa tyhmyyttäni
     
  2. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Kai siellä on öljyä?
     
  3. Speedo

    Speedo Gearhead

    Onko öljyä oikea määrä?

    Jos tämä on kunnossa niin mainittu vika voi olla tiiviste/tiivisteet laatikon sisäkaluissa sökönä Kylmällä jäykällä öljyllä vuodot ovat pienempiä -> pitää jonkin verran paineita ja vaihteet kytkeytyvät. Lämmin ohut öljy vuotaa tiivisteiden ohi -> ei paineita, ei vaihteita.

    Jos kyse on edellä mainitusta viasta, niin remointissa voi pärjätä pelkillä uusilla tiivisteillä. Jos ajelu jatkuu, niin riittämättömät paineet eivät jaksa pitää kytkinpakkoja kiinni ja ne luistavat piloille, jolloin remontin hinta nousee.

    Tarkasta öljymäärä ja toivo että vika on siinä.
     
  4. Ylli

    Ylli Gearhead

    Öljypumppu, jos öljyä on oikea määrä!
     
  5. Henkseli

    Henkseli Gearhead

    Öljyä on oikea määrä, ei tullut sitä mainittua. Alipainettakin loota saa.

    Mikä aiheuttaa tiivisteiden pettämisen? Tarvitseeko öljypumppuremontissa purkaa koko laatikko?
     
  6. Speedo

    Speedo Gearhead

    Jos öljy käy liian kuumana, kumitiivisteet kovettuvat.

    Öljypumppu on laatikossa ensimmäisenä heti turbiinin takana, joten siihen pääsee kohtuu helposti käsiksi. Edellyttää kuitenkin valitettavasti lootan irroitusta autosta.
     
  7. Henkseli

    Henkseli Gearhead

    Kiitos vastauksista. Pitänee tiputtaa loota autosta ja kiikuttaa korjaamoon. Samalla tulee sitten vaihdettua myös 10" turbiini. On se hyvä, että vikoja löytyy niin tulee tehtyä samalla tuokin homma. :odroll: :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!