TH350; vika vai ominaisuus seisomisen jälkeen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja AnHie65, 22.6.2018.

  1. AnHie65

    AnHie65 2nd gear

    -72 ilmeisesti öljynvaihtoja lukuunottamatta muuten avaamaton vaihteisto.

    1. oire. Seistyään muutaman viikon ja tallista peruuttamisen jälkeen vaihdettaessa D ei meinaa lähteä liikkeelle, vaikka kierrokset nousee. Jahka lähtee, niin sen jälkeen vaihtelee hyvin, kunhan käytetään autoa lähes päivittäin.

    Voiko öljyt laskea seisottuaan pois kriittisistä paikoista ja aiheuttaa tuollaista?

    2. oire. Kerran teki ajossa viikko sitten sen, kun ajoin n. 50 tasakaasulla lievään alamäkeen, vaihtoi auto kakkoselle itsekseen. Ei aikaisemmin tällaista tehnyt. Toki jälkikäteen miettiessä onhan rattivaihdekeppi voinut olla siinä ja siinä oliko D:n ja kakkosen välissä...

    Öljyä on tikun mukaan, on kauniin punaista, on ollut sitä ainakin omistamani 3 vuotta. Ja vaihdettu lähes vuosittain, käyttö kesäaikaista.

    AHi
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    En oo spesialisti mut oisko tiivisteet vähän huonona tai venttiilipöydässä jotain pientä?
     
  3. Jsp

    Jsp Gearhead

    Se on GM joten kuuluu asiaan. :poff:
     
  4. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    Oire 1 moparin pikku laatikossa sama oire, korjaus: starttaa N:llä
     
  5. xarper

    xarper Gearhead

    Oire 1 hävis mulla kun vaihoin öljyt ja suodattimen ja säädin pannat.
     
  6. peltsi

    peltsi Gearhead

    Pakkojen tiivarit vanhoja ja kovettuneita eli rummut tyhjenee öljyistä ja kestää aikansa ennen ku ne taas on täynnä. Pakassa/rummussa 1-2dl öljyä ja sitä syötetään parin millin reijän kautta.
    Varmaan remppa tiedossa jossakin vaiheessa mutta 350:een se on melko helppo homma.
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei niissä pakoissa ole ööliä edes lusikallista ennenkuin ne menee päälle siis. Mutta oire johtuu siitä että kumit on korppuuntunu.
     
  8. AnHie65

    AnHie65 2nd gear

    Kiitos kaikille, vastausten suunta kovin samanlainen. Kevyttä remppaa siis ajokauden ulkopuolella.

    AHi
     

Kerro tästä muillekin!