1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

TH350 VUOTAA ÖLJYÄ TURBIININ STEFALTA.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Busch, 21.10.2018.

  1. Busch

    Busch 1st gear

    En löytänyt haulla mitään vastaavaa tapausta.
    Laatikkona th350 Pullauttanut vaihteiston etustefan joskus 2000-luvun alussa päästömittauksessa ja siitä asti seissyt. Nyt laatikkoon vaihdettu uusi etuhela, pullahtanut etustefa, uusi turbiini, b&m shiftkit ja säädettävä modulaattori. Auto toimi yhden viikonlopun moiteettomasti kunnes alkoi vuotamaan öljyä reippaasti etustefan ja turbiinin kaulan välistä.
    Noi ei muutakun vaihteisto pöydälle. Havaitsin että etuhela ei ollut painunut riittävän pohjaan. Samalla tarkastin paineilmalla että ilma kulkee huohottimesta öljypohjaan ja turbiini akselin vierestä menevästä reiästä öljypohjaan. No etuhela pohjaan asti ja uusi stefa paikoillensa.
    Hetkenpäästä havaitsin pienehkön öljyvuodon Kickdown-vaijerin juuresta. No tiivistin tuon öljyvuodon ja peruutin auton tallista pihalle, jonka jälkeen havaitsin että vaihteisto alkoi vuotamaan taas reippaasti öljyä vaihteiston etustefan ja turbiini kaulan välistä. Eli samasta paikkaa!
    Jostain tuo vaihteisto tekee painette?

    Osaisko joku antaa neuvoja tälläseen vikaan ei huvittais kovin montaa kertaa enää tuota laatikkoa repiä irti autosta.
     
    Muokattu: 21.10.2018
  2. hantta

    hantta Gearhead

    Kato öljypumpun tiiviste ;)
     
  3. Busch

    Busch 1st gear

    Kerro tarkemmin, mikä sielä pettää?
     
    hantta tykkää tästä.
  4. hantta

    hantta Gearhead

    Jos on väärässä asennossa, aiheuttaa paineen stefan taakse ;)
     
  5. Busch

    Busch 1st gear

    Ok, kiitos tiedosta. täytyy huomenna töiden jälkeen napata vaihteisto pois ja irroittaa öljypumppu.
     
  6. markoyt

    markoyt 2nd gear

    No siis tämä öljypumpun ulkokehällä oleva iso "O rengas" kovettuu ja alkaa vuotamaan...öljypumpun pultin kantojen alle tulevat tiivisteet kannattaa kasatessa laittaa uudet.
     
  7. Busch

    Busch 1st gear

    No siis tuon ison ''o-renkaan'' tiedänkin, mutta kun ei pumpun rakenne ole täysin selvillä niin ajattelin että sielä on jokin tiiviste väärässä asennossa tai rikki pumpun sisällä??

    Öljyvuoto nimenomaan tulee turbiinin kaulan ja stefan välistä ei öljypumpun ulkokehältä.
     
  8. americar

    americar 1st gear

    Mul vuotaa stw kans jostain vaihteiston ja moottorin välistä vaihteisto öljyn näköistä nestettä.... Nosturia ei ole niin eioo viittiny kattoo ja tikun mukaan mitään ei ole hävinnyt... Wtf?? Ja toisekseen jos auto seisoo paikallaan muutamia päiviä näyttäisi tulevan just huohotin putken alle läntti... Uusi suodatin ja tiivisteet on, paitsi tais korjaajalta jäädä just se stefa kattomatta
     
  9. Busch

    Busch 1st gear

    Tuo mun vuoto on sen verran runsas että sotkee tuon kotipihan ja pihatienkin. Hetkenpäästä auto ei enää liikukkaan. Toki ainahan nuo vähävuotavatkin.
     
    americar tykkää tästä.
  10. markoyt

    markoyt 2nd gear

    Eikö siinä oo öljypumpun sisällä männän tiiviste ja yks iso huulitiiviste....pumpun lohkothan tulee keskittää pannalla keskenään kun kasaa sen .....oon omaan 350:sen nuo vaihtanut....joku asiantuntevampi olis parempi kommentoimaan....mutaraaseri esim.
     
  11. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    En nyt hokaa miten tiivisteellä on se sitten vaikka väärin saa stefan taane paineen?
     
  12. Busch

    Busch 1st gear

    Öljyvuoto saatu kuriin. Hieman erikoisempi ''vika'' olikin kyseessä. Vaihteisto itsessään on th350c universaalikuorilla ja siihen on joku jossain vaiheessa vaihtanut th350 vaihteiston öljypumpun. Stefan takana olevan öljyreikä aiheutti tämän öljyvuodon.
    Öljypumppuun tehty muutama pieni muutos että saatiin öljykulkemaan tuosta reiästä öljypohjaan eikä stefan taakse.
     

Kerro tästä muillekin!