TH350C helojen lyöntituurnat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja chevy 34, 28.1.2007.

  1. chevy 34

    chevy 34 Gearhead

    Eli olisko kellään myydä tai lainata korvausta vastaan otsikon mukaisen laatikon helojen asennus tuurnia?
     
  2. chevy 34

    chevy 34 Gearhead

    löytyiskö :eek:
     
  3. chevy 34

    chevy 34 Gearhead

    Olisko..
     
  4. chevy 34

    chevy 34 Gearhead

    ..kellään?
     
  5. Naputa varovasti vanhat pois ja tee niistä.
     
  6. chevy 34

    chevy 34 Gearhead

    Eihän se noin mee... Teetän ne mieluummin sorvarilla... Sopivan nahee tappi helan sisään tukemaan lyönnin aikana seinämiä ja pieni olake mihin hela toppaa sitä sisään lyödessä +varsi mihin naputtaa vasaralla :odroll: Olipas vaikeasti selostettu mut varmaan hokasit mitä tarkoitin... Se vaan kun niitä erikokoisia tuurnia tarvii olla 9kpl ni kalliiksi tulee ostaa uudet tai teettää ne sorvarilla...

    Niin et jatkan vielä hetken aikaa etsimistä täältä..
     
  7. Hai

    Hai Double Gearhead

  8. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Mitäs jos sen vasaran sijasta miettisit prässi/puristin-tekniikkaa, ei tarttis
    välttämättä sitä sisätukea. Hitaampaa se toki on, mutta onnistuu.
     
  9. chevy 34

    chevy 34 Gearhead

    Kiitoksia linkistä.. Onhan nuo kalliit :-? Ja sit kun en ehkä tarvii noita kun kerran... Taitaa olla sorvarille töitä tiedossa :odroll:
     
  10. härpätin

    härpätin 1st gear

    Jos se tappi on irtohelan sisään "nahee" niin paikalleen lyömisen/prässäämisen jälkeen se tappi on todella"kiintee" siellä helan sisällä, ne helat menee sisäpuolelta yllättävän paljon pienemmäksi.
    Lyöminen on muutenkin täysin väärä tapa helojen asennukseen, prässätä ne kuuluu, menee vaikka vähän suuremmalla pylväsporalla.En minä ainakaan lainaisi yhtään helan asennustappiani jos joku niitä uhkaa vasaralla hakata. Jos en kyllä muutenkaan...

    Cross Stone Smoken keino on ihan toimiva jos vain yhden laatikon helat pitää vaihtaa, menee vaan vähän enemmin aikaa ja tarkkana pitää hääriä.
     
  11. chevy 34

    chevy 34 Gearhead

    Joo tiedossa on tuo helan supistuminen paikalleen laiton yhteydessä... Olen jopa onnistuneesti vaihtanut fordin v6 nokka-akselin laakeri helat itse...
    Ai miten niin on paikalleen naputtelu väärä tapa? Mulla on ainakin kirja (turbo hydra-matic 350 handbook By Ron Sessions) missä noita heloja naputellaan paikallee vasaralla :eek: Ja tiedän kyllä et prässäämällä saa meneen sen helan paremmin suoraan mutta kun ei ole sitä prässiä saatika pylväsporakonetta :mad: Joo eihän niitä asennustappeja kannata käyttää ollenkaan jos pelkää et niihin sattuu ku joku asentaa heloja... Kiitos ja terve!
     
  12. Böö

    Noin mä olen moneen laatikkoon tehnyt ja toimii 100% oikeasti, hioo vaan
    tasaiseksi helan reunan ja käy myös prässissäkin. + jokaisesta laatikosta
    tulee uudet tuurnat mutta ei helat useasti ole menneet miksikään.
     
  13. chevy 34

    chevy 34 Gearhead

    Re: Böö

    No tarvii kokeilla.. Vaan se täs jäi mietityttään kun se uusi hela pitäisi lyödä tiettyyn syvyyteen ni eikös tuo vanha hela jää kantamaan siihen asennus reiän alkupäähän? :eek: Vai oletko hionut vanhasta helasta ulkohalkaisijan pienemmäksi... Kaikkee pitää kysyä ja leikkiä tyhmää.. :wink:
     
  14. härpätin

    härpätin 1st gear

    Lyödessä hela pakkaa "nutkumaan" puoleen jos toiseenkin vinoon, seurauksena se menee reunoista liikaa kokoon ja on pesäänsä löysä.Ja reikä menee pieneksi.Niinpä ne pumpun helat sitten varsinkin lähtee paikoiltaan.
    Mulla kun on prässi noita hela ym. hommia varten niin olen asennustappeja sorvannut niin että molempia päitä voi käyttää, vieläpä useampaan eri kokoiseen helaan. Prässissä kun ne päät ei mene miksikään. Jos lyö kerrankin vasaralla niin sillä päällä ei enää heloja asenneta.
    Amerikkalaiset saa mun puolesta hakata helojaan paikalleen vaikka kivellä, niiden touhu on monessa asiassa muutenkin kivikautista, maassa pitempiä aikoja viettäneet voinevat tämän vahvistaa. Jos nimittäin ei ole sattunut olemaan kovin tummaväriset lasit päässä.
     
  15. chevy 34

    chevy 34 Gearhead

    Niin tai näin..en minäkään helan sisään menevää päätä vasaralla naputtelisi... Siinä kirjassa oli semmonen asennustappii sopiva irrotettava varsi mihin ne sit naputteli vasaralla.. Joops! Kiitoksia rakentavasta keskustelusta :wink:
     
  16. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Ompa noita laatikon heloja ja koneiden nokkalaakereita tullut naputeltua paikoilleen. Sorvannut sopivan tuurnan ja varovasti naputtelee niin ei ole ainakaan mulla irtoilleet ja tuurnan saa irti helasta ihan ottamalla. Käsittele kuin kipeää pi***a niin onnistuu :rotfl: .
     
  17. chevy 34

    chevy 34 Gearhead

    No sitähän minäkin aattelin.. Mut jos eräillä ei oo ku viiden kilon pajavasara nii eihän siitä mitään tuu :rotfl: :poff:
     

Kerro tästä muillekin!