TH400 66 erilaiset vaihtokohdat 1-2 ja 2-3

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja matti R, 31.10.2021.

  1. matti R

    matti R 3rd gear

    Potilas Caddy 66 TH400 lootalla, kd ja switchpitch johdot ei kytketty.
    Ongelma on että D-Asennossa 1-2 vaihto menee normaalisti mutta 2-3 vasta noin 70-80 km/h nopeudessa. Kaasun nosto ei vaikuta. Jos vaihdan kepistä käsin pienemmältä D:lle niin 2->3 menee normaalisti alemmassakin nopeudessa. Koska 1-2 toimii normaalisti niin veikkaan että modulaattori ja governor ei ole syynä. Öljyt ja suodatin on ok. Mistä hakisin vikaa?
     
  2. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Sarkasmia: onkohan sillä gm suunnitteluosastolla ollut jokin syy, kun se on tuohon laatikkoon laittanut nuo kd- ja switchpitch-toiminnot. Ja käyttäjä paremmin tietäessään ottaa ne sitten pois käytöstä? :rolleyes:
    Tämä siis ei ollut vastaus kysymykseen.:p
     
  3. matti R

    matti R 3rd gear

    Harva kai noita hyvin haluttuja toimintoja huvikseen ottaa pois käytöstä. Tähän on joskus vaihdettu Edelbrock jossa ei ole vipuja kd/sp kytkintä varten. Ja vanhat vivut heitetty mäkeen.
     
  4. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Aha. Jotenkin luulisin, että pienellä pähkäilyllä olisi ne kytkimet saanut toimimaan myös edelissä? Olisi vaatinut varmaan kiinnikkeiden värkkäilyä: kd lie vain kytkin joka kytkee 12V laatikkoon WOT tilanteessa ja ainakin buickin ST300 switchpitch laatikossa sitä turbiinia ohjaavia kytkimiä oli kaksi: toinen piti korkeaa stallia päällä vain tyhjäkäynnillä ja toinen kytki sen sitten korkeammilla kierroksilla. Tulisiko tuossa siis TH400 laatikosta 6 vaihteinen jos ne kytkee?? o_O
     
  5. matti R

    matti R 3rd gear

    Sinne pitää rakennella jotain vipua. Molemmat solenoidit napsaa kun antaa virtaa ja kytkinpalikka on tallessa joten kyllä ne kuntoon saadaan.

    Ihmetyttää vaan tuo kun kolmonen menee päälle vasta selvästi isommilla kierroksilla kuin kakkonen.
     

Kerro tästä muillekin!