th400 bensa vs diesel

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja smuige, 3.12.2005.

  1. smuige

    smuige Gearhead

    voiko lootaa käyttää diisselin jatkeena ja mitä muutoksia tarvii. Turbiini kait ainakin? koneeks tulis 5.7 kiissel ja loota on bop-jaolla joten adapteria ei ainakaan tarvii
     
  2. Re: th400 ja diisselöinti

    Alipainepumppu + bensakoneen imusarjan alipainetta simuloiva ruiskupumpulle menevaan "kaasuvaijeriin" kiinnittyvä modulaattori.

    TH400 askissa kun laatikonlinjapainetta ja vaihtoja (pintakaasu vs. WOT) ohjataan imusarjan alipaineella, jota ei dieselissä kiitos kaasuläppättömyyden juuri ole.

    Jos et hommaa pumppua + modulaattoria, laatikko vaihtaa aina kuten täydellä kaasulla..

    T. alipainepumppu vikaisella 350 DX+ th400 pikkarilla ajanut..
     
  3. smuige

    smuige Gearhead

    osaako joku kertoa mitä eroa on dieselin jatkeena olleessa th400 vs. bensakoneen jatkeena olleeseen?
     
  4. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Miksi vaihtaa Turbiini? Kyllä se lähtee liikkeelle bensakoneen tartunnalla
    Jos on muita laatikko vaihtoehtoja käytettävissä laita sellainen TH-400 on hyvä laatikko mutta sen taloudellisuus ei ole GM:parhaita ja esim TH-700 ja TH-350 kestää kyllä diisselin voimaa. Mulla oli Olssis alkuperäislaatikkona 350Dx:än peräs TH-200 kolmivaihteinen ja sekin toimi moitteettomasti kunnes tuhoutui 350 Bensakoneella.
     
  5. PauliP

    PauliP 1st gear

    Noissa TH400:kin on eroja kitkalevyjen määrissä sen mukaan missä autoissa ne on alunperin olleet. Mutta kyllä varmaan kaikki hyväkuntoiset kestää dieselin perässä. Samoin eroja voi olla keskipakosäätimen jousissa, mutta shift kitillähän ne voi päivittää perävälitykseen yms. sopiviksi.
    Tuo em. alipaineannostelija on tärkeä, joskin sen voi korvata "kilpakäyttöön" tarkoitetulla mekaanisella vaijerimodulaattorilla, taitaa vaan olla aika kallis.

    Samoin niissä on eripituisia häntiä, mutta kai ne yleensä on pitkällä hännällä. Laatikon kokonaispituus poikkeaa muista myöskin. Samoin se kardaanin yoke on paksumpi, ellei ole 375B (?) -malli.
     
  6. anttikristus

    anttikristus Gearhead

    Onko nuo diisselipikupeissa olleet th400:t pitkällä (9") vai lyhyellä (4") hännällä? Ja mikä yoke noissa on?
     
  7. PauliP

    PauliP 1st gear

    Pikällä ja niissä on oma yoke (isompi kuin th200,350,700).
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jokainen pistää autoonsa tietenkin mitä haluaa mutta 5.7diesel+400 tomaatti on varsinainen kiihtyvyyden tappaja :rotfl: . Ihan tavis perus 200 loota on tehtaan jäljiltä ollut vakiotoosa noissa ainakin henkilömalleissa. 200 lootalla tollainen yhdistelmä liikkuu ripeähkösti! Jos ton 400toosan kuitenkin laitat niin ei sitä turbiinia tarvii vaihtaa kun toi viisseiska kiertää yhtä paljon kuin noi 5L saastebensakikkaratkin :rotfl: .
     
  9. anttikristus

    anttikristus Gearhead

    Pelkkä TH-375 tai TH-375A on pienempi-yokeinen TH-400:n "kevennetty" versio. TH-375B on kestävämpi TH-350:n versio, jossa on ainakin enemmän levyjä kuin perus TH-350:ssä.

    Käyttötarkoitus kannattaa tietysti huomioida lootan valinnassa. Kone vaikuttaa siihen, paljonko voimaa on maksimissaan tarjolla, auton massa siihen, paljonko voimaa yleensä on käytössä. Vanissa tai pickupissa laatikko on vähän kovemmalla kuin sedanissa tai farkussa, vaikka kone olisi sama.

    Sitten on se asentamisen helppous; jos vaihtaa laatikon erilaiseen, voi joutua vaihtamaan myös esim. laatikon kannatinpalkin ja kardaanin. Eli samanlainen tilalle, jos ei ole jotain selkeää syytä tehdä toisin, esim. että haluaa ylivaihteen, paremman luotettavuuden, tms.
     
  10. rb

    rb Double Gearhead

    En viitsi avata uutta tropikkia tämän takia niin jatketaan vanhalta pohjalta:

    Mitä on nykyisin vuotuinen vero 6,2 vani dieselissä ja vastaavasti 5,0 bensakoneisessa?

    Mietin vaan kun ilmeisesti joku pakettiauto pitäisi firmalle hommata eikä kilometrejä vuodessa tulisi mitenkään kohtuuttomasti, niin kannattaisiko kenties harkita ihan bensa vania?
     
  11. jakezzz

    jakezzz 1st gear

    alta neljäsataa oli 6,2D pakulla vero. en muista tarkkaa hintaa.


    kuorkkivanissa ei ole veroja.

    -JJ
     

Kerro tästä muillekin!