TH400 ja kickdown

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja dean66, 8.6.2004.

  1. dean66

    dean66 Gearhead

    uskalsin kokeilla kaasun pohjaan laittamista ja kikkari ei vaihtanutkaan pienemmälle. toisaalta ihan hyvä, eipähän tule poljettua niin paljon, mutta toisaalta oishan se ihan kiva jos se toimisi.

    mikäs mekanismi tuossa oikein, näyttäisi joku kytkin parilla sähköjohdolla olevan kaasupolkimen vieressä, minnekkä se siitä lähtee? vai meneekö se suoraan laatikkoon?

    auttakee :smile:

    -a-
     
  2. amalo

    amalo Gearhead

    Suoraan laatikkoon. TH400:ssa on vasemmalla puolella solenoidi joka hoitelee kickdownin virkaa. Liitin pitäisi olla siinä öljypohjan yläpuolella.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Itse värkkäsin vaihdekepin (T-kahva) päähän katkaisijan, joka toimii kickdown-katkaisijana. Näin pystyn vaihdattamaan pienemmälle ilman että täytyy runtata koko kaasu pohjaan.
     
  4. dean66

    dean66 Gearhead

    viimein pääsin auton alle ja solenoidikin löytyi.

    siihen tuli vain yksi johto? vaikka siinä kaksi liitintä näyttäisi olevan. onko se toinen "vapaa" oikeasti oltava tyhjänä, vai pitäisikö siihen ojentaa esim maadoitus?

    kick ei edelleenkään toimi:)

    -a-
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei kikkaria varten tarvita kuin yksi virrallinen johto, mutta se voi olla sulla väärässä liittimessä tai sitten solenoidi on rikki/tukossa.
     
  6. amalo

    amalo Gearhead

    Joo ei ole turhan iso se reikä josta päästää paineet pois (n. 1mm), menee varmaan helposti tukkoon. Mullakin oli solenoidi kerännyt aika hyvin kitkapintamoskaa.
    Saattaa olla että solenoidin napsahtamisen kuulee jos esim. jollain metalliputkella kuulostelee siitä liittimen vierestä samalla kun antaa sinne virtaa. Saattaa kuulla myös paljaalla korvalla jos sitten öljy ei vaimenna ääntä liiaksi.
     
  7. dean66

    dean66 Gearhead

    äh kun ei osaa kysyä kerralla kaikkia kysymyksiä:)

    mutta tohtiiko sen solenoidin irrottaa noin vain vai tuleeko sieltä viistoista litraa laatikkoöljyä ulos samantien?

    -a-
     
  8. amalo

    amalo Gearhead

    Itse solenoidihan on kiinni "valve bodyssa" kahdella pultilla, liittimestä menee sitten solenoidille johto. Eli pelkästään liittimen irroittamalla et pääse solkkuun käsiksi vaan myös öljypohja on otettava irti.
     
  9. dean66

    dean66 Gearhead

    no voi prse:)

    antaapa toistaseks olla vielä ihan johtojen tutkimisasteella koko homma.)

    katsellaan ja kuulostellaan, jospa se olisi johto löysällä jossain:)

    kiitos taas avusta kaikki.

    -a-
     
  10. dean66

    dean66 Gearhead

    voehan mahoton taas.

    se ainoa johto oli tietenkin asennettu väärään liittimeen :grin:

    jo vain toimii :grin:

    -a-
     

Kerro tästä muillekin!