TH400 kunnostus ja siihen liittyviä ongelmia...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Impalala, 5.1.2014.

  1. Impalala

    Impalala 3rd gear

    Eli tommonen laatikkoprojekti on mulla meneillään. Hommasin Alton HP masterkitin sekä käytetyn 4L80E laatikon rummun ja spragin. Lootaa on jo jonkun matkaa kasattukin, kunnes ilmeni ongelma kytkinpakkojen välysten suhteen:

    - Alunperin/purettaessa direct pakassa oli 6 kitkalevyä, sekä "aalto"levy alimmaisena. Nyt kumminkin ton uuden rummun kanssa on semmonen ongelma, että 6 levyä välilevyineen ei mahdu olemaan/ei jää lainkaan välystä pakkaan, kun taas 5 levyllä kasattaessa jää ainakin 3mm välystä, joka on aika hemmetisti yli tehdasarvojen.
    Myös etummaiseen pakkaan jää liikaa välystä, luokkaa 2mm. Masterkitin mukana tulleet välilevyt on Kolenet. Sama välysongelma on intermediate pakassa. Toi sarja ei sisältänyt ylimääräisiä kitka/välilevyjä ollenkaan.

    Miten on, kannattaako tota etummaisen pakan välystä koittaa pienentää esim laittamalla tommosen aaltolevyn vai vaan suosiolla jostain hakemaan lisää kitkoja/välilevyjä? Tossa direct rummussa on th400 alkuperäinen mäntä, sen vaihtamalla erilaiseen pystyy varmaankin jonkun verran pelaamaan tota välystä kohdalleen?
    Onkos muille tullu samankaltaista ongelmaa vastaan?
     
  2. sbf

    sbf Gearhead

    Niitä metalleja pitäis olla kahta paksuutta ja niitä yhdistelemällä saa välykset passattua.
     
  3. Impalala

    Impalala 3rd gear

    Ei niissä ainakaan silmämääräisesti ollu yhtään eroa keskenään + niitä ei ollu masterkitin mukana yhtään ylimääräistä...
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mulla on eri paksuisia metallilevyjä. Muistais vaan missä ne on kun en oikein muista edes missä yks kansityökalukaan on :wink: .
     
  5. peltsi

    peltsi Gearhead

    sorvilla lisää tilaa levyille?

    mittaa minkä paksusia ne uudet metallilevyt on ja minkä paksuisia oli ne vanhat.
     
  6. Impalala

    Impalala 3rd gear

    Niin ei tossa ainoana ongelmana oo levyjen mahdollinen paksuusero, toi 4l80e rumpu on siitä kannen/päälimmäisen paksun metallilevyn kiinnitysreunuksesta alas mitattuna pari mm matalampi kuin th400 alkuperäinen.
    Ja mistä noita yleensä sorvataan vastaavissa tapauksissa?
     
  7. Impalala

    Impalala 3rd gear

    Naantalin suunnalla tuli käytyä ja mukaan tarttui hiukan varaosia ja paljon hyviä vinkkejä, kiitokset nimimerkille Mudracer!
    Laatikko on nyt kasassa venttiilipöytää+sen oheisjuttuja lukuunottamatta.
     

Kerro tästä muillekin!