th400 , oisko laatikolle tehdä jotain.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja coupe 74, 30.10.2003.

  1. coupe 74

    coupe 74 1st gear

    kysytääs viisaammilta mitä kyseiselle lootalle kannattaa tehdä vai kannattaako?

    auto on vette -74, perä 3.08 (vai oliko se 3.07) välityksellä.

    kone 350cid ruttua nostettu(empä muista mikä mut pumppupbensalla toimii hienosti), venakoko vakio, rulla vipat,
    noukka cranen hydraulinen (en perk. muista mikä) tais olla vääntöalue (vai mikä lie olikaan) 2000-6000rpm.
    performer RPM imari ja 650db holikka.
    kanavia hiukan portattu.
    peltisatsit tulollaan.

    kuulostaako edes järkevältä yhtälöltä?

    eli asiaan miten ja tartteeko askia vahvistaa, entäs kuinka siitä saadaan tikempi (levyjä lisää??),
    ja mitähän mahdollisesti lysti maksaa noin suurinpiirtein.
    turbaaniakin saa ehdotella koska on myös hankinta listalla.

    voisko tommosta pakettia edes käyttökelpoisena pitää ja jos ei niin mitä muutoksia suosittelette, autolla ajetaan vain kadulla (jos joskus valmistuu)ainakin aluksi.
     
  2. coupe 74

    coupe 74 1st gear

    kommentoikaa ny jotain
     
  3. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    No mä voin kokeilla... Joku nää mun sanomiset kuitenkin kumoaa :grin: Mä olen käsittänyt että nelisatku on sen verran vahva lodju että sen pitäis kyllä kestää tommosen vakiohkon pikkulohkon jatkeena ihan hyvin. Shift Kit vois olla ihan kannattava investointi. Turbiiniks ei varmaan noin pitkällä perällä ja miedolla (?) nokalla kannata laittaa mitään kovin korkealla stallilla, semmonen pikkusen vakiota korkeampi (1600-1800rpm) vois olla ihan hyvä?
     
  4. coupe 74

    coupe 74 1st gear

    Mitä mieltä tci.n turbinista, esim: streetfighter?
     
  5. MadMan

    MadMan Gearhead

    Streetfighter voi olla liian korkeastallinen ton motin perään eli 2500-3000, riippuen kuinka paljon moottori vääntää.
    Kokeilemalla vaan. Mulla löytyis melkeen käyttämätön streetfighter ajettu n 4 tuntia.
    Stallia löyty n.3000, koneessa väännöt 573 nm
    Sitä saa lainata ja kokeilla jos haluaa.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: MadMan 2003-10-31 09:47 ]</font>
     
  6. MadMan

    MadMan Gearhead

    Sorry, se olikin breakaway, minkä tossa mainitsin.
     
  7. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Mulla on kevyesti piristetyn pikkulohkon jatkeena TH-350 joka rempattiin äskettäin, siihen lyötiin shift kit ja lisälevyjä, pitäis kestää 1280 kg ChevyII:ssa, ainakin noilla tehoilla. Välissä on TCI:n Saturday Night Special, stall just se 1600-1800 minkä mainitsin, perävälitys 3.08. Ei hirveesti ehtinyt ajelemaan kun pukkas toi talvi päälle, mutta ihan hyvältä vaikutti. Riippuu tietty vähän millasta ajoa autollas ajat, mä en ainkaan viittiny laittaa mitään yli 2000 rpm stall speed turbaania kun autolla aika paljon ajetaan hidasta cruisailuajoa, turhaan vaan turbiini luistaa ja kuumentaa öljyä.
     
  8. MadMan

    MadMan Gearhead

    Joo, öljyt lämpee oikee helvetisti jos on korkea stalli ja ottaa muutaman kiihdytyksen.
    Laitoin omaan jatkeeksi oikeen kunnollisen laatikkoöölin lauhduttimen, semmosen syylarimallisen + paluupuolelle lämpömittarin.
    Paluuöljyn lämpötilat tarttis saada pysymään max n 70 celsiuksessa.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: MadMan 2003-10-31 10:41 ]</font>
     
  9. MadMan

    MadMan Gearhead

    Niin ja tohon alkuperäiseen kysymykseen:
    Saattaa olla että pärjäät pelkällä shiftkitillä, mutta jos haluaa tosivahvan täytyy sisuskaluja uusia ja levyjä lisätä.
    Koko laatikko kannattaa rempata ja vahvistaa jos sillä haluaa oikeen kunnolla revitellä.
    Ehkä vahvistettu 350loota vois olla miedon kokoonpanon perässä kiitollisempi esim. tehohäviön takia.
    Mutta jos haluaa "pomminvarman" tosta laatikosta niin remppaa se vähän vaatii.
     
  10. coupe 74

    coupe 74 1st gear

    Tota lisä jäähdytystä ajattelin itsekkin sinne.
    pitää kaivella se noukkakortti ja mäntien tyypit viikonlopun aikaan.

    ja tohon käyttötarkotukseen, auto tulee kadulle mut ei niin cruisailuun.

    ronttosta tulee takulla saamaan.

    mukavuus(lue pehmeys) on vähemmän merkittävä tekijä, alusta vedetään muutenkin aika tiukaksi eli loota saa olla niin tiukka kun se saa olla.
     
  11. MadMan

    MadMan Gearhead

    Jos se saa kunnolla kenkää niin kannattaa harkita sitä korkeempaa stallia, tulee pehmosemmat vaihdot eikä repiminen käy paikkojen päälle.
     
  12. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Jep, manuaalikoneistolla vaihdot kyllä rasittaa muita paikkoja. Muista että lodju ei saa käydä liian kylmänä!
     
  13. coupe 74

    coupe 74 1st gear

    Mites noi lämpötilat menee eli varmaan kantsis laittaa se lämpö mittari sinne.

    missä lämpötilassa vähintään pitää olla ja mikä max.

    onko öljyllä käytännössä eroja esim dexron 2 tai 3
     
  14. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Mun käsittääkseni öljyn lämpötilan tulis olla siinä 80 asteen kieppeillä... Korjatkoon joku jos olen väärässä.
     
  15. MadMan

    MadMan Gearhead

    Paluuöljyn lämpö max 70 celsiusta, näin kertoi P.Nätkin kysyessäni asiaa häneltä, kun kävin ton 400sen breikkilaatikon hakemassa häneltä. En viitti ammattimiehen sanaa epäillä. Lauhduttimen laatikossakin löytyy ohjeet moiselle arvolle.
     

Kerro tästä muillekin!