Th400, tiputtaa kolmoselta kakkoselle ja muutenkin ahdistaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja peltsi, 23.8.2012.

  1. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Re: Th400, tiputtaa kolmoselta kakkoselle ja muutenkin ahdis

    Kyllä niitä tiivgisteitä voi käyttää, jos ne muuten on vaan ok kuntoiset. Muista laittaa oikein päin.
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Re: Th400, tiputtaa kolmoselta kakkoselle ja muutenkin ahdis

    Jos se välipelti on 3-kertainen niin siinä on dual feed, muuten ei.
     
  3. peltsi

    peltsi Gearhead

  4. peltsi

    peltsi Gearhead

    Re: Th400, tiputtaa kolmoselta kakkoselle ja muutenkin ahdis

    Mikä tarkoitus sillä on kun etummaisen pakan jousiasetelmasta on jätetty pari jousta pois?
    Sellanen erikoisuus tuli viellä vastaan että etummaisen rummun huulitiivisteessä ei ollut huulta yläviistoon vaan ainoastaan tiivisterenkaan tapanen tiiviste. Nyt siihen tuli huulitiiviste. Todennäköisesti tuo on vuotanut mutta onko siitä varsinaisesti mitään haittaa...
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Re: Th400, tiputtaa kolmoselta kakkoselle ja muutenkin ahdis

    Se etummainen pakka on aina kiinni kun hylsy liikkuu eteen, eikä sillä ole kiire pois päältä kun pakkia tyrkytetään.
     
  6. peltsi

    peltsi Gearhead

    Re: Th400, tiputtaa kolmoselta kakkoselle ja muutenkin ahdis

    Juu tää tuli kuntoon... Kiitos vinkeistä

    https://lh3.googleusercontent.com/-CcP4 ... UNSET%255D

    Sellanen viellä kun nyt paikalla olevasta laatikosta puuttuu laatikon kiinnityskorvake siitä klo 11 kohdalta, tän lisäks LS koneessa ei ilmeisesti ole kierrettä klo 13 kiinnityskorvakkeen kohdalla.
    Joten laatikko on nyt vain alimmalla neljällä pultilla kiinni.
    Riittääköhän toi vai pitääkö vaihtaa kuoret tuohon varalaatikkoon.
    Murtunutta korvaketta ei edellinen omistaja tietysti ollut laittanu talteen.

    Seuraavaksi uusi turbiini, perän välitykset, sytkä, vahvikkeet keinuvivuille etc. Joten toivottavasti lumet pysyy maassa viellä pitkään.
     
  7. peltsi

    peltsi Gearhead

    Re: Th400, tiputtaa kolmoselta kakkoselle ja muutenkin ahdis

    .......
     
  8. peltsi

    peltsi Gearhead

    Re: Th400, tiputtaa kolmoselta kakkoselle ja muutenkin ahdis

    onko tuon TH400:n etummaisella pannalla muuta merkitystä kuin moottorijarrutus pakko kakkosella?

    Entä jos nyppää valvebodyn auki siten että laatikko on autossa kiinni niin mitä vaseliinia voi käyttää niiden kuulien kiinnittämisessä laatikkoon asennuksen ajaksi? vai onko se vaseliinin määrä niin pieni ettei ole väliä mitä käyttää?
     
  9. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Re: Th400, tiputtaa kolmoselta kakkoselle ja muutenkin ahdis

    siihen on olemassa dr.trannyn assembly goo-rasvaa. jn-trading myy.
     
  10. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Re: Th400, tiputtaa kolmoselta kakkoselle ja muutenkin ahdis

    Ite hitsasin onnistuneesti yhden TH350 kiinnityskorvan, tässäkään tapauksessa ei korvaa ollut tallella. Putsas vaan hyvin niin onnistu hitsaus ihan kivasti. Vaatii tietty alumiinihitsausvehkeet.
     
  11. peltsi

    peltsi Gearhead

    Re: Th400, tiputtaa kolmoselta kakkoselle ja muutenkin ahdis


    joo ajattelin jo että jos leikkais korvakkeen irti klo13 kohdalta ja hitsais sen siihen lohjenneen tilalle.
     
  12. peltsi

    peltsi Gearhead

    Re: Th400, tiputtaa kolmoselta kakkoselle ja muutenkin ahdis

    Vitut tämäkään sitten tullut kuntoon.
    Alunperin laatikko jurras vastaan kun löi D :llä löylyy ja heitti kovassa nopeudessa viellä kakkosta.
    Lopuksi vaihteet kytkeyty hitaasti.
    Kun avasin laatikon niin muuta ei löytynyt kuin palanut kakkosen panta ja glygolia oli öljyssä.

    Vaihdoin kitkat-metallit-tiivisteet-holkit + ulkoinen jäähdytin

    Nyt remontin jälkeen kaikki tuntu pelaavan hienosti ja vaihdot oli napakoita.

    Ajattelin koittaa kuukauden sisäänajon jälkeen että miten laatikko pitää ja vaihtaa kun repii kaiken mitä koneesta lähtee.
    Paikalta tälli tiskiin ja vaihteet vaihtu hyvin ylös asti mutta eikö toi helvetti heittäny 140:ssä takas kakkoselle vaikka kierroksia oli n. 5500.
    Hiukan helppas kaasua niin lähti vetämään kolmosella mutta kun kaasun runttas pohjaan niin taas heitti kakkosta.

    Tuli mieleen että viimeksi ongelmat alko kun kytkin kikkerin toimintaan. otin sen pois käytöstä ja uudestaan koittamaan ja nyt ei heittänyt kesken kaiken pienempää. Tuntu että kulku olis taas "normaalia"....

    Sen tää testi maksoi että pakkokakkosella ei ole moottorijarrutusta ja vaihteet ei napsahda enää yhtä terävästi.
    Pitoo tuntuis kaikilla vaihteilla olevan.

    Linjapaineet on hyvät ja yläkantissa. Pakkokakkosella vaatii vähän kierroksia jotta paine nousee 8 -> 11 baariin.
    Ajossa D:llä paineet seuraa alipaineen muuttumista.
    Jo startatessa paineet nousee ylös.

    Olisiko ideoita että missä vitussa oikein on vikaa? voiko kikkerin takia valua painetta kakkosen pannan mäntään (se saattoi olla syy kun laatikko aikoinaan haras vastaan). voiko tällä olla yhteyttä siihen että vaihdotkin hieman löysty, tulikohan johonki vuoto...
    Nyt ilmeisesti panta ei kiristy lainkaan kun ei kerran ole moottorijarrua pakkokakkosella.
     
  13. peltsi

    peltsi Gearhead

    Re: Th400, tiputtaa kolmoselta kakkoselle ja muutenkin ahdis

    Hiljasta on, onko kaikki laatikkogurut kesälomil? :D

    Lähinnä kiinostais että voiko kakkosen moottorijarrutuksen häviämiseen olla muuta syytä ku panta palasina tai mäntä vuotaa/jumissa? voiko tälläisellä olla yhteyttä siihen että vaihteet ei vaihdu enää niin terävästi ku ennen.
    Vaihdot on kyllä melko nopeita verrattuna vakio lootaan mutta ennen ne nykäs kunnolla vaihtaessa.

    laatikossa on todennäköisesti transgon 1-2 shiftkit

    Nostin jo kakkos lootan pöydälle ja laitan siihen dualfeed modauksen ja avaan vähän 1-2 ja 2-3 vaihtojen öljyreikiä jos en löydä paikalla olevasta lootasta vikapaikkaa...
     
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Re: Th400, tiputtaa kolmoselta kakkoselle ja muutenkin ahdis

    Kikkaritsydeemi ei vaikuta kuin venakoneiston venttiileihin, ei yhteenkään mäntään.
    Ota öölipohja irti ja kato mitä mujua sieltä löytyy. Tossa vähän aikaa sitten moottorijarrun puuttumiseen ja lootan hajoamiseen oli syynä se että pannasta oli irronnut kitkapinta palasina ihan kokonaan.
    [​IMG]
    Ja kakkonen on päällä kolosen kanssa yhtäaikaa ja jos kolonen luistaa niin kakkonen on silloin päällä.
     
  15. peltsi

    peltsi Gearhead

    Re: Th400, tiputtaa kolmoselta kakkoselle ja muutenkin ahdis

    mikä hitto sen pannan rikkoo... ennen remonttia se oli palanu ja nyt ekalla repäsyllä taas paskaks... missä tilanteessa se panta joutuu koville? onko se pakkovaihteilla kun antaa löylyä 1-2 ja 3-2 vaihdoissa?
     
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Re: Th400, tiputtaa kolmoselta kakkoselle ja muutenkin ahdis

    Jos kakkosen levyt luistaa niin panta ei yksin jaksa pitää.
     
  17. peltsi

    peltsi Gearhead

    Re: Th400, tiputtaa kolmoselta kakkoselle ja muutenkin ahdis

    Jaaha, tainnu asentaja itte ryssiä ja kunnolla Accumulaattorin e-clipsi kahdessa osassa ja mäntä päässyt nousemaan liian ylös, männänrengas plumpsahtanu ulos ja kiilannu männän ylös.

    https://lh4.googleusercontent.com/-_-d0 ... UNSET%255D

    sopiiko oireisiin eli vaihdot löysiä ja moottorijarru puuttuu? :mad: :poff: :soosoo: :argue:

    No tulipahan prepattuu varalaatikko ja heitettyy paikalle vaikka tuonki olis saanu varmaan kuntoon ilman laatikon irroitusta.
     
  18. esmi

    esmi Gearhead

    Re: Th400, tiputtaa kolmoselta kakkoselle ja muutenkin ahdis

    Ei ihan aiheeseen liittyvä ongelma,kuski ihmetteli ku ei meinaa vaihtaa kakkosta eli huuattaa ykkösellä liikaa kaupunki ajossa motarin rampilta ku pysähty ja kiihdytti muitten sekaa tuntu toimivan mut heti ku oli menos parkkii meinas sammua ja vähän tuntus ykkösellä ulisevan jotain kai tapahtunu ku n.1,5kk sitte isä kerkes kehua miten hienosti vaihtaa,kait se muutenkin salaa noista jenkeistä tykkäs ku niitä jenkkiauto pikkuautoja mulle aina osti, ainii kone olds 350/350 lootasta ei varmuutta mut tosiaa nykii ennen vaihtoa kakkoselle!
     
  19. J.Käkriäinen

    J.Käkriäinen 1st gear

    Re: Th400, tiputtaa kolmoselta kakkoselle ja muutenkin ahdis

    Th400, tiputtaa kolmoselta kakkoselle ja muutenkin ahdistaa :rotfl:

    Mikä TH4satasessa tilanne, kun panttaa vastaan ekalla pykälällä? Kepin asenolla (D-2-1) ei merkitystä.

    Moottorijarru on voimakas drivelläkin :odroll:
     
  20. peltsi

    peltsi Gearhead

    Re: Th400, tiputtaa kolmoselta kakkoselle ja muutenkin ahdis

    seuraava havainto, etummaisen pannan servon tappi liian lyhyt ja vaikka männän painaa pohjaan ilman jousta niin panta ei ota kiinni rumpuun, vanhalla pannalla ottaa mutta heikosti. ja vanha pantahan oli palanu.
    toi kitin mukana tullu panta on leveempi ja kiinnityskohdat aavistuksen eri kohdassa.

    Voiko sitä tappia jatkaa hitsaamalla vai onko noita saatavissa eri pituisia?
     

Kerro tästä muillekin!