TH400

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja s_juntunen84, 16.8.2007.

  1. s_juntunen84

    s_juntunen84 Gearhead

    Mitäs tommonen TH400 aski tykkää jos kickdowni ei toimi. Kestääkö ajella ilman? Kävin kattomasta yhtä deltaa. Konehuoneessa 455 ja tuo th400 perässä. Kickdownia ei kuulema saa ollenkaan toimimaan kun tarttee kuulemma sähköä ja paineita, tuumas myyjä..
     
  2. kime2

    kime2 Gearhead

    Mulla kesti rankkaa repimistä TH400 ilman kickdownia 350:n perässä hienosti koko kesän ja ei havaittavissa ollutta vikaa ja sitten 454:n perässä toisessa autossa useammankin kesän myöskään ilman mitään havaittavissa olevaa vikaa!
    Mut kannattaahan se sinne laittaa ilman muuta!
     
  3. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    TH400 ei tarvitse kuin sähkökatkaisijan joko kaasupedaalille tai kaasarin vivustoon. Joillekin tekemätön paikka? :rotfl:
     
  4. magenta

    magenta 2nd gear

    Moi
    Auto on Chevy van -90 5.7 bensa ja th400.
    Olen ihmetellyt, että mitenkähän laatikko toimii, kun ei ole kickdown vaijeria ?
    Sinne menee kyllä alipaine letku, että toimiikos se alipaineella ?
    Joku/jotain sähkö piuhoja sinne myös menee. Ainakin nopeuden tunnistin siellä kai pitäisi olla... Mistähän nopeuden tunnistin tietää mikä vaihde on päällä...
    Mika
     
  5. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Siellä on impulssianturi hännässä, se ei tiedä käytettävästä vaihteesta tuon taivaallista, mittaa vaan ulostuloakselin nopeutta.

    Kickdowni hoidetaan sähköllä, joko niin että virtalukolta tulee virta kaasupolkimessa tai sun tapauksessa TBI-ruiskuyksikön kyljessä olevan täyskaasukatkaisijan kautta laatikolle. Tai niin, että ECM tunnistaa kaasuasentoanturin (TPS) signaalin perusteella täyskaasun ja kytkee virran laatikolle. Tarkkaa kytkentätapaa en ton vuotisesta tiedä, selviäisi kyllä kytkentäkaviosta.
     
  6. lordC

    lordC Gearhead

    -86 bensavanissa 400:seen ei mee muuta ku alipaineputki,pakkivalon johto ja nopeusanturin kaapeli.
     
  7. Mopo305

    Mopo305 1st gear

    Mahtaako olla edes nelisatanen?
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Pakkivalon johto :odroll: :rotfl: .

    Alipainemodulaattori osaa vaihtaa myös pienemmälle! Jos ei halua/osaa laittaa sähköistä kikkaria toimimaan niin säädettävällä modulaattorilla lootan saa rokkaamaan.
     
  9. magenta

    magenta 2nd gear

    Nopeuden tunnistus ja kickdown

    Onkohan tietoa miten DRAC sitten tunnistaa, että nyt mennään 80:ä eikä 40:ä vaikka kardaani pyörii ihan yhtä nopeasti ?
    Ihan vaan kyselen kun en ymmärrä logiikkaa =)



    Onkohan näitä 400:ia vähän niinkun erilaisia...
    Missähän autossa on tuo systeemi tehty tuollatavalla ?
    Oliskohan jotain kuvia/kaavioita, että voisi verrata omaan ?

    Minkähän näköinen on tämä modulaattori kun ei näy mitään missä olisi jotain säätöä ?


    Tuolleen mullakin käsittääkseni menee...

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Mika
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Vai kartaani pyörii yhtä nopeasti jos mennään 4kymppiä tai 8kymppiä :eek: .

    :rotfl: . Ekassa kuvassa on modulaattori ja säätöön pääsee käsiksi kun tempaisee letkun pois. Kolmannessa kuvassa on kick-down sydeemin sähkötöspeli :rotfl: .
     
  11. magenta

    magenta 2nd gear

    ööö...hmm...heh =)... Niin siis kardaanin pyörintänopeus kiihtyy nopeuden mukaan =) Moottorin kierrokset vaihtelee vaihteen mukaan =)
    Kyl määä viäl ymmärrän =) ... jokus

    Onko tuossa ekassa kuvassa tuo mokkula siis se modulaattori ?
    Onko siinä joku ruuvi alipaineletkun alla mistä voi säätää ?
    Minkäs takia tämmöinen modulaattori on olemassa, mitä se tekee ?
    Miksi sitä pitäisi säätää ?

    Mika
     
  12. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Ja tokassa kuvassa on se imbulssianturi. Ja neljännessä kuvassa on joku alipainehärveli joka voi liittyä tai olla liittymättä mitenkään tohon modulaattoriin, mistä v*tusta sen tosta näkee.

    Ja 1986 vanin th400 on vaijerikäyttöisellä nopeusmittarilla ja se pakkivalon johto kannattaa kytkeä sieltä askin kyljestä suoraan pakkivaloille :poff:
     
  13. tha022

    tha022 Gearhead

    Onko tuossa ekassa kuvassa tuo mokkula siis se modulaattori ?
    Onko siinä joku ruuvi alipaineletkun alla mistä voi säätää ?
    Minkäs takia tämmöinen modulaattori on olemassa, mitä se tekee ?
    Miksi sitä pitäisi säätää ?

    Mika[/quote]

    Se mokkola on modulaattori ja kuten mudracer sanoi niin tempase letku irti ja kurkkaa sinne reikään sisälle sieltä löytyy säätö.

    Modulaattori säätää alipaineen mukaan yhden männän asentoo lootan sisällä.

    Säätämällä voi vaikutta hieman lootan vaihtamiseen ja jos se on rikki tai päin persettä säädetty niin eipä vaihda ollenkaan.

    Mulla TH400 454:sen peräs hätälähtö auton alla ja hyvin kestänyt vaikkakin aika kovan shift kitin sinne ruuvasin ja 32 osasen spragin.
     
  14. lordC

    lordC Gearhead

    No okei,käviskö alaspäin vaihdon kontrolli releen naru sitte paremmin? :oops: Pääasiana meinasin just tota,ettei loota välttämättä tarvii ku ton alipaine letkun toimiakseen??? Vani oli g35 5.7,eli on 400,myin pois ku rupesitte vittuilee :soosoo:
     
  15. magenta

    magenta 2nd gear

    Moi
    Onko tossa kickdown sähkö systeemissä sitten miten säätö ?
    Mika
     
  16. R.H

    R.H 1st gear

    Täys kaasulla naksahtaa kytkin, ainakin minun laitteessa. Tuskimpa muuta säätöä tarvii.
     
  17. magenta

    magenta 2nd gear

    Moi
    Eli ilmeisesti juuri siellä kaasupolkimessa on joku kytkin...
    Tai joku TPS:n johto menee sinne...
    Mika
     
  18. PauliP

    PauliP 1st gear

    Modulaattorin säätöruuvi on siellä modulaattorin letkuliittimen sisällä, eli letku irti niin löytyy. Jos on säädettävä malli.

    Ei kai tuo modulaattorin säätö ihan täysin korvaa Kick Down kytkimen puutetta? Se vaikuttaa paineisiin ja vaihtamiseen kaikilla kaasuasennoilla.
     
  19. R.H

    R.H 1st gear

    Minulla on ihan tavallinen mikrokytkin joka sijaitsee konehuoneessa. Kaasuvipu naksauttaa tuota kytkintä. Mutta sen huomasin tuossa kesällä, että kun tuo alipaine letku katkeaa /tukkeentuu niin loota ei toimi normaalisti. Vaihtaminen kestää ja kestää kunnes rysähtää isompi pykälä. Tuo alipaine modulaattori kyllä pitäisi olla kondiksessa jos meinaa ajella. Ilman kikkarin kytkintä voi kruisailla ongelmitta, mielestäni.
     
  20. Piru

    Piru 1st gear

    Joo ja jos on laiska niin kun minä, niin summitilta löytyy valmis sarja ohjeineen tuota varten.
    http://store.summitracing.com/egnsearch ... toview=sku
     

Kerro tästä muillekin!