TH400

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja s_juntunen84, 16.8.2007.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    400lootan kikkari on vain pakkovaihtosydemi ja aina kun vauhti on lootan mielestä sopiva ja modulaattori ei enää pienempää "osaa" hakea niin sähkö vaihtaa alaspäin, mutta ei tee sitä enää jos vauhtia on tarpeeksi! Suomen motarinopeuksilla modulaattorin pitäis hoitaa sama homma jos säätö on oikein.
     
  2. Lauriaa5

    Lauriaa5 3rd gear

    Liittimet TH400 kicdown

    Tietääkö kukaan, mihin nastaan viedään kaasupolkimelta tulevalta kytkimeltä jännite. On johdot olleet irti ja en tiedä kumpaan kytkeä. Sokkona ei uskalla kokeilla. Kaksi samanlaista lattaliitintä ja toisesta löytyy jännite. Lyökö maihin jos kokeilee sokkona?

    Kiitokset
    Gran Ville 1971 :oops:
     
  3. idiot

    idiot Gearhead

    [​IMG]

    [​IMG]

    tuonne 12v kun poljin on pohjassa.
     
  4. Lauriaa5

    Lauriaa5 3rd gear

    nastoja 2kpl..

    Eli siis pystysuoraan nastaan. Mulla on kaksi liitinpaikkaa siellä, tuon päällä vielä vaakasuorassa oleva liitin-nasta ja kaksi johtoa. Pitää mitata ja katsoa kumpaan tulee jännite ja kytkeä vain pystysuorassa olevaan nastaan. Miksiköhän moinen ero. Laatikko vuosimallia 71
     
  5. Lauriaa5

    Lauriaa5 3rd gear

    Kick Down

    No nyt naksuu laatikossa, kytkin vain pystysuorassa olevaan liittimeen johdon. Ajossa vielä testaamatta. Mikähän se toinen nasta ja johto oli?. Sähkökaaviossa myös sinne menee kaks johtoo??? :odroll:
     
  6. sbf

    sbf Gearhead

    Mulla on hämärä muistikuva että se toinen nasta liittyis jotenkin saastepäästöihin ja sytytyksen ajoitukseen.
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Switc-Pitch lootaan menee kax piuhaa. Ton vuotisessa ei kyllä sellaista enää pitäis olla kertoo hämärä muistikuva.
     
  8. sbf

    sbf Gearhead

  9. wahoo

    wahoo Gearhead

    Lainataan valmista aihetta. Kysessä '89 G30 Van 6,2D ja TH400. Kakkosvaihe jysähtää päälle ja kolmoselle vaihtaa rankan huudattamisen myötä noin 75km/h. Mistä kannattaisi lähteä etsimään vikaa? Alipaineletkut silmämääräisesti kunnossa. Liittyisikö vika kick-downiin?
     
  10. peltsi

    peltsi Gearhead

    Onko vika tullu yht äkkiä?

    Kakkosen vaihtoa pehmennetään accumulaattorilla joka on sen takimmaisen servon kanssa samassa paketissa.
    Jos siellä on vuoto esim. kansi ei tiivisty runkoon niin accu ei toimi.
    Kuuluuko kakkoselle vaihtaessa mitään ylimääräistä kohinaa laatikosta?

    Tuollainen vuoto myös pudottaa paineita joka saattaa venuttaa vaihteiden vaihtoa.
    En tiedä voiko viallinen kuvernööri tehdä noita vikoja....

    Oletko koittanu vaihdella kepistä vaihteita? Onko pakko kakkosella moottorijarrua?
     
  11. wahoo

    wahoo Gearhead

    Vika on ollut kesästä asti kun tuon värkin hommasin. Seisonut sitä ennen useamman vuoden.

    Kohinaa eikä muuta ihmeellistä ääntä kuuluu, alaspäin vaihteet toimii myös kunnolla. Pakkovaihteet 1-2 vaihteelle toimii ja moottorijarrutus myös.

    Öljyt ja suodatin laatikkoon on vaihtolistalla jokatapauksessa. Öljy on asiallisen näköistä.
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kannattaa testata se alipainelutkutin, jos se ei ime kunnolla niin vaikuttaa suoraan myös vaihtohetkiin ja myös vaihdon terävyyteen.
     

Kerro tästä muillekin!