Th700 ja ongelmaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Kimku, 17.4.2018.

  1. fenix

    fenix 3rd gear

    [​IMG]

    Puslan hajoaminen on yleistä 3's koppasissa firebirdeissä ja camaroissa.
    Vielä en ole kuullut että sen seurauksena olisi mitään muuta hajonnut.
    Osa ei ole kallis ja on helppo vaihtaa. Tilalle on saatavilla myös polyuretaanisia puslia mitkä kestää hyvin. Mutta esim. Energy suspension valmistama pusla on n. 10mm. korkeampi, mikä aiheuttaa voimansiirron pinion-kulman muuttumisen huonoksi. Linkin kuvassa tuo kyseinen pusla punaisena ja keskellä.
    https://www.thirdgen.org/forums/att...d1130154497-secondary-cross-member-mounts.jpg

    Katso vielä että läppärungon tv-vaijeri on kireällä kun kaasupedaali on pohjassa.
    Jos olisi hyvällä tuurilla vaan löystynyt "potkaisun" seurauksena.
     
    Muokattu: 18.4.2018
  2. Kimku

    Kimku 1st gear

    Voiko se hävittää ne vaihteet se löystyminen? Nimittäin just ennen vaihteitten katoamista yritin kiristää sitä tv vaijeria yksin kun tuntu että vaihtaa liian aikasee. Et kuin tarkka se vaijeri sitte on? Ja sen puslan edellinen omistaja kuulemma viime kesänä vaihtanu...
     
  3. fenix

    fenix 3rd gear

    Suoraan sanoen tuskimpa, mutta eipä tuon tarkistaminen mitään maksa ja on helppoa.
    Mulla meni parhaimmillaan niitä puslia 2 kesässä.
    Kunnon näkee nosturilla suoraan tai rautakangella kampeamalla.
     
  4. Rotten

    Rotten Gearhead

    Ilmeisesti parempi, hieman tiukalla kuin löysällä! Väärin säädetty hajottaa lodjun!
    Sitä en tiedä, kuinka nopeasti!, Jos löysällä!
    No miulla hajosi 700, kun loppui bensa:eek: aika aikaa kutakin, tosin hieman jo oli luistoa 2<3 vaihdossa! Ei muita varoituksia, öljyt hyvät, hävisi vaan! Ja kuten Paja sanoi, ne vaihteet ei tuu öljyjä vaihtamalla takaisin! Kokeilin, köyhänä!
     
  5. Kimku

    Kimku 1st gear

    Joo en o öljyi vaihtamassaka mut kokeilen viäl kiristää vaijerii epätoivoseen ennen ku saan auton pukille ja lodjun remonttii. Samal näkee sen puslan mikä siäl sit varmaan on menny samaa aikaa ku hävis ne vaihteetki:eek:
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    "Kovista" osista yleisimmin hajoaa takaplaneetta ja se färjää öölin metallin väriseksi.
     
  7. Kimku

    Kimku 1st gear

    Katoin tänää ne öljyt ni näytti vaa harmaalt tikus mut paperil ku pyyhkäs ni oli öljyt punaset kuitenki
     
  8. Kimku

    Kimku 1st gear

    Ja kannattaako uusia vain 3-4 pakka ku se pal halvempi vai tehä suoraa täysremppa Lootalle
     
  9. Kimku

    Kimku 1st gear

    Jostaa täält vaa lueskelin et oot ammattilain näis hommis ni korjailetko näit lootii muitaki ku omia? Tartteis hyvän äijän korjaamaa
     
  10. Rotten

    Rotten Gearhead

    Melkein kannattaa tehä koko remppa, jos löydät ammattilaisen kuka suostuu pelkät pakat vaihtaa, niin takuuta tuskin saat!
    Ja onpahan sitten "uus" laatikko, niin ei tartte hätäillä, toimiiko, tai toimiiko toisenkin reissun!
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Juu tai jos rahasta tiukkaa niin ostaa käytetyn toimivaksi kuvaillun :)
     
    Rotten tykkää tästä.
  12. Kimku

    Kimku 1st gear

    Ei o käytettyy löytyny ku vaa vaneista ja niis kuulemma erilain sisusta?
     
  13. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Ei niissä sisukset poikkea kuin mahdollisesti sähköjen osalta. Häntä on erilainen ja ulostuloakseli on mahdollisesti/todennäköisesti eri pituinen.
    Edit:
    No, siis tuo output shaft on sisus..
     
  14. Kimku

    Kimku 1st gear

    En ite tiiä mut jollekki automaatti korjaajalle soitin ni sano et saa kyl camaroo käymää mut ei toimi samoin ku entinen. Saattaa vaihtaa liian aikasee ja erilain ajaa mut en mä ite tiiä niist yhtää mitä eroo?
     
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei tota laatikkoa ole kuin yhtä mittaa ja kaikki 90° koneisiin tehdyt lootat sopii ristiin. Venttiilokoneistojen kalibrointi on pikkasen erilainen rieselissä ja "tavis" bensavehkeessä muuten sisukset on ihan samat, poislukien pienet muutokset eri vuotisissa. Kyllä sen "vanin" laatikon saa rokkaamaan missä tahansa hylsyssä.
     
    Leppälän Manu ja Rotten tykkäävät tästä.
  16. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Tää on helvatun hyvä päivitys mun osaamiseen 700:sta. :cool: Luulin että niitäkin on ties miten monella eri akselin pituudella niinkuin 350:stä ja 400:sta.:confused:

    Pitäis löytää yks output shaft hyllyssä olevaan lootaan, kun siitä on pätkästy pooritusta jonkun neliveto-adapteri-jakisvirityksen takia..

    Saa tarjota jos tallissa lojuu ylimääräinen akseli ja häntä! Tai romu laatikko..
     
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mulla on noita aksiloita ja häntiäkin taitaa olla.
     
  18. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Pistin Astron ja Corveten ulostuloakselit rinnakkain kun näyttivät erilaisilta.
    [​IMG]
    Hännät omien akseliensa vieressä.
    Pituuseroa 19mm molemmissa, hännässä ja akselissa. Pituusero on vain pooritetussa osassa, varmistin sen vielä kun otin peltiholkin ja nopeusanturin hammaskehän pois Astron akselilta.

    Tuskin haittaa matalassa maantiekalustossa, mutta pitempijoustoisessa saattaisi alkaa liuku/yoke kanittamaan..
     
  19. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Juu tottakait toi vettetoosa aina unohtuu kun yleistää.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  20. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Eli kolmea pituutta:
    Nelikon töpö akseli, vette ja muut.:cool: Eikun keräämään koko sarja..
     

Kerro tästä muillekin!