1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

Th700 ja turbiinilukko

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Leppälän Manu, 14.8.2018.

  1. Leppälän Manu

    Leppälän Manu 1st gear

    Turbiinilukko toimii ja pelaa hyvin..... katkaisijasta. Katkaisijasta mieluusti luopuisin, kun lukon saisi toimimaan nelosvaihteella niin kuin sen kuuluukin. Samoin kiihdyttäessä heittäis lukon tarvittaessa pois. Koneena vanhan liiton letukan 400:n pikkulohko, joten ei ole mitään sähköisiä moottoriohjauksia.

    Onhan tästä aiheesta useitakin kirjoituksia ameriikaksi, mutta jottei tarvitsisi montaa iltaa selata ja seikkailla, niin voisiko joku ihan suomeksi vinkata mitä palikoita tyrkätään ja mihinkin väliin??
     
  2. Impala76

    Impala76 3rd gear

    Pariin autoon olen moisen systeemin rakentanut. Tarvitset säädettävän alipaine kytkimen joka reagoi imusarjan alipaineeseen kaasua painaessa, sitten aikaviive releen mikä poistaa ikävän edestakaisen lukon humppaamisen tietyssä kaasun asennossa sekä uudemman mallisen jarruvalokytkimen missä myös jarrua painettaessa aukeavat kärjet. Näiden lisäksi vielä nopeusmittarin vaijerin väliin tulevan kierrosanturin sekä sihen kuuluvan purkin. (löytyy ainakin us parts, summit , eBay ym) tällä estetään lukon kytkeytyminen kaupunkiajossa jossa nelonen saattaa sillointällöin olla päällä.. Näillä eväillä saat hienosti toimivan systeemin joka toimii kuin tietokoneohjattu..
     
    Leppälän Manu tykkää tästä.
  3. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Jos on -86 -88 loota niin siihen saa tollasen laitettua.
    [​IMG]

    Toi tottelee kikkarivaijeria. Uudempiin pitää laittaa tollanen alipainetta haistava tsydeemi.
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Periaatteessa aika hyvän saa tehtyä myös ensimmäisen polven dieselin ohjausta kopioimalla. Niissä oli kaasuvivussa kytkin tcc:lle, joka on tyhjäkäynnillä auki, sitten heti lisätessä kassua kiinni noin puolkaasuun asti ja siitä yli auki taas. Sen jarrupolkimen kytkimen tarvii varuilta.
    Lootan sisäisillä kytkennöillä sitten saa valittua, millä vaihteilla menee kiinni. Minusta on kyllä hyvä mennä jo kolosella lukkoon, mutta ilman erillistä nopeutta vahtivaa kytkintä käyttöominaisuudet voi kärsiä.
     
  5. Leppälän Manu

    Leppälän Manu 1st gear

    Hienoa! Kiitoksia vaan. Yksinkertaisuudessaan nerokas tuo Jussi289:n versio. Selvittelenpä asiaa ja osien saantia lähipäivinä
     
  6. dbltrbl

    dbltrbl Gearhead

    Vähän asian vierestä, tuli hommattua 200r4 lootalla varustettu kulkine jossa ecun lastu ohjaa turbiinilukkoa vain nelosella noin 45mph, jos hommaan uuden lastun joka lukitsisi turbiinin myös kolmosella kevyellä kaasulla niin kuinka pahasti tuo rysähtää kun loota vaihtaa neloselle lukko kiinni?
     
  7. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Ei se lastu osaa laittaa lukkoa päälle kun vain nelosella solkku saa virtaskaa. Vain GN Buickin koneistossa on myös kolosen painekanavassa anturi.
     
  8. dbltrbl

    dbltrbl Gearhead

    Juu juuri GN onkin kyseessä, en tosin ole tutkinut onko orkkis koneistolla. Ajatus siis lähti siitä että taajamassa kolmonen lukittuna olisi optimaalisin vaihde.
     
  9. Turnn

    Turnn 3rd gear

    Ostin kaks napaisen nelosen painekytkimen,ja sen kautta virtaa (jarrupolkimen kytkimen kautta) lukon solenoidille. Lukko päällä kun nelonenkin.
     
  10. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    GN koneistossa on myös kolosen painekanavassa kytkin. Ilman sitä lastu ei lukkoa osaa päälle laittaa.
     
  11. Leppälän Manu

    Leppälän Manu 1st gear

    Niin tämä miun laatikko on vuodelta 90 ja jotain..... Tuo Mudracerin laittama ehdotus ei sit sovellu
     
  12. toyopet

    toyopet Gearhead

    mitenkäs diesel?
    Kun hyvin vahvasti on semmoinen muistikuva, että TH2004r alkuperäinen diesel-loota lukitsi myös kolmosella ja kokonaan ilman sähköjä. Tai siis D-asenossa ajaessa, ei se varmaan OD-asennossa kolmosella lukinnut.
     
  13. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    En tiedä mitä virityksiä sun toosaan oli tehty mutta "tavis" askissa on vain nelosen kansavassa paineanturi ja solkku tarvii sähköä toimiakseen.
     
  14. LPV

    LPV 2nd gear

    Laitampa kysymyksen kun tämä liippaa niin läheltä, lukkoturbiini - turbiinilukko...
    Mun FB Ponun TH200-4r on nyt ollut reilut kymmenen vuotta alla ja kesäisin käytössä.
    Siinä on jollain 2500 stallilla oleva lukkoturbaani, TCI tms. merkiltään.
    Nyt voisi olla aika laittaa se lukko toimimaan, edes sillä ODlla, jos se ei Dlla ole mahdollista.
    Mikä, Eli minkä valmistajan, lukitus sarja on hyvä ja toimiva? Sekä myös sellainen että sen osaa asentaa paikalleen oikein. Merkkejä on monta, eikä mulla ole tietotaitoa erotella niitä toisistaan. Hintahaarukka on jostain vähän alta satasesta johonkun reiluun pariin sataan. Mutta ei viitsisi ostaa samoja osia tuplahinnalla, jos ei eroa oikeasti ole.
     
  15. Impala76

    Impala76 3rd gear

    Tuossa tämän ketjun toisessa viestissä omia kokemuksia nimenomaan 200-4r toosaa koskien..
    Sellaista valmista sarjaa mikä toimisi kaikilla osa-alueilla hyvin ei oikein ole tullut ainkaan itselle vastaan, mutta osista kokoamalla olen saanut hyvän.. Eli se säädettävä alipaine kytkin, vetoviive rele, päivitetty jarruvalokytkin, ja mittarivaijerin väliin tuleva nopeusanturi purkkeineen..
    Tai sitten edullisimmillaan se vipukykin eikä muuta .. ;)
     
  16. LPV

    LPV 2nd gear

    Eikös nuo kaikki tule jossain esim. Painlessin sarjassa mukana? Lisäksi taitaa tulla ohjeet ja johdot liittimineen? Mulla ei ole ammattitaitoa hankkia noita osia erikseen. Siksi kyselen sarjoja. Onko joku hankkinut ja asentanut jonkun sarjan? Eli osaisi kertoa millainen oli.
     
  17. jarona

    jarona Gearhead

    Sotketaan lisää:
    Minullako on -87 pickupissa jonkun muun auton th700
    ja turbaanilukko menee päälle aivan liian aikaisin, ja myös
    kolmosella.
    Laitoin rattiin langattoman kaukosäätimen nappulat ja
    ohjauksen konehuoneeseen.
    Ei siinä mitään; loistavasti pelaa; saa ite aina peukalolla
    määrätä tapahtuman.
    Mutta nyt kun on myös -96 subbe, vituttaa sen laatikon arpominen
    siinä apaut 80km vauhdissa.
    Onko oikein vai teenkö saman modin?
    Ja vielä miten?
    Tajua tämän laatikon sähköistä mitään..
     
  18. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Subbessa taitaa olla pulssiohjattu lukkosolkku se ei vissiin tykkää "suorasta" sähköstä.
     
  19. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Jännää, miks sitä lukon kytkeytymistä piti mennä muuttaan sinne kaheksaankymppiin asti... Mut jos kaikki on kunnossa, ei se arvo mitään.
    Yks ratkaisu olis vaikka Kojon lastu, jossa kai saa säädettyä senkin halutuksi.
     

Kerro tästä muillekin!