TH700 kickdown mykkä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Sierra, 24.9.2018.

  1. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    TH700 toimii muuten hyvin ja vaihtaa terveen " napakasti", mutta täyskaasulla ei vaihda pienempää, ei sitten millään.
    Vaijeri ehjä ja vaijerin säädöllä ei juuri merkitystä, askin ulkopuoliset viat voi sulkea pois. Askiöljyt terveet ja aski muinaisuudessaan rempattu Koskisella.
    Pudottanen tosta öljypohjan pois, sieltä varmaan pitäisi osata tutkia jotain, mitä?
    Kun en ole automaattilootiin vielä suuremmin perehtynyt, enkä nytkään sen kummemmin kerkeäisi opiskella toimintaa.
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Sitten tuskin on kyse th700 lootasta. Koska vaijerin säätö vaikuttaa ihan kaikkeen.
     
    Rotten ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  3. rb

    rb Double Gearhead

    Mulla kakssatasessa vähän samaa ongelmaa.

    Toimii kyllä kiihdyttäessä suht normaalisti, eli antaa kierrosten nousta ennen kun hakee seuraavaa pykälää, mutta alas päin se ei vaihda, vaikka kuinka pintakaasulta runttaisi poljinta pohjaan.

    Ostin sen talvella kunnostettuna ja tommonen toi on ollut koko ajan...
     
  4. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Tuo kyseinen: sportside 350 koneinen, -89 vuotinen, alkuperäinen tekniikka. Aski mikä?
    Vaijeri kun oli askista irti ja kaikki tuntuu olevan siinäkin ok, vaijerikoukusta kun vetää niin jousikuormitteisesti vastustaa, samalla tavalla vastustaa myös vaijerin päästä, vaijeri täyskaasulla lähes soi.
     
    Muokattu: 25.9.2018
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Molemmissa toosissa on melkolailla samanlainen kikkaritsydeemi. Trapulshuutinki 200r4 opuksessa kertoo että MTV-down vena jumissa.
     
    KajS ja rb tykkäävät tästä.
  6. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Hienoa, tuon tiedon avulla selviän eteenpäin.
    ..eli vaikka venttiili jumissa, niin käyttömekanismissa (jousi)tuntuma normaali?
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Toi vena ei ole kikkaritsydeemin kanssa samassa paikassa.
     
  8. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Mutta jos tv vaijerin säätö ei vaikuta mitenkään lootan toimintaan? Jotain muutakin jumissa?
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos siihen on laitettu "vakiopaine" koneisto? En ole tollasen kanssa juurikaan pulannut mutta öölinpainestydeemi on noissa samanlainen kuin manuaalikoneistoissa. Ei ole TV-boost eikä Lo/rew -boost venttiilejä lainkaan ja vitun jäykkä jousi.
     
  10. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Käyn kokeilemassa vielä vaijeri irtaallaan ajaa, kerron sitten kuinka vaikuttaa.

    Kun hyllyssä on muutama uudempi 5,3 kone ja jos tuon askin sais tolkkuihin, niin vois budjetilla tota käyttää, ehkä.

    ...käyn sitten ajaa kunhan loppuu nää vesisateet..
     
    Muokattu: 27.9.2018
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Nyy joo muistin ottaa ton kuvan.

    [​IMG]
     
  12. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Kävin vaijeri paikallaan heittämässä 60km lenkin, hain leiman.
    Toimii normi ajossa normaalisti ja vaihtaa terveesti, mutta sitten vaikka survoo pedaalin lattiaan, ei vaihda sen korkeammilla kierroksilla, eikä vaihda pienempää, lukkoturbiinin toki pudottaa päältä normaalisti.
    Mutta sitten huomasin, että täyskaasukiihdytyksessä ainakin kuumalla askilla kakkosella lähes huomaamattomasti aavistuksen luistaa vaihdon jälkeen, samalla aivan kuin aski kuormittaisi konetta luvattoman paljon/söisi tehoja. Vai johtuuko vaan siitä kun vaihtaa isompaa ennen aikojaan.
    ??
     

Kerro tästä muillekin!