Th700 kolmonen luistaa taas.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Nisse, 5.10.2019.

  1. Nisse

    Nisse 1st gear

    Th700 mikä on Salon suunnilla vahvistettu ja rakennettu uusiksi. Ei tarkkaa tietoa mitä sille on tehty mutta kytkin paikoissa enemmän levyjä(punaiset) , kaikki "rajoittimet" ja "vaimentimet" loisti poissa olollaan. Missään yhdenkään jousen väri ei täsmää vakioon. Remontti hinta oli 3ke että kait sille on jotain tehty.

    Ensin kaveri sulatti siitä 3-4 pakan. Suti kakkosella ja vaihtoi kolmosen. Kaasu pohjassa ja kierroksia varmaan yli 7000rpm rengas tarras kiinni ja laatikko luisti pari sekuntia ennen kuin tajusi keventää. Ennen tätä ei ollut mitään oireilua.
    Ostin auton siltä sitten laatikko vikaisena ja purin laatikon enkä löytänyt mitään vikaa/syytä miksi laatikko jäi luistamaan. Ajattelin että siellä on vaan öljy pumppu vaahdonnut noilla kierroksilla vaikka öljy pumppukin on vahvistuksen yhteydessä duunattu.
    Ameriikasta Alton kittiä tulemaan ja uudet kitka (8kpl) ja metalli levyt paikkaansa. Sekä uudet tiivisteet joka paikkaan ja uusi panta. Kytkin pakkojen välykset jätin toleranssin aivan yläpäähän. Aski nippuun ja kaikki toimii. Tv kaapelin säädin niin että kaasu pohjassa on piukeena. Vaihteet kytkeytyy niin että lakki tippuu päästä, eikä luista vaikka kuinka kurmuuttaa. Kokeilin vetää kakkosella sen 7500rpm ja kepistä kolmonen eikä luistanut silloinkaan.
    Ehdin ajaa n. 1000km ja tänään sateella kiihdytin reippaasti jolloin aski vaihtoi 3 - 2 ja pito irtosi, sudittelin siinä sitten pikku pätkän pumppu kaasulla ja kierrokset kävi jossain liki 6000rpm ja samalla hetkellä kun nostin kaasua niin aski vaihtoi kolmoselle. Edelleen siis oli veto päällä mutta alle puoli kaasua. Samantien kun laatikko tarjosi kolmosen niin nostin jalan kaasulta rullailin että vauhti on taas sallituissa rajoissa niin ihmetys olikin suuri. Kolmonen ei kärsi ajaa kun ihan pinta kaasulla, muuten luistaa. Kepistä kakkonen ja sehän pelaa kun kello edelleen. Uus yritys kolmosella ja luistaa. Ajelin sitten kakkosella pari kilsaa tallille ja tarkistin öljyt, väri täysin kirkas punainen ja mittatikun ylä merkissä. Pieni palaneen haju siinä kyllä oli.

    Mikäs perkele se tällästä aiheuttaa.
    Nyt kun seuraavan kerran puran ton laatikon niin ei huvittaisi taas 1000km jälkeen olla sormen atfssä...

    Laatikko on 383 strokerin jatkona missä säälittävät 450hv
     
  2. Weijari

    Weijari 2nd gear

    Tein ihan saman samalla seurauksella TH350:selle. Tosin oireet eivät sutimiseen olleet noin pahat. Eli kiinnostaa sama asia.
     

Kerro tästä muillekin!