TH700 kyssäri

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja ip, 21.1.2015.

  1. ip

    ip 3rd gear

    Kaveri oli ostanut tuommoisen 90 vm Caprice Classikin niin vaihteisto öljy on siinä ruskeeta mitähän siellä on öljynä? ja jos sinne vaihtaa normi dextronit niin miten sieltä saa noi vanhat kokonaan pois esim turbiiniin jää aina sitä vanhaa.
     
  2. Substitute

    Substitute Gearhead

    Irrottamalla öljynjäähdyttimen putken syylärin päästä ja käyttämällä moottoria samalla lisäten uuttaa öljyä täyttöputkesta. Varmintahan olisi vielä käyttää autoa takarenkaat ilmassa niin että kaikki vaihteet saa kertaalleen päälle. Tuolla systeemillä vaan menee aika paljon öljyä.
    Helpompi varmaan vaan tehdä niin että juoksuttaa jäähdyttimen putken läpi senverran öljyä että alkaa tulla punaista.
    Ja vaihtaa sitten öljyt uudelleen jonkun ajan kuluttua.
    Mutta tuskin siinä mitään sen suurempaa vaaraa on jos jää vanhaa öljyä uuden joukkoon.
     
  3. ip

    ip 3rd gear

    Mitähän öljyä tuolla on kun on ruskeeta väriltään niin jos joutuu lisään niin tietäis mitä pistää kun ei viitsis sekoitta perinteistä punaista siihen vai pistääkö suruuta vaan sekaan?
     
  4. tabs

    tabs Gearhead

    Kyllähän normi atf muuttuu punaisesta ruskeaksi ja lopulta mustaksi, kun sitä ei vaihda tarpeeksi usein. Sinne kertyy kitkapintaa yms. mujua joukkoon...
     
  5. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    pahin taitaa olla hartsi joka muodostuu öljyyn,sen takia esim lootan öljyt kerran käy kuumana nin ei sais paljon ajella ennenkuin öljyt on vaihdettu koska hartsikiteet öljyssä tarttuvat kitkapintoihin ja slip,kannattaa vaihdella useammin öljyt kuin rempata.
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Eikös teboilin D litku ole ruskehtavaa?
     

Kerro tästä muillekin!