TH700:n öljy

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Anonymous, 12.5.2002.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Monkalaatuista öljyä TH-700:een?
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hupsis, oli tarkoitus kirjoittaa: Minkälaatuista öljyä TH-700:een?
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    dexron II tai III
     
  4. dart -66

    dart -66 Gearhead

    dexron IIE TAI dexron III,tavallinen dexron II (esim mobil atf220) ei toimi oikein
     
  5. Lettu

    Lettu Gearhead

  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    siis ATF 220 ei kannata käyttää... mitä tapahtuu?? mikä on Dexron IIE ?? . Mulla olisi tarve vaihtaa öljyt kahteen tomaattiin 700 (84) ja 200 (88) mitä näihin pitäisi laittaa... käykö Donax TA, ainakin se on Dexron II tyyppiä, mutta niihän ATF 220:n on
    ..... aivan sekaisin
     
  7. kane

    kane 1st gear

    th 700 ja 200?
    Dexron II:sta, eihän tuolloin edes III:sta ollut... toisaalta jos joku osaa kertoa onko jotain ETUA käyttää III:sta (muuta kuin kalliimpaa??)
     
  8. jviirret

    jviirret 1st gear

    Mitä vikaa mobilin ATF220:ssä?? Itse juuri(n.1000km sitten) vaihdoin sellaiset ja hyvin pelaa.
    Ed. omistaja kielsi käyttämästä tuota III:sta, kuulemma liian löysää tai jotain???

    ,_,/ukka
     
  9. kane

    kane 1st gear

    Aina olen Mobilin ATF II:sta käyttänyt, eikä mitään murheita ole ollut. Mikä siinä sitten olisi ettei kannata käyttää??
     
  10. Cad60

    Cad60 1st gear

    Jep, Dexron II :sta noissa laatikoissa käytetään, se III taas on uudempiin tomaatteihin missä on paljon sähkölaitteita näin valisti automaatti asentaja.
    Dexron II-E on tietääkseni syntettinen öljy.
    Vaikka ATF 220 on Dexron II, niin silti Mobilin " oikea voitelu " vihkosessa suositellaan jenkkeihin ATF, eli Dexron III..
    mielenkiintoista .
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos on vähänkin kireempi kone niin joka lootassa merkistä riippumatta kannattaa käyttää "F" type öljyä(esim. Mobil 210). Lähes kaikki kilpureiden erikoislootaöljyt perustuvat siihen enemmän tai vähemmän mutta se on puolet halvempaa.

    DIII on tosiaan nykysähköihmehimmelilootiin ja sitä ei kannata laittaa "kireään" lootaan koska sillä loota vaihtaa kuin olis mummon kureliivit kartaanin tilalla.

    Jenkkilaki sanoo öljyistä näin. By Federal Law, all automatic-transmission fluids must be compatible, whit no ill effects to the transmission. Varmaankin Naderin pelossa päädytty tähän??
    Ton pykälän perusteella on aivan sama mitä öljyä niihin kaataa mutta vain aivan vakiokuntoisissa sitä kannattaa soveltaa.

    Esim. erästä Lincolnia ei meinannut millään saada vaihtamaan terävästi DIII ölpillä.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Mudracer 2002-10-09 09:11 ]</font>
     
  12. tappokinnas

    tappokinnas Gearhead

    Auto on k5 Blazer 6.2l dieselillä vm.1990 ja loota on th700. Laitanko tuohon nyt sitten KENDALL ATF DEXRON III AUTOMAATTIÖLJYÄ vai mitä ja kuinka paljon?
     
  13. Nuhis

    Nuhis 1st gear

    Mulla on 89 Blazer ja lootassa Kendall Dexron 3 automatic transmission fluid ja suodatin ATP professionals auto parts Transmission filter kit ja noin 5 litraa ja hienosti pelaa
     
  14. JTR

    JTR Gearhead

    Mistähän tuo väite on peräisin ? Voiko sitä tarkistaa mistään ?? Pitänee paikkaansa vain, kun puhutaan saman luokan vaihteistoöljyistä ???
     
  15. maddis

    maddis Gearhead

    Kirjoitellaans vanhaan säikeeseen, kun tullut ajankohtaiseksi itsellekin tämä. Kyse on -91:stä vanista peräisin oleva loota jossa on sähköisesti kytkettävä turbiinilukko, joten tämä ei taida vielä täyttää 'sähköhimmelinlootan' määritelmää.

    Netin syövereistä löysin mainintoja, että tuo F-type olis toiminut hyvin ihan vakiokoneenkin perässä. Onko joku sitä testannut?

    Ainakin Motonetissä dexron II öljyvalikoima on kovin rajattu. Nyt on useimmat öljyt dexron III tai IV. Ainoa dexron II taitaa olla Mobilin ATF220. Netissä tosin monessa paikkaa sanoivat laittaneen dexron III:stakin TH700 ilman ongelmia.

    Ajattelin itse kokeilla tuota F-type öljyä. Toki hieman hankala sanoa miten se vaikuttaa toimivuuteen, kun en ole tuolla lootalla koskaan ajanut itse.

    Ikuisuuskysymyksiähän nämä taitavat olla enkä onnistunut löytämään mitä öljyä valmistaja suosittelee tuohon lootaan.
     
  16. Substitute

    Substitute Gearhead

    Miksi? Mitäs vikaa DexronIII:ssa tai II:ssa on jos loota toimii oikein? Kolmonen on kai parempaa talvella ja ylilämpötilanteissa.

    Huomasin muuten Tokmannilla että niillä on Teboilin Dexron kolmosta ja kakkosta myynnissä ihan selkeillä tyyppimerkinnöillä, oli jotain 8€/litra.
     
  17. maddis

    maddis Gearhead

    Itse kun en öljyistä mitään tiedä niin täytyy noita muita koettaa kuunnella. Tuolla edellisellähän sivuilla mainittiin, että dexron III olis vain noihin sähköhimmelilootiin ja että vaihteisto ei toimisi niin hyvin kuin dexron II:lla. Mene jä tiedä sitten.

    Tuota F-typen paremmuutta on kertoiltu useammassakin paikkaa eri tyyppien toimesta joten kai siinä jotain perää on.
     
  18. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    f type ei oo ns luistavaa öljyä koska fordi käytti vähemmän levyjä ja säästääkseen kustannuksissa ei kaikissa ollut öljylle jäähdytystä niin tällä öljy tyypillä ei tee niin paljon lämpöä,siksi vaihdot paranee,itsellä ei ole eroa ollut 2 tai 3 dexillä,kannattaa vaan vaihdella öljyjä,säästää lootia,sen voi vaihtaa syylärin kupeesta,suodatinta ei aina tarvii vaihtaa,öljy sen takia koska alkaa muodostamaan hartseja jotka tarttuu kitkoihin ja sitten pikkuhiljaa luistamaan,itse vaihdellu 30 tkm välein,ei ole alkanut yhtään lootaa luistamaan.
     
  19. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    GULF ATF DEXRON III ölyä olen käyttänyt jo pitkään lähinnä helpon saatavuuden takia, US-Parts ja useimmat USA vauhtikaupat.

    Viimeksikin ostin 5 Gal ämpärin...

    Sitä ennen käytin Penzoil DEX 2 ja 3 litkuja, ihan hyvin pelasi niilläkin.

    Öljyjä kannattaa vaihdella vaikka joka toinen ajokausi / 10 - 30 tkm välein ja suodatin normaalisti...niin ja öljypohjaksi suosittelen alumiinista, jossa litra puolitoista enempi tilavuutta, sekä tärkeä mukavuus tekijä eli tyhjennys proppu 8)
    Omissa autoissa olen käyttänyt vielä lisä ö-jaahdytintä ja ö-lämpömittaria, pieni vaiva, mutta iso hyöty ja samalla mielenrauha :wink:

    Näin on menty jo yli 20 vuotta.
     
  20. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    F-typeä käytettiin vain ja ainoastaan kitkalevyjen materiaalin, ei määrän takia.
    DIII on aivan samaa litkua kuin dII litku mutta ei johda sähköä eikä kestä lämpöäkään yhtään paremmin.
     

Kerro tästä muillekin!